Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BeoVision LCD TV med Digital surround.

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 March 2007 - 19:45

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Postad bild

Mit setup 2012 er sammensat af følgende:

BeoVision 7-40" Mk III - LCD, FULL HD TV, med indbygget BeoSystem 3 platform.
Dolby digital 7,1 surround sound. Indbygget DVD/CD afspiller. Software 10.05a. opdatering
DVB C HD tuner: Samsung HD 3106 YouSee boks.
BeoCenter 9300, med pre-out via PowerLink + 2x80 Watt forstærker. Kassete båndoptager /
Radio / CD / MasterLink til BeoVision 7. / MCL Linksystem til øvrige rum: Bang & Olufsens
X-TRA speaker kit. + BeoLink Converter 1611.
Pre-amp og RIAA forforstærker: Nad C 162 til / Gramofon: Beogram TX monteret med
MMC 1 Pic-up.
Fjernbetjeninger: Beo 4 (SAT/AV) - Beo 4 (DTV) - Beo4 Cinema.
Front højttaler: BeoVox Penta passive. Trækkes af JJAZ IP 205 KV Stainless 2 X 500W
B&O APS ICEpower moduler.
Center højttaler: Aktiv BeoLab 7-4 med 2 x 250 W ICEpower moduler.
Baghøjttaler: 2 stk. BeoLab 4000 aktiv, med 2 x 35W Class AB forstærker.

Aktiv subwoofer: Audio Pro Bi-20 Ace-Bass. / DAB Radio: Digiality Acoustic.
Kassete båndoptager: BeoCord 9000 (renoveret). / VHS video: Beocord V 8000.
CD afspiller: Cayin 257 / Blu-ray afspiller: Oppo BDP-93 EU.
Stationær Computer: Medion Premium Entertainment P7700 D. (HDMI / Spdif out)
Bærbar Computer: Toshiba P20-103 PC. / 4 stk BeoCom 2500 telefon.
Cisco Linksys E3000 wireless N router-2,4/5 GHz-Wlan support a / b / g / n. -1 x USB IN.
Medion Life P89626 NAS netværksharddisk. Integreret DLNA-Server-UPNP-Twonky Media.
Hi-Fi møbel: 2 x Limo-3024. Fra BoConcept.

PC'en som omdrejningspunkt.

Postad bild

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 09:44.

Postad 12 March 2007 - 19:59

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jeg vil her forsøge at give nogle komentare til tegningen af mit setup.

Mine BeoLab Vox Penta er uden forstærker i bunden. De trækkes af det ICEpower stereo trin du ser på den sidste tegning. Bag på mit TV sidder de såkaldte PowerLink bøsninger. To til front , to til bag, to til center højttaler, og en til en subwoofer. Det er på tegningen de sorte med tal i.

Lad os så fra den ene front PowerLink bøsninger lave et adapter kabel. Først lodder man et 5 Pol DIN stik på kablet, ben 5 bære højre, ben 3 det venstre lydsignal, og ben 2 er stel. I den anden ende loddes et par XLR stik på. Nu er der stereo lyd signal på mit ICEpower stereo trin, som front højtalerne er tilsluttet.

Det lydsignal som kommer ud af en PowerLink bøsning er et såkaldt Pre-out signal, det vil sige volumen reguleret med en Beo4 fjernbetjening. At styre lyden via BeoVision 7-40, kan i et MasterLink system hvor også mit BeoCenter 9300 indgår, lade sig gøre ved at sætte TV'et i OPTION 2, og BeoCenter 9300 i OPTION 0. På BeoCenter 9300 er tilsluttet et RumLink kabel til mit allrumskøkken, her er link modtageren i OPTION 6.

Jeg har så tilsluttet mit analog stereo anlæg, en Beogram TX pladespiller og en Cayin CD, på normal vis til en NAD forforstærker. På den vælger jeg så hvad der skal afspilles. NAD C 162 sender så lyden til BeoCenter 9300 via AUX IN bøsningen, hvorfra det videre sendes via MasterLink kabel til mit TV.

BeoCenter 9300 har radio, så hvis vi siger at det er den jeg vil høre, trykker jeg radio på Beo4, som så via mit TV bliver sendt til højtalerne, og via BeoCenter 9300 sendt til min rumlink højttaler.

I BeoVision 7-40" LCD TV er indbygget en DVD/CD. Når jeg lægger en DVD i skuffen, sørger elektronikken i mit TV for at tænde de højttaler som informationerne på DVD skiven giver mulig hed for. Hvis der er Dolby Digital 5.1, så sendes lyden til front, bag og center højtalerne. Den aktive subwoofer spiller med i alle tilfælde, også i normal stereo. Hvis der på DVD'en er "dts " digital lyd, er det et stereo signal der sendes til bag højtalerne.

Det nyeste jeg har fået mulighed for, er at modtage ”high-definition tv” = HDTV signaler i HD-kvalitet fra TDC's kabel-tv nettet, det klare Digital HDTV modtager: Sagem 81 HD. Når den er sat op med HDMI --> DVI kabel for billede overførsel, og S/PDIF Coax for den digitale lyd, trykker jeg DTV på Beo4 fjernbetjeningen, og igen efter hvad for informationer TV-selskaberne sender, overføre elektronikken i mit TV, den rigtige lyd og de rigtige billeder i 16:9. Det er ikke alt hvad der sendes fra de to HD kanaler C More HD, der er lige godt, men når det lykkedes ( på pioner stadiet) er det fantastisk flot, og lyden i AC3 = Dolby Digital 5.1, fra Canal + FILM kanalerne er rigtig god. Men ind til videre ingen billeder i HD der fra.

Det fede ved dette B&O + meget andet setup, er at det hele styres med kun en fjernbetjening, og lyd og billede kvaliteten, selv om Bang & Olufsen aldrig tager ordet Hi-Fi i deres mund, så vil jeg skrive under på at det er bestemt af det materiale der afspilles, er materialet er i orden, så er det HI-Hi. Og så syntes jeg da også at det er pænt at se på.

Nu håber jeg at det giver forståelse, og ellers må i spørge.

Mvh Peter- Pan

Postad 12 March 2007 - 20:56

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Setup connection 2012

Postad bild

Postad bild

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 09:34.

Postad 13 March 2007 - 22:42

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Her mit skjult ICEpower stereo trin.

En hver på dette forum ved alt om, at AV systemer kun er uden ledninger i udstillings vinduet.
Virkeligheden er en anden, specielt når der er kvinder i huset som også gerne vil bestemme :-)

På dette forum betaler en del så meget for deres kabler, at de skal ses, det ræs følger jeg ikke med i, så derfor har
jeg arbejdet hårdt på at få det hele gemt væk.

Jeg har indrettet det sådan, at jeg i et hjørne mellem gardin / radiatorrør og hi-fi møblet kan skjule min "TEKNIK BOX".

Postad bild

Jeg syntes det er lykkedes meget godt at skjule alle de nødvendige ledninger og kabler.

Postad bild

På vej til teknik boksen.

Postad bild

Her beskrives af hvad der ligger bag de små nr. du ser på billedet.

1) BeoLink Converter krontrolboks, benyttes, når audio og videoprodukter med Master Link (ML) og 7 polet datalink /MCL) ønskes forbundet. I mit setup har Beocenter 9300 MCL link og BeoVision 7 ML link.

2) Remote mains switch, er en fjernbetjent netafbryder som får et on/off trikkersignal fra pin 4 i PowerLink stikket. I mit setup tilslutter den 230V til min subwoofer. Her udover tændes nr. 2 - nr. 4. - nr. 6 og nr. 5.

3) Er endnu en Remote mains switch som trigger 230V til de to aktive BeoLab 4000 baghøjttalerne i mit surround system.

4) Er en 20 db antenne forstærker som tilsluttes 230V med triggersignal fra (2).

5) Er et højttalerrelæ som sikre at ICEpower modulerne ikke givet "blobs" i højttalerne.

6) Strømforsyning til højttalerrelæet, som tændes med triggersignal fra (2).

7) X-TRA speaker kit, består af en MCL 2A relæboks, og en transciver. I mit setup sendes lyd fra Beocenter 9300's 80 Watt forstærker til passive højttaler i vores alrum/køkken.

8) Er fra JJAZ, en IP 205 KV Stainless, 2 X 500 Watt APS ICEpower forstærker, tilsluttet direkte fra BeoVision 7-40 TV's PowerLink front bøsninger med 2 stk. MK III PowerLink kabler til ICEpower modulerne. Strømmen til ICEpower forstærkeren slukkes aldrig.

Mvh. Peter Pan

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 10:18.

Postad 15 March 2007 - 09:59

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 10:22.

Postad 16 March 2007 - 01:25

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Er her nogen med interesse i B&O.

Mvh. Peter Pan.

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 03 April 2007 - 20:22.

Postad 03 April 2007 - 20:35

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Så kommet der snart en afløser for Beo4. Navnet på Bang & Olufsens nye fjernbetjening bliver Beo5.

Den viste fjernbetjening er ikke en prototype, men den ægte vare.

Prisen viser sig at være "rimelig"- ca 500- 550 euro, dvs ca 3700 til 4100 Danske kr.

Skærmen bliver trykfølsom.

Der bliver mulighed for at downloade TV logos , så du f.eks trykker BBC istedet for kanal 2.

Fuld programmerbar.

Batterilevetiden bliver op til 12 dage uden opladning.

Du kan betjene andre rum via Beo5.

Grafikken er opbygget på samme måde som på BeoPlayer hvor panelet drejer ved forskellige valg.

Postad bild

Postad bild

Postad 04 April 2007 - 10:26

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 26 January 2008 - 01:44

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Nyt BeoVision 7-40 Full HD LCD TV med Dolby digital 7.1 Surround. Nye Hi-Fi møbler.

Jeg har nu samlet 2 skab/skuffe elementer i valnødfiner, med navnet Limo - 3024. Længden på et færdigt elementer med 2 skabe og 4 skuffer er 169 cm, og på to stk. elementer giver en samlet længde på 338 cm. Hvert skabe har en bredde på 52 cm, og de 4 skuffer har en bredde på 51 cm. Højden er på 85 cm og dybden er 47½ cm.

Den største udfordring i at samle de to elementer lå i at det ene skab skulle væk, da vi kun har plads til en samlet længde på 286 cm. Det er ikke muligt at købe et element med kun et skab og 4 skuffer.

Det gik rigtigt fint med at få elementerne tilpasset alligevel. Top pladen er 5 cm tyk, så jeg måtte en tur til en snedker, da min egen rundsav ikke kan save så dybt. Det lykkedes også at løsne ende fineren med en hårtørre fra det afsavede stykke, og med kontaktlim at sætte det på den afkortede top plade igen.

Der er god plads på hylderne til Hi-Fi. En Beogram TX grammofon kunne jeg sætte pænt ind på plads uden at skrabe knoerne.

1 element med 2 skabe og 4 skuffer i valnødfiner. H85. x B169. x D47½ cm. Navnet er Limo - 3024. Pris pr. stk. 5.999 Dkr. x 2 = 11.998 kr. Nu venter jeg så på 1 stk. Bogkasse i valnødfiner. H43½. x B182½. x D.30 cm. Navn Occa - 1005. Pris. 2.499 Dkr. til at hænge op over. Det skulle være klar til afhentning hos BoConcept på tirsdag, det bliver rart at se det helt færdigt.

Det samlede beløb bliver så på 14.497 Dkr. Det syntes jeg er en rimelig pris, set i forhold til de Hi-Fi møbler jeg tidligere har set på. Her et billede.

Postad bild

I mit nye Hi-Fi møbel ses:

NAD C162, forforstærker. - Cayin 257, CD afspiller.- Beocord V 8000,
VHS video. -JJAZ. IP 205 KV Stainless, 2 X 500w APS ICEpower. -
Beogram TX, grammofon. - Sagem HD 81, selector (malet sort).

Postad bild

Uden for ses:

BeoCenter 9300. - Audio Pro Bi-20 Ace-Bass, aktiv subwoofer.

Nu håber jeg der går et stykke tid før der kommer nye ønsker.

Postad bild

Mvh.Peter Pan

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 09:41.

Postad 08 February 2008 - 11:52

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Har du ikke et surround TV fra B&O, men aktive BeoLab højttaler, så se her.

Illustration af pre-out processer connection til B&O aktive BeoLab højttaler.

Postad bild

På mit billede skriver jeg Illustration. Det skal forstås sådan at billedet ilustrer hvad for tilslutninger der skal findes på en evt. surround processer/ receiver/ forstærker/ DVD afspiller, for at PowerLink MK III adapterne virker optimalt.

Hvordan slipper man så nemmest om ved at fremstille de 4+2 stk. Phono ---> 8 polet DIN adapter du skal bruge. Da det bestemt ikke er sjovt at lodde i et 8 polet DIN stik, og for at sikre sig mod elektrisk støj skal trænge ind, vil jeg foreslå at man starter med at måle længden ud til de to front højttaler, og derefter ud til de to baghøjttaler.

Nu står du med to mål, de to længder vil jeg foreslå at du køber i en B&O butik fordi kun i de nyeste PowerLink MK III kabler findes den nye blå ekster stel ledning fra pin 7, som skal med til B&O højttaler, efter ca.år 2006. PowerLink MK III kabler er konstrueret sådan at stel fra pin 2 er viklet om højre (grøn) og venstre (brun) leder, og herefter isoleret. Bang & Olufsen er nået frem til, at dette er den bedste måde at sikre mod støj indtrængning over lange kabel træk.

Når du går igang, klipper du de to længder over på mitten. Nu står du med 4 længder der har et 8 polet DIN stil i den ene ende, og hvor de to af kablerne passer i længden ud til front højttalerne, og de andre to passer ud til dine baghøjttaler.

Til center højttaler eks. BeoLab 7-4, og subwoofer BeoLab 2 , tages både højre og venstre lyd signal med til det 8 polet DIN stik. Altså loddes der 2 stk. Phono stik på adapteren.

Så er det tid at lodde Phono stik på. Se på min tegning, til højttaler der spiller højre lydsignal loddes grøn ledning på + og de to stel og den blå ledning loddes på minus. Du bruger altså kun et Phono stik på hver kabel længde. Til højttaler der spiller venstre lydsignal loddes brun ledning på + , og ellers det samme som før.

Så er der den gule ledning som skal sende trigger signaler til pin 4 i DIN stikket. Ved receiveren samles de 4 gule ledninger i et mini Jack stil, hvis det er det stik der bruges i receiveren trigger bøsning. Trigger signalet trækker de 4 højttalerrelæer i ON når du tænder din receiveren, og sætter relæerne i OFF når du slukker. Fra et B&O produkt sendes 2.5 volt til relæerne, men op til max 12 volt er vist OK, men på eget ansvar.

Nu håber jeg at dette er forståeligt, når det gøres på denne måde, og med PowerLink MK III kabler, vil BeoLab højttalerne opføre sig nøjagtigt som hvis de var tilsluttet et B&O anlæg, hvad der ikke er tilfældet, hvis man vælger Phono ---> Phono muligheden.

God fornøjelse, og husk at det man selv laver, giver den største glæde når det lykkedes.

Mvh. Peter Pan.

Postad 15 February 2008 - 15:07

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
B&O desktop til Beo-folkets PC skærme.

Postad bild

Download denne desktop og få orden på dit pc skrivebord -Tryk her.

Fint IK'

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 09:49.

Postad 28 March 2008 - 08:46

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

Mvh. Peter Pan

Postad 20 August 2008 - 09:21

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Connection of my Bang & Olufsens setup 2008.

En god nyhed til alle os med BeoVision 7-40" Full HD TV.

Her en officielle erklæring fra B & O:

-- Gode nyheder!

Et BeoVision 7-40 Full HD er Blu-ray-kompatibel! Teste serien i Struer er blevet afsluttet, og den blev en succes.

For kunder, der allerede har et BeoVision 7-40 til fuld HD, har vi besluttet at give muligheden for Blu-ray til eftermontering på et senere tidspunkt.

Med disse oplysninger er vores kunder teknologisk fremtids sikkert! detaljer og tidsplaner vil de kommende uger blive udviklet løbet på vores partnerskabet møder.

Med venlig hilsen Grßen. Bang & Olufsen Central Europa.

Mvh. Peter- Pan.

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 09:51.

Postad 20 August 2008 - 09:42

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Digiality Accoustic DAB tuner.

Jeg har nu købt en Digiality Accoustic DAB tuner, fra det Danske firma Kjaerulff 1 A/S.
Her henter man en Dansk brugermanual til Digiality, på pdf fil.

http://www.kjaerulff...le.aspx?did=190

Features for Digiality Acoustic DAB:

- Stationær DAB tuner - incl. display og break out box.
- 4 x 40 karakters display
- DAB bånd III og L bånd understøttelse
- DAB og FM modtagelse.
- FM RDS (program navn, radio text, program type)
- 4 favorit programlister
- Menu sprog: Dansk,Engelsk,Tysk,Hollandsk,Spansk,Fransk,Svensk,Norsk and Finsk.
- Autosøgning af ny programmer
- Renamefunktion
- Alarm clock og sleep timer
- Line out
- Optisk CD input
- Optisk S/PDIF output
- Coaxial digital output
- Fjernbetjent
- Fleksibel placering - kan vægmonteres eller placeres på bord eller hylde.
- Fremstillet i sort og børstet aluminium.

Digiality er tilsluttet med et S/pdif Coaxial kabel, til AV5 S/pdif indgangen på mit BV. MK III. TV.

Den har en rigtig fin stereo lyd, og den har fundet 55 DAB kanaler + et antal FM stationer, efter jeg har tilsluttet den til et antenne kabel der løber op til en gammel DV 27 antenne på loftet, (det svare til 3 sal).

Der kan købes et kit der monteres i Beo4 fjernbetjeningen her.

Indtil videre har jeg tilsluttet 230V omformeren til det B&O Remote mins switch relæ som aktiveres 230V når jeg tænder og slukker mit TV. Digiality slukker altså når tv'et sættes i standby. Digiality er sat i højeste lydstyrke, og er jo tilsluttet S/pdif indgangen på mit TV så lyd styrken styres med Beo4. Jeg skal altså kun have fat i Digialitys fjernbetjening når den ved start skal ud af standby, og her vælger jeg så samtidigt den DAB/FM kanal jeg vil høre.

Postad bild

Her bliver Digialiy afprøvet.

Postad bild

De to RCA stik sidder her i analog udgangen. Data kablet (Ethernet PCF) går til Digialiys display.

Postad bild

Dette er en midlertidig placering, jeg syntes Digialiy har et flot design.

Postad bild

Jeg har nu lyttet til min digital tilsluttede DAB tuner i 10 dage. Tidligere har jeg hørt analog tilsluttet DAB radio, og var ikke særlig begejstret, men det er jeg nu. Man får langt flere detaljer og en bedre dynamik i musikken. Jeg er rigtig godt tilfreds med købet.

Postad bild

Udendørs DAB/FM antenne.
Modtager både DAB signal og FM signaler. Høj kvalitet, lang levetid og nem
montering. Rundstråle antenne, dvs. modtager i alle retninger til mast montering.
Dækker (FM) 87,5-108,0 Mhz. Størrelse: 52 x 59 cm.

http://www.direkteti...171.article.340

Mvh. Peter Pan.

Postad bild

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 09:58.

Postad 11 September 2008 - 08:03

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Postad bild

Læs test beskrivelse af BeoVision 7-40" LCD TV Mk III her:

http://www.hdtvsolut...n7-40Review.htm

/ Peter Pan

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 10:08.

Postad 12 September 2008 - 13:23

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hjemmebiograf med projektor i link rum.

Postad bild

Læs mere her: http://www.hifi4all....TID=85493&TPN=1

/Mvh. Peter Pan.

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 10:11.

Postad 19 September 2008 - 08:55

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
B&O kompatibel fladskærmsløsning for Panasonic fladskærm.

Postad bild

http://bbuy.dk/produ...duct=310&sub=16

Postad 19 September 2008 - 11:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Yderligere information. http://www.cso.dk/00258/00630/

Det här var ju ett rätt skönt litet "hemmabio-paket" iaf. :)
http://www.cso.dk/00231/00266/00605/

Postad 19 September 2008 - 15:29

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0
Hur presterar den här tv:n bildmässigt i jämförelse med andra apparater? Typ samsung 656 eller W4500.

Fast poängen med den här tråden kanske bara är att "skryta"?

Postad 03 October 2008 - 08:10

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Kom nu ud af busken venner :)

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 10:26.

Postad 03 October 2008 - 08:21

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej mannealm

Du må gå ud i butikkerne og sammenline de TV du skriver om.
Jeg har kun erfaring med mit eget TV.

Postad 12 October 2008 - 14:00

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hvad ved du om Bang & Olufsen og BeoVision 7 LCD TV.

Bang & Olufsens BeoVision 7 består af en 40 tommer LCD-skærmen og stereo center højttaler BeoLab 7-2 eller mono center højttaler BeoLab 7-4. Perfekt billede og lyd-teknologi sørger for den ultimative hjemmebiograf oplevelse. BeoVision 7 byder på en center placeret integreret DVD / CD afspiller, med Dolby digital surround sound-lyd, og High Definition billeder. Bang & Olufsen, er Danske producent af high-end audio og video udstyr samt brugerdefinerede multi-rum musik systemer, ICEpower forstærker og telefoner.

Postad bild

BeoVision 7 mkIII kombinerer state-of-the-art-teknologi med flot design, og et utroligt komplet underholdning system, der giver den perfekte balance med de Bang & Olufsen teknologier der anvendes til at skabe en optimalt ydeevne.

BeoVision 7 mkIII er baseret på BeoSystem 3's digital platform, som indeholder en meget avanceret signal processer for maksimal tilpasning af signalbehandlings kvaliteten, samt understøtter fuld High Definition billede teknologier.

Med en VisionClear teknologi pakke (automatiske billede kontrol sensorer, sikre et optimalt skærm billede) i LCD panelet, som er udviklet af Bang & Olufsen, og en anti reflekterende kontrast glas skærm. Overvågning sensorer af de aktuelle lysforhold sikre optimalt dagslys tilpasning selv i stærkt lys. Mere naturlige bevægelser bliver opretholdt med et fleksibel bevægelse kompensation algoritme. Automatiske dynamisk støj reduktion af kilde signaler. Til sammen giver disse teknologier bedst mulige billede fra LCD-skærmen i alle situationer.- og fortsætter med at gøre det, indtil dit tv bliver slukket.

Et digitalt lyd modul understøtter surround-lyd i 7.1 kanaler, og gengiver en akustisk klarhed i filmens stemmen spor, og en flot musikalsk lydgengivelse med de tilsluttede aktive højttaler fra Bang & Olufsen, herunder BeoLab 7-4 center højttaleren, der sikrer en perfekt lyd dispersion fra diskanten, på 180 grader i hele lokalet. Dette lader sig gøre med udnyttelse af den B&O patenterede Acoustic Lens Technology.

En følelse af magi:
Når BeoVision 7 bliver tændt glider et elektroniske gardiner til side, og lukker igen når det bliver slukket.

Når DVD-load aktiveres, svinger en platform for ilægning af disk, tavs ud i en glidende bevægelse fra undersiden af skærmen. Platform indeholder prismatisk belysning som også oplyser teksten på disken. Oplyst tekst giver en overraskende og behagelig bruger oplevelse.

Derudover kan BeoVision 7 udstyres med en motor gulv eller vægbeslag, som giver fuld frihed til at vippe eller dreje skærmen, med et simpelt tryk på fjernbetjeningen. Man kan fast låse to indstillinger. En for automatisk at gå i visnings position når TV'et tændes, og en for automatisk at gå i hvilende position, når TV'et slukkes.

Panel display
Et lodrette display er indbygget til højre i LCD panelet, og giver lynhurtig overblik over BeoVision 7's operationelle status, volumen, og underholdning kilde.

Projektor tilslutning
BeoVision 7 understøtter også brugen af en projektor. Du kan også tilslutte et home automation system til fjernsynet, så du kan styre belysning og gardiner.

Peripheral Unit Controller
Indbyggede Peripheral Unit Controller fungerer som en tolk mellem tilsluttet videoudstyr, fx en set-top box, videooptager eller DVD-afspiller, og Bang & Olufsen fjernbetjeningen.

Pinkode
BeoVision 7 har aktivering af pinkodesystemet før det kan tages ibrug.

http://www.bang-olufsen.com

Postad 25 October 2008 - 07:04

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Postad bild

Så er BeoVision 7-32" LCD skærm i butikkerne i en version
uden DVD og aktiv BeoLab højttaler til 29.640 DKr. med 7
års garanti ved køb inden 30 november.

Mvh. Peter Pan

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 26 October 2008 - 11:17.

Postad 26 October 2008 - 11:21

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Er du klar til at flytte møblerne lidt for den nye
BeoVision 4-103 tommer plasma skærm ??

Postad bild

Kilde BeoWorld

Vægt er ca. 450 kg, og hydrauliske støtteben løfter og BeoLab 10 center højttaleren køre frem ved start.

Pris ca. 500.000 Dkr. fortæller Bang & Olufsens administrerende direktør Kalle Hvidt Nielsen på DR radio P1.

Hør udsendelse her:
http://www.dr.dk/P1/...10/23144519.htm

Mvh. Peter Pan.

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 10:27.

Postad 10 November 2008 - 06:41

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Svar til granis404

Hej Anders

Du ønsker at være i stand til at køre BeoLab 4000 direkte på 3.5 utaget på computer

Se indlæg: 02 December 2005

http://www.hifi4all....s.a...157&P N=1

og TV (Panasonic TH-37PX80E), med PC: n

Se indlæg: 17 Marts 2006

http://www.hifi4all....a...;PN=1&TPN=5

Mvh. Peter Pan

Postad 13 November 2008 - 21:04

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Status over BeoSound 5

Postad bild

BeoSound 5's nye officielle hjemmeside.

http://www.beosound5...lt.aspx?lang=dk

Læs mere her:

http://www.finansnyh...toryId=10034310

http://ing.dk/artike...matchende-musik

Her BeoSound 5 videos

http://stuff.tv/blog...beosound-5.aspx

http://www.youtube.c...h?v=_fbyjn4lzxI

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 13 November 2008 - 21:10.

Postad 15 November 2008 - 11:27

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Bang & Olufsens IR- link kabel tilslutning.

Postad bild

Sådan overføres fjernetjenings signaler til PUC controleren.

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 10:32.

Postad 29 November 2008 - 22:02

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Vidste du at en B&O forhandler kan nulstille tæller for hvor mange timer dit
TV har været tændt. Hvis det er sket har du denne liste som en lille hjælp.
<p>

Hvornår har dit Bang & Olufsen produkt forladt fabrikken ?

Her to eksempler:
BeoVision 7-40 Mk III: Serie nr. (20)612461
BeoLab2: Serie nr. (18)004916

Anvend så denne liste for at finde årstallet.
  • 08****** - 1991
  • 09****** - 1992/93
  • 10****** - 1994/95
  • 11****** - 1996
  • 12****** - 1997
  • 13****** - 1998/1999
  • 14****** - 2000
  • 15****** - 2001
  • 16****** - 2002
  • 17****** - 2003/2004
  • 18****** - 2005
  • 19****** - 2006
  • 20****** - 2007
  • 21******- 2008/09
  • 22 ******- 2010/11

God fornøjelse. Mvh. Peter Pan

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 10:38.

Postad 21 December 2008 - 10:54

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
To aktive Beloab 4000 er her tilsluttet lydkortet på en computer.

Postad bild

Glædelig jul fra Postad bild

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 22 June 2012 - 10:44.

Postad 30 December 2008 - 21:31

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 12 January 2009 - 19:23

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Beo5 Configuration tool to the latest version is 2.20 include the latest Firmware Version is 1.40a

Beo5 Konfiguration værktøj til den nyeste version 2.20 inkludere nyeste firmware version er 1.40a

Download from Bang & Olufsen club Danmark.

Link: http://www.hifi4all....a...PN=1&TPN=19
________
Switch-over link : http://forum.beoworl...ShowThread.aspx

Best regard/ Peter Pan.

Postad 22 January 2009 - 22:06

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Vi har hørt og set meget til kontrolpanelet BeoSound 5, men ikke ret meget
til BeoMaster 5. Her ses stikpanel som også indeholder harddisken.

Postad bild

Download manual til BeoSound 5 her: http://peecee.dk/upload/view/150976

Download manual til BeoMaster 5 her: http://peecee.dk/upload/view/150977

Mvh. Peter Pan

Postad 23 January 2009 - 10:46

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
BeoVision 7 Mk III TV, 5,1 højttaler registrering.

Har du et BeoVision 7 Mk III TV med en BeoLab 7 center, to BeoLab xxx i front, og to BeoLab
xxx som baghøjttaler, plus en BeoLab 2 Sub, og vil registrere højttaler type - passering i tv lagrer.

Du skal registrere baghøjttalerne som surround højttalere før det godtages og kan låses.

Det er fordi vi har mulighed for at vælge op til 7.1, men vi bruger kun 5,1 opsætning.
Man må altså hoppe nogen pladser over.

Postad bild

Sådan ser min opsætning ud.

Mvh. Peter Pan

Postad 29 January 2009 - 00:00

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Se Koreansk Hi-Fi side med billeder af mine BeoVox Penta type 6611.

Her et udsnit af den Korianske tekst:

Blandt B&O virksomhedens største højttaler linje nogensinde med det bedste design,
smuk og fuld af tilstedeværelsen er denne BeoVox Penta high-end gulv højttalere.
Det fremragende industrielt design ses på det berømte Smithsonian Institution i USA,
som er en permanent udstilling af verdens bedste design. BeoVox Penta er 3-vejs og
indeholder ni højttaler enheder højpas-og multi-switching power, der gør dine ører
lykkelige, lyd kvaliteten har en overlegenhed der giver gåsehud som en attraktiv a la carte.

http://cyfa.co.kr/bb...market_1&wr_id= 37423&page=12

http://www.enjoyaudi...&document_srl=2 125987

Se flere billeder:

http://www.hifido.co...35745-13124-00/

Mvh. Peter Pan.

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 31 January 2011 - 10:35.

Postad 06 February 2009 - 14:07

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
ASTAdaptive Sound Technology er ikke et fysisk produkt. Den er en genial softwareløsning
til hardware. Har du allerede B&O højttalere og en fladskærm med BeoSystem 3
(f.eks. BeoVision 7-55./-Mk III.-Mk IV.), kan du få inkorporeret AST fra i dag.

Bemærk: AST systemet skal styres med en Beo5 fjernbetjening.

http://www.bang-oluf...AST/ast_supplem ent_danish.pdf

Hvis du ønsker AST, må tale med din B&O forhandler om at få lagt det ind i dit BSy3 TV.

http://www.bang-oluf...ound-technology

Software fra B&O giver perfekt lyd overalt i stuen.

Placér dine højttalere stort set, som du har lyst, og lad vores software give dig en
optimal lydgengivelse, hvor som helst du ønsker det,« lyder det nu fra Bang & Olufsen.

http://ing.dk/artike...giver-perfekt-l yd-overalt-i-stuen

Sådan virker Adaptive Sound Technology.

Bang og Olufsen har udviklet avanceret lydsystem kaldet Adaptive Sound Technology,
der gør det muligt at opnå korrekt lydoplevelse uanset, hvor man befinder sig i forhold til
højttalerne.

http://ing.dk/artike...aptive-sound-te chnology

Mvh. Peter Pan

Postad bild

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 31 January 2011 - 10:38.

Postad 07 February 2009 - 13:17

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Master Link Gateway fuld integration løsning.

Tilslutning af Bang & Olufsen A / V produkter og indre automatiseringssystemer. Master Link Gateway klare fint tovejs-drift, og giver kunderne fuld kontrol over deres hjem.

Intelligente hjem er blevet stadigt mere populære blandt mange Bang & Olufsen kunder, for hvem enkelhed og lethed af den davlige betjening er af afgørende betydning. Ud over den fantastiske A / V integration og kontrol der tilbydes af Master Link systemet, tilbyder Bang & Olufsen derfor også at give kunderne en løsning, der også problemfrit kan integrerer anddet elektronisk udstyr i hjemmet.

Problemfri integration

Via Master Link Gateway har kunderne nu kontrol over, og drift af alle deres home automation udstyr fra Beo5 fjernbetjening i hele huset. Kunderne kan kombinere aktioner, der involverer både home automation og A / V udstyr, for eksempel er det muligt at tænde for lyset og TV i køkkenet med et enkelt touch på den programmerbare Beo5 fjernbetjening. Kunderne kan også vælge at kontrollere deres A / V-system fra hjems automatiserings panel, hvis det er mere bekvemt.

Betjeningen er helt fleksible, dermed at Master Link Gateway giver så mange som 130 kommandoer per værelse, lige fra lokale kommandoer såsom lukning gardinerne i et rum, til global kommandoer som at slukke lyset i hele huset.

Med Master Link Gateway og Beo5 fjernbetjening, har Bang & Olufsen dermed sikrer at kontrol og bruger grænseflade af tredjeparts produkter er taget til et anden plan. Den brugervenlige Master Link Gateway platformen tilbyder problemfri integration mellem A / V-produkter og tredjeparts produkter, dette opfattes ikke som en barrierer mellem disse.

Master Link Gateway omsætter blot Bang & Olufsen Master Link kommandoer til LAN (Ethernet) eller RS 232/RS 485 kommandoer så home automation systemer kan forstå, og vice versa.

Tilføjelse fordele

Med Master Link Gateway bruger Bang & Olufsen sin omfattende erfaring inden for systemet, for at forøge det eksisterende Master Link system.

I mange år har Bang & Olufsen tilbudt integrationen af ikke A / V-produkter såsom lys, gardiner, projektorer og indre automatiserings systemer, som alle er blevet behandlet så tilføjelses programmer til et A / V-setup, på et individuelt grundlag i henhold til kundernes behov.

Integrationen af disse produkter er derfor blevet gjort på ad hoc-basis, og som en ikke naturlig del af produktet. Begrebet forårsager dette at være noget mindre fleksible og problemfri, end hvis den havde været en del af produktet konceptet fra starten.

For at opnå den højeste grad af integration, har Bang & Olufsen indgået strategiske partnerskaber med en række strategiske home automation tredje parts leverandører, såsom Busch Jaeger (der bygger på KNX-standard, som bruges af mere end 120 andre producenter af hjem automatiserings systemer), LK Schneider, Lutron og Conson, for at sikret at Master Link Gateway er synonymt med problemfri integration, og at Beo5 vil være den eneste fjernbetjeningen der findes på sofabordet i vores kunders hjem.

På denne måde sikre Master Link Gateway og Beo5 også optimal brugervenlighed for Bang & Olufsen kunder, uanset anlægets sammen sætning.

Master Link Gateway er derfor det perfekte valg for Bang & Olufsens kunder som er på udkig efter ekstraordinær komfort, effektivitet, sikkerhed, brugervenlighed, fleksibilitet, og sidst men ikke mindst ren nydelse.

http://www.bang-oluf...page.asp?id=656

Dette link indeholder de fleste af de komponent blokke der er nødvendige for at opbygge og EIB installation. Herunder bus koblingskomponenter, strømforsyninger og linje koblingskomponenter.

http://www.knxshop.c...log/default.asp

Audio / Video

Masterlink Gateway

http://ikatu.com/en/rnd/mlgw

BeoWorld forum:

http://74.125.77.113...NQNYEqOQn1SzcxA

Audio

Hvordan man instelere B&O MasterLink med LET NET produkter.

http://www.atmotechn...m/cms/?q=node/5

http://www.atmotechnologies.com/cms/

Mvh. Peter Pan

Postad 13 February 2009 - 11:53

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
LED baggrunds lys, ikke at forveksle med lys der placeres på vægen bag et fladskærms TV.

Postad bild

IFA vise den 6 september 2006 Samsungs 40" LCD TV med høj strøm LED baggrundslys teknologi. Den nye teknologi har allerede modtaget den prestigefyldte " Innovation Award " fra EISA (European Image og Sound Association) for sin fremragende funktioner, herunder LED lyskilde, 146% dækkende farve gamut og branche førende kontrastforhold (10000:1).

Den nye 40" med LED lys kilde indsætter langt rigere farvegengivelse, der er baseret på et bredt farve gamut, der er 46% forbedret fra tidligere modeller og det giver en hidtil uset lystyrken. High Dynamic Contrast Ratio, Samsung's proprietær teknologi, giver dybere og mere raffinerede billeder med den højeste kontrast i branchen.

Dette LED LCD TV bringer også en ny standart for klarheden af levende billeder, der er baseret på Samsungs eksklusive LCD 100 Hz video kvalitets forbedrings teknologi. http://www.gizmag.com/go/6118/

Jeg forventer at Bang & Olufsen har haft tid nok til at fin pudse LED lys teknologien, så vi får det præsenteret på det ny BeoVision 7-40" Mk IV 100 Hz TV i april måned.

Når jeg skriver sådan, tager jeg for givet at alle ved at billedepaneler fra Samsung danner grundlaget for BeoVision 7 serien. Dette panel er grundlaget for BV. 7-40 MK III Full HD.

Postad bild

Det er så heldigt at det ikke er Pioneer som levere panelerne, nu de dropper Tv produktionen.

På dette link kan du lodde tendensen på Samsungs TV udvikling for 2009, og dermed hvad vi kan vente i BeoVision 7 serien.

http://www.recordere.../...62&zoneid=5

Pierre skrev:
Er der nogle der ved om BluRay afspilleren til indbygning i BeoVision 7-40 Full HD, vil kunne dekode alle de nye HD lydformater ?

Her mit bud på en løsning.

Da BeoSystem 3 ikke selv kan afkode de forskellige lyd formater, såsom Dolby TrueHD og DTS-HD, vil mit bud være at vi får et blu-ray drev samt en ny indbyggede dekodere i BV.7 der udpakker lyden og sende den som ren PCM lyd/strøm i op til 7 kanaler. Dette signal kan BeoSystem 3 håndtere, og sende ud til de respektive højttalere. Så er problemet løst som jeg har forstået det.

Dette vil også svare til hvad en non / eller B&O blu-ray afspiller i kabinet vil indeholde. Den tilsluttes så til et af de 4 HDMI stik. B&O benytter jo HDMI version 1.1 som kun vil kunne streame de nye HD lydsignaler via PCM.

Det bliver så intressant at se hvad prisen bliver på en Blu-ray afspiller i kabinet, der bære navnet Bang & Olufsen.

Mvh. Peter Pan

En af B&Os nye farve er guld.

BeoBrian skrev:
Nu er det ikke blot en maling, det er ægte guld som sprayes på aluminiumet i anodiserings processen, det vil sige at guldet bliver en komponent i aluminiumet, og det kan ikke slides eller ridses væk, det er en del af materialet. Det er umuligt at producere produkter som TV, anlæg i ægte guld, da materialet i sig selv er alt for blødt. Det her er det tætteste vi kan komme på at bruge guld hele vejen igennem. Der er stor efterspørgsel på denne farve i produkterne, så der er en masse kunder rundt om i verdenen B&O nu kan glæde, og det er jo det, det handler om. Denne teknik til at muliggøre endnu flere farver og nuancer med aluminium end vi hidtil har kunnet, er dels banebrydende, og et efterspurgt produkt. Og sådanne produkter kommer der flere af fra B&O i 2009.

Postad bild

Mvh. Peter Pan.

Postad 13 March 2009 - 21:00

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Postad bild

Bang & Olufsens Marts 2009 katalog kan nu hentes
hos din B&O forhandler, eller læses online her.

Postad 13 March 2009 - 21:07

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
ensamt peter pan? :)

Postad 14 March 2009 - 08:18

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
martiin82

Mit største mål er at oplyse dig om B&O, så det er helt OK. :blink:

Postad bild

Postad 14 March 2009 - 08:23

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Se DR TV diregte, og tidligere sendte programmer på din computer.

Tryk på dette LINK.

Har man BeoMaster 5 samt BeoSound 5.

Da man kan gå på nettet fra BeoMaster 5, så er det ligeledes muligt at se DR´s programmer.
Ovennævnte link lægger man ind som foretrukne på BeoMaster 5, og nu har man mulighed
for at se alle de kendte programmer fra DR - både nye og gamle.

Man skal selvfølgelig have en god hastighed på ens internetforbindelse.

Min forhanlder var ikke klar over at man kunne dette.

Hermed et godt tips givet videre.

Postad 15 April 2009 - 17:44

Unregistered4c0be2b2
  • Unregistered4c0be2b2
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
det är ett häftigt anlägg du har
progget till pc är det för xp alena?

Postad 19 April 2009 - 09:25

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej michael_ 1208

BeoPort og BeoPlayer er nu kompatible med Windows Vista. »
Download de nyeste versioner: http://www.bang-oluf...tware-downloads

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 19 April 2009 - 10:01.

Postad 19 April 2009 - 09:34

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Beomediaen / Windows Vista og XP.

Opdaterer databasen med netradiostationer i en Beomedia.

Lave en recovery af Beomediaen (lige som man gør på en alm. PC), hvorefter at den selv opdaterer til seneste SW via B&O's hjemmeside. Det berører ikke den musik og fotos som allerede ligger på harddisken. Eneste "udfordring" er, at man skal installere den igen i sit netværk, så man kan se Beomediaens drev som et netværksdrev på sin egen PC, og opsætte den til den aktuelle TV skærm som benyttes. Desuden så måtte jeg registrere mig igen ved at installere Beoplayer (igen), Det er en god ide at have installationsvejledningen ved hånden. Den følger ikke med Beomediaen, men kan findes på f.eks. BeoWorld.

Når man installerer Beoplayer, så angiver man om man har en Beomedia eller Beomaster 5 (eller ingen af delene). Er Beomediaen tilsluttet ved installationen af Beoplayer, bliver databasen med netradiostationer opdateret med de ca. 6000 - 7000 netradiostationer, som ligger i B&O's database.

http://www.bang-olufsen.com/beoport

Mvh. Peter Pan

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 19 April 2009 - 09:38.

Postad 19 April 2009 - 09:42

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Postad bild

Bang & Olufsens AV system i PP. Design

Download "Bang & Olufsens MasterLink Håndbogen" på PDF file.

http://peecee.dk/upload/view/141213

Postad 27 April 2009 - 16:17

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Der gættes på at Samsung LE55A956D1M med LED technology og 100Hz, i princippet vil være grundlaget for en helt ny BeoVision 7 -55" LCD tv-model, som Bang & Olufsen er langt i udviklingen af.

Dette TV vil være en 55 tommers Full HD model, som blandt andet bygger på 100 Hz teknologi. De øvrige funktioner skulle være integreret LED-lys, som forbedrer kontrasten yderiligere.

http://www.bang-olufsen.dk/beovision7

BV7- 55 afgiver en sublim lydkvalitet fra et indbygget digital surround sound modul, og integreret Adaptive Sound Technology. Dette TV vil have et integreret DVB-HD (Full HD) modul, og Blu-ray-afspiller som en mulighed.

Der bruges op til 40 procent mindre energi med LED, sammenlignet med et LCD-TV med lysrørsbaseret standardteknologi.

BeoVision 7-55" vil blive lanceret i sidste kvartal af 2009.

Postad bild

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 31 January 2011 - 10:30.

Postad 27 April 2009 - 16:32

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Bang & Olufsen introducere DVB-HD modulet til indbygning.

For at imødekomme de nye standarder indenfor digital TV transmission, vil Bang & Olufsen nu introducere en alt i én løsning. Et DVB modul som understøtter de systemer som er på markedet og som kommer på markedet. Det betyder at DVB-HD modulet er klar til at supportere MPEG4/H.264 formatet, som danner basis for al digital TV-transmission fra efteråret 2009. Det giver mulighed for digital modtagelse på både terristisk (DVB-T) og kabel-baserede (DVB-C) systemer, som idag både sender i MPEG2 og MPEG4 og endda i High Definition. Vi begynder at implementere dette modul til BeoVision 9, BeoVision 7-40 og BeoSystem 3 baserede TV.

Til at starte med vil DVB-HD modulet supportere de såkaldte "free-to-air" kanaler som sendes på det terristiske system (DVB-T) både MPEG 2 og i MPEG4 standard (SD) og high definition (HD) formater.

For at hjælpe jer har vi lavet en oversigt over de produkter, hvor DVB-HD modulet er klar til indbygning nu og i foråret:

Venligst læg mærke til:

1. Specifikke lanceringstider for enkelte markeder

Herunder kan i se hvilke markeder der bliver en smule forsinket, men som snarest vil få mulighed for den samme DVB-HD løsning.

2. DVB-S modulet vil udgå når BeoVision 7-32 MK V og BeoVision 6-26 MK IV bliver lanceret.

Det nye DVB-HD modul erstatter det eksisterende DVB-T/S modul til følgende modeller, BeoVision 9, BeoVision 7-40 Mk III og BeoSystem 3 - og dermed den indbyggede satellit modtager. Til DVB-S kunder kommer der en løsning senere.

3. DVB-HD digital kabel-TV

I løbet af 2009 vil DVB-HD modulet kunne opdateres til digitalt kabel-TV (DVB-C) modtagelse via en software opdatering, dette vil virke til udvalgte kabel-TV leverandører i de enkelte lande. Alle solgte DVB-HD moduler frem til denne software opdatering, vil kunne opdateres til de udvalgte kabel-TV leverandører. Info omkring dette sendes ud senere.

4. Ny opsætnings menu

DVB-HD modulet har fået et helt nyt lay-out, og samme BeoFont som der bruges i Beo5 menuerne. Nu er det hvid tekst på sort baggrund. For at matche menuerne, er TV opsætnings menuen også ændret til hvid tekst på sort baggrund, dog uden at ændre BeoFont.

Bagudkompatibilitet

Som en service for alle eksisterende kunder som har købt et af nedenstående Bang & Olufsen TV indenfor de sidste 2 år, vil vi tilbyde et DVB-HD modul kit til indbygning i deres TV.

Herunder kan i se hvilke TV der vil blive understøttet:

Produkt DVB-HD modul kit Kommentarer

BeoVision 9 Lanceres i uge 51 '08 Alle BeoVision 9

BeoSystem 3 Lanceres i uge 51 '08 Alle Beosystem 3

BeoVision 7-40 Lanceres i uge 51 '08 MK III version (Full HD)

BeoVision 7-40 Lanceres sommeren '09 MK I hvis opdateret med HD-Ready kit

MK II version (HD-Ready)

BeoVision 7-32 Lanceres sommeren '09 MK I + II hvis opdateret med HD-Ready kit

MK III (HD-Ready) og fremadrettet

BeoCenter 6-26 Lanceres sommeren '09 Alle BeoCenter 6-26

Det betyder, at tv som ikke er HD-Ready skal opdateres med et HD-Ready kit, før DVB-HD modulet kan anvendes.

Vær venligst opmærksom på at BeoVision 7-32 MK I + II (se ovenfor) + III/MK IV, BeoVision 7-40 MK I (se ovenfor) + II og BeoCenter 6-26 vil med DVB-HD modul kunne modtage MPEG4-HD. Men signalet vil dog blive konverteret til standard signal (SD) på skærmen.

Software opdatering af DVB-HD modulet

Vi ønsker at være meget PRO-aktive omkring software opdatering på DVB-HD modulet. Da den software som frigives vil indeholde mindre fejl som vi ønsker at forbedre. Det betyder at alle kunder som har købt produkter med DVB-HD modul indtil vi frigiver en anden software opdatering, vil blive tilbudt en gratis opdatering af software af Bang & Olufsen. Software opdateringen er planlagt til at være klar i løbet af marts 2009. Vi ønker derfor at i forhandlere gør følgende:

a) Sikre sig at produktet er opdateret med den nyeste software version, når produktet installeres hos kunden. Dette er en del af den professionelle installation.

:) Når en forhandler sælger et produkt med DVB-HD eller et DVB-HD kit, skal kunden informeres om muligheden for den gratis opdatering senere hen, såsnart den er frigivet af Bang & Olufsen i løbet af marts 2009.

c) Når Bang & Olufsen frigiver den nye software, skal forhandleren kontakte sine kunder som har købt et DVB-HD produkt, og tilbyde dem den gratis software opdatering. Omkostningerne i forbindelse med software opdateringer, vil blive dækket af Bang & Olufsen i henhold til de fastsatte gebyrer på de respektive markeder.

Godkendelse til Gatekeeper

Fra marked til marked er der udvalgt en såkaldt Gatekeeper til at opbygge og drive det digitale sendenet (DTT). I Danmark er det Boxer som er løbet med opgaven de næste 12 år. I Sverige er det ligeledes Boxer og i Norge er det f.eks NTV. Disse Gatekeepere har selvfølgelig nogle standarder som skal opfyldes, og det er en meget god ide som producent af TV, at understøtte de forskellige standarder fra marked til marked. Bang & Olufsen opfylder kravene fra Gatekeeperne, og der er sendt ansøgning ind til godkendelse, da vi ønsker at være 100% sikret på dette område, vi venter blot på den endelige underskrift på godkendelserne.

Mvh. Peter Pan

Postad 07 May 2009 - 09:08

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray

Du kan allerede nu bestille BeoVision 7-40" MkIV, og de første vil kunne sælges fra butikkerne i uge 20/21.

Der vil ikke være designmæssigt forskel i forhold til Mk III. Opdateringen er en rent tekniske forandringer: Den tidligere DVD-afspiller er nu erstattet af Blu-ray, men den skal bestilles sammen med Mk IV hvis du vil have den med, da B&O ikke vil eftermonterer den. Digital tuner (DVB) indgår i prisen, med valgfrihed mellem DVB-S/T eller DVB-HD modulerne.

Pris for BeoVision 7-40" Mk IV inkl. DVB inkl. Beo4 fjernbetjening er 49.995 Dkr.

Pris for BeoVision 7-40" Mk IV inkl. DVB inkl. Beo4 fjernbetjening og Blu-ray er 62.995 Dkr.

Blu-ray afspilleren indeholder en teknik der kaldes "BD Live feature (profile 2.0)", som giver flere interaktive funktioner via internettet, såsom ekstra materiale, trailers etc.

Mvh. Peter Pan

Redigerat av Unregisteredcb4534b0, 31 January 2011 - 10:26.

Postad 08 May 2009 - 07:10

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Peter-Pan>> För länge sen pratade B&O om att de skulle komma med en projektor - hört något mer om det?

Är det Samsung eller Sim2 projektorer de erbjuder sina kunder idag? Vet att det var Samsung förr men såg nått om Sim2 nånstans.

Postad 02 August 2009 - 08:34

Unregisteredcb4534b0
  • Unregisteredcb4534b0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
pacman

B&O producere ikke projektorer, men meder du B&O om en projektor, får du højst sandsynligt
anbefalet en Sim2. Sim2 kan nemlig fjernbetjenes med Beo4, og har et vist samarbejde med B&O.

http://www.recordere.../...14&zoneid=5

Mvh. Peter Pan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.