Detta vore väldigt bra då jag kan driva basen med en vanlig förstärkare!
Tacksam för svar!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
9 relaterade trådar
Postad 26 March 2007 - 18:41
Är det någon som vet ifall 659`an kan fasförskjuta sub-utgången och ifll den har inbyggt LP filter...
Detta vore väldigt bra då jag kan driva basen med en vanlig förstärkare! Tacksam för svar! Postad 21 April 2007 - 11:59
Den har ställbar delningsfrekvens på subutgången. Ställbar fas vet jag inte men du kan ju skifta + - kablarna på stärkaren som ska driva subben och på så sätt få 0 el 180 i fasförskjutning.
Postad 21 April 2007 - 12:45
Hur lågt respektive högt kan man ställa delningsfrekvensen?
Är den steglös eller har den fasta värden? Tack på förhand! Postad 21 April 2007 - 12:58
Delningsfrekvens subwooferutgång: 40, 60, 80, 90, 100, 110, 120, 160, 200Hz
länk till de tekniska specarna http://www.yamaha-on...cat1=1&idcat2=2 kollar du manualen så kan du säkert få reda på om det går att fasförskjuta den med. Postad 27 April 2007 - 23:56
Det låter ju kanon!
Vad tycker du om 659`an? är du nöjd eller missnöjd med något? Hur är ljudkaraktären? Hade en 620 en gång men den tyckte jag inte om pga att den hade en väldigt ljus ljudbild!! Tack på förhand! Postad 02 May 2007 - 11:22
Nu kommer svaret lite efterhand men bättre sent än aldrig
Yamaha brukar ha lite ljusare ljudbild och så även rx-v659, dock så har denna model lite mera tyngd i basen än många andra i denna prisklassen tex pionner & Sony upp till 5000:- (av de jag har hört). Enligt tester från audioholic så är denna förstärkaren en klar överpresterare mot vad det står på pappret dvs den levererar mer watt än de 100w (8ohm) som den är specad till. En kompis var hemma hos mig när jag hade fått recivern med min m-65:or och det första han reagerade på var att ljudet var så rent och detaljerat men endå med en bra pondus i basen. /Martin Postad 02 May 2007 - 17:01
Det låter mkt bra!
Då ska jag bara hitta en köpare till min nuvarande reciver.. Vet ni någon som vill ha en Sony STR-DB 795 QS? Postad 26 April 2008 - 10:35
Jag är ägare av en Yamaha rx-v657. Jag tycker ljudbilden är neutral, aningen mörk. Har inte märkt av något ljust ljud överhuvudtaget. Har inga problem med 4ohm impedanser heller
Postad 26 April 2008 - 14:25
Beror lite på vilka högtalare man har samt övrig elektronik också.
Jag har tycker att yamahan kan ha lite ljusare klang men med mer lutning åt det neutrala, basen är takfull och mellanregistret öppet. Med ljus klang menar jag inte skrikigt utan mer detaljerat än många andra mera bastunga altenativ dvs jag tycker inte att den maskerar mellanregistret med för mörk klang men så är ljud idealen olika. Just rx-v659 var ju känd för att vara ett strömstark altenativ för ett bra pris när den kom, den driver min m-65:or utan att tveka och skulle säker drivan mer tungdrivna högtalre utan större problem. Redigerat av MGW, 26 April 2008 - 14:26. Postad 26 April 2008 - 14:43
Harmonisk, sansad.. det är väl dom starkaste uttrycken jag fått för Yamaha. Sen som du säjer beror det helt på vad man jämför med och vad som ska drivas. För prisklassen verkar den vara bland dom bättre.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |