Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blanda KabelTV med egen RF signal

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 April 2007 - 20:44

movieztar
  • movieztar
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej Moviemazterz!
Pang på problemet!
Jag är novis på antennsignaler och det mesta med TV.
Men jag ska blanda inkommande KabelTV + Inet signal med en egen RF signal i mitt eget hus.
Den skall sedan gå vidare till 3 st antennuttag. Se skiss.
Mina tvivel är att jag är rädd för att få ut RF signalen på det allmänna KabelTV nätet. Då det finns en Internet signal med på KabelTV kabeln så tvivlar jag på att det finns en "backspärr" som skyddar kabelnätet från signaler utifrån? Eller?
Har vi någon som kan det här området så är jag mycket tacksam för tekniska råd om vad jag ska använda för prylar för sammankopplingen.
Elektronik o lödning är inget problem i övrigt för mig.....om det inte räcker med färdiga moduler.
mvh / Movieztar

Bifogad fil(er)

Redigerat av movieztar, 01 April 2007 - 20:51.

Postad 01 April 2007 - 20:54

Unregistereda8a6cf3c
  • Unregistereda8a6cf3c
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tjena.

Jag har en liknande koppling. Dvd'n har en RF-utgång som är kopplad till en B&O RF-link med 2 ingångar och 4 utgångar. (se mitt galleri).

Alltså: kabel-TV och DVD skickas till de andra TV-apparaterna via vanlig antenkabel.
Vet dock inte om RF-linken funkar med icke B&O grejjer.

/Andreas

Redigerat av Unregistereda8a6cf3c, 01 April 2007 - 20:55.

Postad 02 April 2007 - 13:13

movieztar
  • movieztar
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tack, och imponerande anläggning speedfight!
Men jag saknar kunnande om förgreningar osv, om jag tar in en signal från en antenn och blandar med egen RF så är det nog helt ok, men hur är det när jag blandar med KabelTV smyger sig signalen ut i allmänna nätet eller???
Tacksam för fler konkreta svar, om någon kan ämnet.
MVH / movieztar

Men hallå!! Är det ointresse som gör att ingen mer svarar eller rent av ett för svårt ämne för alla som läser? Finns det inte ens någon nyfikenhet om vad för signal som ska läggas till....
Kom igen nu, gnugga geniknölarna och kom med ett inovativt svar
Tack igen då, på förhand / Movieztar

OK, det kanske är ett lite ointressant problem. Men det finns ju andra lösningar som garanterat inte för ut signalen på allmänna kabelnätet. Se mitt galleri för den lösningen.......

Redigerat av movieztar, 05 April 2007 - 22:36.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.