Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE40S86BD

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 April 2007 - 18:23

mandersson
  • mandersson
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Köpte ett exemplar på Siba Svågertorp för en dryg vecka sedan. Nu i helgen hade jag chansen att prova den ordentligt och upptäckte då ett flertal defekter som gjorde att jag ville lämna tillbaks teven. Defekterna bestod i: 4 döda subpixlar (2 gröna och 2 blå), en blå subpixel som alltid hade max intensitet när den var tänd samt tre hela pixlar som var mörkare än omgivande (skuggade). Till detta fick jag ett brummande ljud som hördes på 2 m och varierade med backlight och ljusinnehåll i bilden.

Idag fick jag reda på att det inte var några problem att komma in och få apparaten bytt så jag tog med teven till butiken. Väl där plockade vi upp en färsk teve för inspektion, och hittade en död subpixel (här slutade vi leta). Vi plockade fram en ny teve, samma problem. Vi avverkade 4 apparater (inräknat den jag hade med mig) innan vi insåg att det inte var någon mening med manövern. Även om vi skulle hitta en panel utan trasiga pixlar så kan de ju dyka upp rätt snart om det är ett genomgående kvalitetsproblem med just de panelerna.

Det blev pengarna tillbaks (även om jag stod och suktade efter M8:an länge) så nu är jag tillbaks strax framför ruta 1. Jag vet vilken teve jag skulle känna mig nöjd med, men det finns inga som fungerar att få fatt på för tillfället.

Under tiden jag hade apparaten hemma var jag mycket nöjd med den (bortsett från döda pixlar och oljud) så det blir förmodligen en likadan när de rett ut problemen.

All heder till Siba som gav mig mycket bra service.
En känga till Samsung som lyckats skicka alla måndagsexemplar i samma batch lagom till premiären.

Postad 14 April 2007 - 17:31

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
men gud :blink: jag som tänkte köpa 32an!.... ****

Postad 14 April 2007 - 18:29

drumloop
  • drumloop
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

men gud  :D  jag som tänkte köpa 32an!.... ****

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt techni så har de 100% pixelgaranti i början :blink:
Så ska inte vara någe problem me de. Var och kollade på 32an i affär och hos en vän, helt klart värt pengarna. Ska köpa den i dagarna :o

Redigerat av drumloop, 14 April 2007 - 18:45.

Postad 02 August 2007 - 23:59

Flyer
  • Flyer
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har problemen löst sig? Är på g att köpa en nämligen...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.