Kärnan är byggd i vanlig 12mm spånskiva. För att få maximal stabilitet så kommer jag lamellimma och skruva den. Jag har motorcykeln i garaget i molekyler så vill inte vara där och kapa och ha mig så är var ute i virkesförådet. På bilden är det -32 grader.
1.jpg 41.31K
3 Antal nerladdningarFöre jag kapade så skruvade jag i några skruv så skivorna inte skulle åka omkring.
2.jpg 68.16K
1 Antal nerladdningarKapning:
3.jpg 34.66K
74 Antal nerladdningarTvå kärnor till hyllplan klara! Skruvar ur skruvarna för att kunna limma mellan.
4.jpg 40.45K
4 Antal nerladdningarSkivorna limmas samman. Obs! Jag har patent på limmönstret! Inget annat mönster är gott nog!
5.jpg 70.99K
416 Antal nerladdningarSkruvar tillbaks skruven och sen tvingar jag ihop skivorna medan limmet torkar så att skivorna skall bli raka. Skulle den ena skivan slå sig litet så gör den andra också det och då syns det inte lika lätt.
6.jpg 31.8K
3 Antal nerladdningarNu ska härligheten kläs i sten. Jag köpte klinkers från Marazzi, lite dyrare men gillade kvalitén. Helst hade jag haft en platta som var 500x1800 med det är liiite svårt att få tag i. De jag använde var 300x600.
7.jpg 37.23K
5 Antal nerladdningarIom att min bänk blir 500mm djup så blir det tight att rymma två 300mm plattor bredvid varann, men jag ska ju även klä in sidorna så om jag kapar bort 50mm så har jag löst båda problemen.
8.jpg 52.22K
260 Antal nerladdningarDetta var dagen efter och att kapa sten inomhus är inte ett alternativ. Ni som kapat sten vet vad jag snackar om
9.jpg 38.94K
339 Antal nerladdningarJag valde att limma två rader åt gången. Detta limmönster är inte mönsterskyddat, använd det fritt! Använde PL400, ett sättlim som enligt mig är världens bästa lim, går att limma ihop två liter olja om man skulle vilja det.
10.jpg 51.8K
189 Antal nerladdningarHär sätter jag spänn på den inre raden stenklinkers. Som ni ser så har jag perfekt ordning i lokalen. Allt ligger överst!
11.jpg 70.88K
454 Antal nerladdningarSåhär ser första skivan ut utan kanterna.
12.jpg 68.49K
394 Antal nerladdningarDe bitarna som var 50mm, som blev över från kapningen använder jag till kanterna. Även desa limmas med PL400.
13.jpg 66.71K
3 Antal nerladdningarSamma procedur upprepas med skiva 2.
Benen till min skapelse blir i massiv ek. Det är nästan så att man borde göra benen demonterbara så man kan låsa in dom nattetid med tanke på priset på ek. Nåja. Har tyvärr inga bilder från själva tillverkningen av benen, men såhär ser resultatet ut.
14.jpg 41.9K
3 Antal nerladdningarBänken är i detta nu helt klar. Har dock ingen kamera hemma annat än yuppien så det färdiga resultatet dröjer ett tag. Skriv gärna en rad och berätta vad ni tycker så länge!
Edit: ser att hälften av mina bilder bliviet minimerade. Pärsk! Nåja, ni får hålla till godo.
Redigerat av Unregistered760bbe19, 14 April 2007 - 07:50.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
109 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?