Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Harman Kardon AVR7300

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 July 2007 - 20:53

Unregistered2e48f563
  • Unregistered2e48f563
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hej

Undrar om någon annan ägare till HK AVR-7300 som råkat ut för följande.

Igår kväll fick den nåt form av spel....helt utan förvarning höjdes volymen lite och sen lite till typ rätt högt.
Springer in i rummet då kl var mycket och jag ville inte spela så högt.
Då jag nyss flyttat trodde jag att det spökade :-) så tog med mig fjärren in i det andra rummet och fortsatte pyssla med annat. Ungefär ca 5-10 senare hände det igen denna gången riktigt högt och kl var som sagt mycket = panik aj aj stackars grannar hihi
Ska även tillägga att jag tror inte på spöken *L*
Har någon hört om detta problem innan? och vad göra åt saken....

Redigerat av Unregistered2e48f563, 15 July 2007 - 20:55.

Postad 15 July 2007 - 20:59

Johnnyopel
  • Johnnyopel
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Detta var ett vanligt fel på H/K stärkarna tidigare. sk på skenande volym här på forumet så får du upp flera trådar om detta.

Postad 15 July 2007 - 21:03

Unregistered2e48f563
  • Unregistered2e48f563
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hmmm konstigt att dom inte fixat till det där, suck.
Min Hk är ju inte av en old model så att det inte är fixat e jäkligt konstigt.
Jaja tack för svaret

Postad 16 July 2007 - 20:34

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Det där hände mig en gång på en AVR5000. Men jag hade nog trott att H/K skulle ha fixat detta vid det här laget.

Postad 16 July 2007 - 21:04

Dman
  • Dman
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0
Var det inte så att det var "default volume level" eller nåt sånt som spökade?

Själv har jag inte råkat ut för det, men har ändå gått in i menyn och först stängt av funktionen och sedan dessutom satt den till -78, utifall den av någon konstig anledning aktiverar sig själv.

Postad 17 July 2007 - 06:27

Unregistered2e48f563
  • Unregistered2e48f563
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Nä det tror jag inte har ställt min på 66 sen första dagen.
Man kan ju tycka att den inte borde gå högre än så även om den får för sig nåt.
Men sen å andra sidan så kanske man skulle prova att fimpa den funktioen, sen o andra sidan oxå ska skiten funka hmmm
Det e trist att detta har hänt nu e man verkligen på sin vakt och att lämna lägenheten för att handla nåt snabbt är inte att tänka på mer.
Vågar inte tänka på vad som hade hänt om jag varit ute en snabbis och den fått spel = troligen hade nåt gått sönder... :)

Redigerat av Unregistered2e48f563, 17 July 2007 - 06:27.

Postad 19 August 2007 - 08:04

Unregistered2e48f563
  • Unregistered2e48f563
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har pratat med Harman Kardon Sverige eller rättare sagt deras verkstad i Göteborg.
Trevligt att man får svar så snabbt från dom :-) + poäng
Men dom påstår att felet beror på att man inte använder volymen på förstärkaren utan man endast använder fjärr...och att den bör lämnas in på rep, för byte av volymencodern i app...

Frågade om felet skulle kunna uppstå igen efter rep då man trots allt använder fjärren alltid, nämnde även att jag läst att trots rep att fel återkommit efter nån månad........svar: ovanligt....

Frågade även om man kunde förhindra fel igen på något sätt typ genom att använda volymen på app då och då....svar: ja

Jag e ingen el-nisse och borde kanske inte ifråga sätta svaret men gör det ändå.
Anser att eftersom volymen ändras med typ ettor och nollor då man trycker på fjärr, då volymen på enheten inte är motordriven så borde det inte ha någon betydelse hur man ändrar volym.
Antar att den inte är motordriven då den ej rör sig då man höjer eller sänker volymen.

Då han även nämnde att det var ju ett vanligt fel förr med knaster och dyl på typ bas och disk när man skulle ändra där...men felet e ju inte av den arten.. så att nämna det e lite konstigt...
Felet e ju att den utan anledning får ett ryck och höjer volym typ 10 db eller mer....kan det vara så att det e nån störning via elnätet som gör att den får lite spel...?

Ja, va ska jag säga det har hänt tre gånger :-( gillar HK'n otroligt mycket på alla plan...Har garanti kvar så det blir väl att skicka upp den men e inte glad för det...dels pga vikten & posten, är rädd om den, har orginal låda kvar men ändå... :-(
Tycker det e synd att på en sån dyr maskin och att felet tydligen funnits på tidigare app från HK och ej åtgärdat e lite tråkigt...

Redigerat av Unregistered2e48f563, 19 August 2007 - 08:06.

Postad 25 January 2009 - 17:32

Unregistered2e48f563
  • Unregistered2e48f563
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hmmm så va det dax igen igår lördagen den 24 jan 2009....sitter o lyssnar på cd via coax till HK då volymen drar iväg från runt tror det va -50 till -20 i ett hopp....suck o det e jävligt högt.....trötta mig.
Är inte sugen på att skicka iväg den igen till Göteborg alls. Den har varit inne en gång o bytat va det nu va som va kast sist då samma fel hände...
Retar mig som f-n då den trots allt kostar en slant....Det e konstigt man har en old Denon med fjärr som man kan höja o sänka med, den är snart 20 år o det har aldrig hänt nåt där inte....HMMMMMMMM
Va bara tvungen att spy lite här......

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.