Jag satt med en god vän och lyssnade på Sophie Zelmanis skiva Precius Burden. Vi båda tyckte att det lät fruktansvärt illa i diskantområdet och förstod inte riktigt vad detta berodde på, ingen av oss trodde det kunde ha med kablarna att göra men eftersom vi ändå hade lite kablar liggandes i en undanstädad låda så bestämde vi oss för att prova.
Det var en fruktansvärd skillnad! Vi blev alldeles häpna och förstod inte hur det kunde vara sån skillnad, en kabel skar bort nästan allt vad mellanregister heter! Den andra kablen lät det som det satt någon form av bass-booster i. Basen var fruktansvärt okontrollerat och bara brötade.
Den 3:e och sista kablen lät högre av någon anledning och ganska bra i alla register men jag blev inte helt nöjd.
Någon som har något prisvärt förslag, Jag har: HK AVR-240 (6000:-), B&W DM601 (4000:-), Monster Cable XP 2x2,5 kabel ser det ut som (ca 50:-/m har jag för mig).
Behöver 2x4 meter.
Fråga inte vad den ska kosta, dom som anser sig kunniga nog inom detta område vet nog vad det handlar om för prisklass om dom ser vad jag har för anläggning.
Inga livliga diskussioner om att man inte hör skillnad på olika kablar tack, för det har jag redan fått klart för mig oavsett vad ni säger. Dom som hävdar motsattsen snackar bara skit.
Några tips?!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
17 bilder
7 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?