Vad jag funderar på är en PC avsedd enbart för detta ändamål med digital-TV-kort och nätverkskort (ev trådlöst) samt fjärrkontroll. DVD-brännare kunde vara bra, men inte nödvändigt om man kopplar ihop burken med hemma-LAN:et och kör över till en annan burk med brännare.
Med nätverksanslutning skulle man även kunna ansluta den till internet för möjligheten att kunna ge den order på distans, t.ex. wappa in på en käck sida och ställa in ett program för inspelning om man blir sen hem.
Jag har varit inne på den här tråden https://www.minhembi...howtopic=159628 men inser att jag inte behärskar jargongen och att jag nog inte skall bygga ihop min egen HTPC från grunden. Den mest helgjutna lösningen jag sett hittills är en Mac mini med EyeTV USB, men det drar iväg till åtminstone 6 500:-. Motsvarande PC-lösning skulle vara Aopen mini PC MP945-VDR för 4 000:- och en Terratec USB-dong med dubbla tuners för 1 000:-. Har dock inte sett om det ingår operativsystem däri än. Någonstans där går min smärtgräns. Funderar på om man kan köra Linux istället och ändå koppla ihop med Windowsdatorer.
Jag är inte så känslig för bildkvalitet, HDTV är inte viktigt, och tänker inte använda den att spela på, möjligen surfa med.
Har någon annan haft liknande funderingar och kanske gjort slag i saken?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?