Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MCE fjärr, inga texttv knappar

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 August 2007 - 10:08

bermag
  • bermag
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Köpte en MS MCE fjärrkontroll från Komplett igår. Den är väl riktigt bra tycker jag men efter vad jag nu har förstått så finns det olika versioner av remoten. I manualen nämns "teletext" knappar (inklusive färgade knappar som används bla för texttv men även kan programmeras för annat). Säljs inte den varianten någonstans?

Kan man fortfarande använda den för att se text tv. Man kan väl alltid programmera om någon annan tangent fast de flest har ju en användning redan. Kör med Mediaportal och med MCE pluginen kan jag antagligen enkelt ändra om funktionerna.

Bryr mig själv inte mycket om texttv (använder det nästan aldrig och vet knappt vilka sepeciella knappfunktioner man behöver lol), men min fru är texttv fanatiker och om jag inte lyckas få till en bra och enkel texttv lösning kommer mitt HTPC projekt inte falla i god jord.

Nu har jag ännu inte skaffat tv kort och därmed inte heller provat tv funktionerna i MP så jag är inte så säker på om de här extra knapparna är nödvändiga eller ej.

Är fjärren med de extra knapparna för texttv etc ett "must have" eller klarar man sig bra utan (även om man skall köra med texttv)?

Tyvärr bröt jag förpackningen och började använda remoten innan jag kom på det här så det är väl kanske svårt att returnera den (får kolla med Komplett vad de har för retur policy).

Vet ni någon som säljer varianten med de extra knapparna? Kanske inte ens finns för den svenska marknaden.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.