Om man installerar Windows XP på en Mac Mini, går det då att spela dessa spel?
MVH Kribban
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Counter Strike, Condition Zero och Source
Startad av
kribban
, Sep 15 2007 13:58
5 svar till detta ämne
Postad 15 September 2007 - 13:58
Hej
Om man installerar Windows XP på en Mac Mini, går det då att spela dessa spel? MVH Kribban Postad 15 September 2007 - 18:05 Det går att spela dessa spel om du har en Mac Mini med Intel GMA950 som grafikkort (dvs nyare Mac Mini med Intel Core-processor). Men eftersom grafikkortet inte är någon höjdare så kan jag inte garantera att alla banor på Counter Strike Source går bra (tex om det är någon bana som är hemmagjord). Hur bra den äldre G4-modellen fungerar vet jag ej. Redigerat av Andreas, 15 September 2007 - 18:06. Postad 15 September 2007 - 18:57
Ännu ett argument då för mig att investera
MVH Kribban Postad 02 November 2007 - 20:32
har fått ett qnazigt problem. Har en laptop som är hyffsat bra. Lirar Hl2 på high utan några som helst problem, men i CS så får jag fps drops hela tiden. Det blir som att allting fryser så kan jag inte röra musen lr nått, efter ngn sekund så släpper det. Har även fått så att när jag streamar film från tex GT så hackar filmen var 20 sekund ungefär. laddar jag hem den o ser från hårddisken så blir det inte så. ngn som har ngn aning? Har Glocalnet 8 mbit, har ju funkat bra o spela förut
Postad 03 November 2007 - 10:11 Går och går.. Några få FPS i 800x600 kanske. Definitivt ingen höjdarupplevelse. Och att sitta med en mini @20FPS i Source är en av de grejer på ett LAN som definitivt skulle kallas "LAME"... Redigerat av dunde, 03 November 2007 - 10:22. Postad 04 November 2007 - 10:36
ok, så CS: Source går inte så bra, men hur e de med typ Q3 och gamla CS? på den tiden var ju kraven inte så höga, jag spelade med min P3, 1Ghz, 512mb ram och nåt typ Geforce3-kort... och minin har ju sjukt mkt bättre prestanda även om den måste köra grafiken via hårdvaran, right?
och det viktigaste nästan, Diablo II och StarCraft, de borde väl rulla på någorlunda? inte för att jag köpt burken till nyare spel, men lite gamla klassiker e ju kul att köra 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |