Hur kan en "feedback destroyer" med parametrisk EQ göra samma jobb som ett aktivt digitalt filter?
Har själv en DCX2496 som är guld värd om man bygger högtalre och inte vill lägga en förmögenhet på passiva komponenter...
2-3 kompletta 3-vägsfilter (med bra komponenter) och den har betalat sig... (och att LSPCad kan optimera filtret åt dig)
Fast jag kommer inte att koppla in den i min anläggning... inte som DAC/aktivt filter i alla fall... jag har den enbart för "rappid prototyping" och jag kommer att relisera mina aktiva filter i analog form istället...
ok, så du anser inte att filtret i denna duger för finlyssning då ?
det va ju lite tråkigare..
Eller kanske inte va så du menade, kan är ändå sugen på ett aktivt filter så finns det då något annat alternativ i sådant fall ?!
Eller ska jag i alla fall köra på denna tycker ni !?
Jag tängte även att jag skulle kunna använda den för att leka runt lite med och testa delningar innan man realiserar dem.
Edit: GrodanB: Har fixat LSPcad nu och tängta ta och försöka sätta mig in i den nu här i veckorna
mätningarna kan börja komma igång nu på allvar då jag inom kort komemr att ha en Trends AT-10,1 som mät stärkare också, så då kan jag mäta data och lägga in i LSP oah dessutom så tängte jag försöka få till en sådan "mät bänk" för att mära impedansgången på elementen

E inte Juletider fantastiska...