Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Två lager tyg på egengjord absorbent?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 September 2007 - 06:56

Unregistered93d1242d
  • Unregistered93d1242d
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Igår gjorde jag klart mina absorbenter. Men jag börjar fundera på om jag inte skulle tagit något snyggt mönstrat tyg istället. Förstör/förändrar man absorberingen märkbart om man spänner ett tyg till över? Jag har idag ett linnetyg och vadd över markplatta av mineralull. Och helst skulle jag slippa repa upp linnetyget...

Postad 16 September 2007 - 10:26

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Igår gjorde jag klart mina absorbenter. Men jag börjar fundera på om jag inte skulle tagit något snyggt mönstrat tyg istället. Förstör/förändrar man absorberingen märkbart om man spänner ett tyg till över? Jag har idag ett linnetyg och vadd över markplatta av mineralull. Och helst skulle jag slippa repa upp linnetyget...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har svårt att tro att det ändrar något. Du kan ju alltid prova att lägga tyget ovanpå så länge och lyssna efter skillnader, men jag tror som sagt att skillnaden inte är hörbar.

Postad 16 September 2007 - 13:22

Unregistered93d1242d
  • Unregistered93d1242d
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har svårt att tro att det ändrar något. Du kan ju alltid prova att lägga tyget ovanpå så länge och lyssna efter skillnader, men jag tror som sagt att skillnaden inte är hörbar.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, ja, jag skulle ju kunna prova utan att fästa det så klart. Fast frågan är om jag gör det ändå förresten, för jag har kommit på att de blir snygga nog med en ram runt istället. Och jag vill ju inte dra blickfånget dit, så som det är nu smälter de in lite i väggen, vilket ju är bra. Så det blir ram istället. ;)

Postad 17 September 2007 - 23:47

desiman
  • desiman
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Vart lite nyfiken, vad heter markskivan som du använt dig av?

Postad 18 September 2007 - 10:00

Unregistered93d1242d
  • Unregistered93d1242d
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Minns inte det exakta modellnr, men fabrikatet var Roxull iaf. Måtten 1200x600x50. Ligger 5 st i en fp och kostar typ 380 kr på Beijer.

Postad 19 September 2007 - 09:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det stavas "ÄR" lite nyfiken, inte "vart". Vart är en riktning.

Språkpolisen Robban.

Postad 19 September 2007 - 11:51

Unregistered93d1242d
  • Unregistered93d1242d
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Språkpolisen Robban.

<{POST_SNAPBACK}>

För det första är det dialektalt korrekt att säga vart på så sätt som Desiman gjorde. För det andra så var ditt inlägg nog det onödigaste jag läst - det kan vara ok att vara språkpolis i ett PS. Men om du inte har något annat att tillföra diskussionen kan du gott avstå helt. :rolleyes:

Postad 19 September 2007 - 20:08

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Språkpolisen Robban.

<{POST_SNAPBACK}>

För det första är det dialektalt korrekt att säga vart på så sätt som Desiman gjorde. För det andra så var ditt inlägg nog det onödigaste jag läst - det kan vara ok att vara språkpolis i ett PS. Men om du inte har något annat att tillföra diskussionen kan du gott avstå helt. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Lugn, lugn..poopster.
Det var med halvt allvar, och till hälften på skämt jag gjorde inlägget.

Du har säkert rätt att det är rätt dialektalt. Nu skrevs ordet, vilket då blir fel. Jag hävdar att man skriver antingen "blev lite nyfiken", eller "är lite nyfiken".

Slutdiskuterat. Vi återgår till basfällor... <_<

Postad 20 September 2007 - 08:01

Unregistered93d1242d
  • Unregistered93d1242d
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Språkpolisen Robban.

<{POST_SNAPBACK}>

För det första är det dialektalt korrekt att säga vart på så sätt som Desiman gjorde. För det andra så var ditt inlägg nog det onödigaste jag läst - det kan vara ok att vara språkpolis i ett PS. Men om du inte har något annat att tillföra diskussionen kan du gott avstå helt. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Lugn, lugn..poopster.
Det var med halvt allvar, och till hälften på skämt jag gjorde inlägget.

Du har säkert rätt att det är rätt dialektalt. Nu skrevs ordet, vilket då blir fel. Jag hävdar att man skriver antingen "blev lite nyfiken", eller "är lite nyfiken".

Slutdiskuterat. Vi återgår till basfällor... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Fine. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.