Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har problem med D-Links DIR-635 och DWA-140

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 September 2007 - 11:29

Mikebikey
  • Mikebikey
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hjälp mina vänner! Har mailat D-Link om detta men har inte fått svar än (2 dagar nu). Jag har köpt ett startpaket innehåller DIR-635 och DWA-140. Men den kopplar av sig varannan 20 minut. Jag ladda ner 1.7 mb/s ner och 1.3mb/upp, då dör den. Har provat New players tips från DWA-142

1. Koppla närverkskabel mellan router och dator
2. Gå in i webgränssnittet (192.168.0.1)
3. Gå in i Setup
4. Gå in i Wireless Settings
5. Klicka på Manual Wireless Network Setup
6. Ändra värdet på Channel Width till Auto 20/40 MHz
7. Starta om datorn (behövs säkert inte, men en omstart är aldrig fel)

Men resultat är d samma... det kopplar ifrån sig. argh. kan någon lite tips om hur man kan åtgärda problemet?

Väldig tacksam

Redigerat av Mikebikey, 19 September 2007 - 11:30.

Postad 19 September 2007 - 11:37

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
är det Vista du kör?...problemet kan liga där då haft själv en 635 son funkade fellfri fast vista stälde till DNS problem ...har lagt en patch och allt funkar finfint...idag har 655

Postad 19 September 2007 - 14:00

Mikebikey
  • Mikebikey
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ja! Jag kör Vista Business. Vad ska jag göra? Kan du hjälpa mig?

Tack :rolleyes:

Postad 30 September 2007 - 06:43

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

är det Vista du kör?...problemet kan liga där då  haft själv en 635 son funkade fellfri fast vista stälde till DNS problem ...har lagt en patch och allt funkar finfint...idag har 655

<{POST_SNAPBACK}>

Vad för slags patch? Vad gör den och vart hittar man mer info om denna?

Postad 03 October 2007 - 08:57

Unregistered204d2313
  • Unregistered204d2313
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

är det Vista du kör?...problemet kan liga där då  haft själv en 635 son funkade fellfri fast vista stälde till DNS problem ...har lagt en patch och allt funkar finfint...idag har 655

<{POST_SNAPBACK}>

Vad för slags patch? Vad gör den och vart hittar man mer info om denna?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej, vad är det som "dör" ? Routern, USB-adaptern eller kopplingen mellan dom?
1) Upplever du samma problem om du är ansluten med kabel mellan dator & router?
2) Vad händer när det "dör", kan du koppla in kabel i router då och få ip adress?
Upplever du samma sak uppkopplad med dwa-140 till en annan router?

3) När det "dör" vad händer mer exakt då, kan du pinga? Kan du få ip adress?

Du måste ta reda på om det hanldar om DWA-140 som "dör" i din dator och om dte kan handla om en ominstallation, eller om det är Routern och om det bör firmware uppgraderas. D-Link support kan guida dig igenom allt detta, visar det sig vara något fel på produkten är det gratis annars kostar det 39:-

mvh
/Martin

Postad 11 November 2007 - 18:24

olsadaman
  • olsadaman
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har samma problem och kör också Vista, DIR635 och DWA-140.
Problemet uppstår inte om jag kör trådburet. Om jag drar ut usb och sätter i den igen så funkar det ett tag igen.
Om jag går in i device manager och uppdaterar dwa nätverkskortet försvinner detta problemet men får då ett annat problem där jag måste refresha samma sida upp till 10 ggr innan den visar infon korrekt (kommer bara fram en massa skum text och inte de bilder som ska vara där och layouten är helt sabbad)
Någon som kan hjälpa mig med detta jobbiga problem.

Postad 12 November 2007 - 20:44

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
jag blir tokig...har också problem med detta trådlösa..

jag har dock xp vilket verkarfungera för de flesta andra.

vart ut och surfat igår, men hade jätteproblem att koppla upp. idag kom jag inte in alls. under en sekund vart jag ansluten då passade jag på att kopiera adresserna under "status". dessa har jag sedan fyllt i manellt ist för "erhåll ip-adresser automatiskt", (vilket egentligen borde fungera) och nu skiftar det nätverket mellan ansluten och av helatiden..

jag bor inneboende hos en äldre gubbe som bor under och vet inte riktigt vilken roter han har, en ny..troligtvis d-link sägen min rumskamrat, han köpte den för ett halvår sedan och la ut ca 1500kr.

bör jag göra nått nere hos honnom kanske? typ skriv in min mac-adress eller nått? jag vet inte mycke om detta..

Postad 12 January 2008 - 08:18

Russia
  • Russia
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

är det Vista du kör?...problemet kan liga där då haft själv en 635 son funkade fellfri fast vista stälde till DNS problem ...har lagt en patch och allt funkar finfint...idag har 655

Har också samma problem. Det är DWA-140 som tappar uppkopplingen mot det trådlösa nätet. Skulle vara trevligt om du kunde säga vad det är för något patch som löser detta problem.

Någon som kör 64-bitars system? Har det på min HTPC, enligt DLink ska DWA-140 stödja detta men jag får felmeddelande när jag försöker installera det på mitt system. Felmeddelenade: Denna drivaren stöder inte 64-bitars system!

Postad 12 February 2008 - 18:52

mrtomas
  • mrtomas
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats lösa detta,jag blir galen!!! Kör vista med DWA-140 och den tappar hela tiden kontakten.

Postad 12 February 2008 - 18:58

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Vart står era routers? Står dom i ett annat rum med betongväggar emellan? Det kan vara en ganska stor anledning att ni tappar kontakten Signalen har inte "frisikt" samt att den klarar nog inte av att skicka signalen mellan tjockare väggar.

Prova med att uppgradera till senaste FirmWare och ha datorn i samma rum som routern. Kvarstår problemet så kan USB stickan vara för svag..

Postad 09 March 2008 - 14:29

Mikebikey
  • Mikebikey
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats lösa detta,jag blir galen!!! Kör vista med DWA-140 och den tappar hela tiden kontakten.

Hej!

Nu har jag löst den (Flera månader sedan faktiskt...). Det är jätte enkelt! Gör så här (Min OS är på engelska):

Gå till Network and sharing center

Klicka på "View status"

Klicka på "Properties"

Unchecka allt förutom "Client for Microsoft Networks" och "TCP/IPv4"

Sen funkade allt för mig!

Lycka till! Sorry jag glömde om den här tråden!

:)

Postad 11 August 2008 - 23:23

Unregisteredee9bef6e
  • Unregisteredee9bef6e
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Har som ni ser ovan en D-link DIR-655 trådlös router. Fick hem ett trådlöst USB-nätverkskort idag. DWA-140.
Bor i en lägenhet på 100kvm, och det är ca 15-20 meter mellan dator och router.
Får enbart en signalstyrka på ca 35%, men oftast mindre än det. Är det nätverkskortet som är skit, eller kan det verkligen vara så dålig signal?
Har funderat på om det varit bättre med ett PCI-kort, eller vad tror ni?
Tacksam för alla svar som kan ges.

Postad 12 August 2008 - 10:33

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Kolla vilken kanal kort och router knallar på och prova att byta den. Det kan vara flera nätverk i närheten som använder samma kanal som stör.

Postad 12 August 2008 - 11:11

Unregisteredee9bef6e
  • Unregisteredee9bef6e
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Kolla vilken kanal kort och router knallar på och prova att byta den. Det kan vara flera nätverk i närheten som använder samma kanal som stör.

Har testat att byta kanal faktiskt, men det blev bara sämre. Prövat lite olika kanaler t.om.. :)

Redigerat av Unregisteredee9bef6e, 12 August 2008 - 11:12.

Postad 12 August 2008 - 19:39

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Vad har du för operativ? Tror jag sett något om trådlösa kort och Windows uppdateringar på DLinks sida. Kan ju vara värt att kika på det först?

Postad 13 August 2008 - 09:42

Unregisteredee9bef6e
  • Unregisteredee9bef6e
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Vad har du för operativ? Tror jag sett något om trådlösa kort och Windows uppdateringar på DLinks sida. Kan ju vara värt att kika på det först?

Kör Vista x64 just nu. Såg något om uppgradering till XP SP3. Allt fungerar ju så, bara att det är så sjukt dålig signal. :/
Inga andra tips någon?
Att köra trådbundet är verkligen sista utvägen, då det kommer innebära ganska så krånglig kabeldragning osv.

Postad 13 August 2008 - 09:54

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Kan inte svara för hur det är med dwa-140 hemma hos mig, Men följande gäller hemma hos mig.

Router Dir-655

Min arbetsdator en Dell Precision M90 bärbara med Dells 54Mbit multiband wireless har så dålig mottagning så att det inte går att köra något alls, streama en film funkar inte alls. Har provat med både XP och Vista, samma resultat på min bärbara.

Min tjejs Fujitsu Siemens 2995krs bärbara dator från MediaMarkt med ett Atheros 54Mbit internt nätkort får 80-100% styrka på samma ställe som jag får 20-30% med dellen.

Min sons stationära med ett Linksys pcikort 54Mbit funkar jättebra där den står runt 90%, bär jag in min bärbara så får jag 35-40%

Jag har provat alla tänkbara inställningar på Dir-655 med samma resultat, fågelvägen till routern är mellan 6-10meter där jag har provat.

Postad 08 September 2008 - 21:08

LennartPalm
  • LennartPalm
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

Har haft samma problem, vi har tre datorer här hemma anslutna trådlöst till en D-Link Dir-635, två äldre med XP som OS och sen min nya med Windows Vista som OS.

De bägge äldre med XP har fungerat helt utan problem hela tiden men min nya dator gav mig väldigt många "gråa hår" innan jag fick det trådlösa att fungera stabilt även för denna.

Löste dock problemet genom att ladda ner nya drivrutiner till nätverkskortet ( DWA-140 ) från D-Links hemsida, dock inte från själva produktsidan utan i från deras ftp-server, länk kommer här:

ftp://194.117.170.198/Wireless%20network%20cards/DWA-140/

mvh.

Redigerat av LennartPalm, 08 September 2008 - 21:11.

Postad 15 September 2008 - 20:08

Baxalasse
  • Baxalasse
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Fick mitt att fungera genom sätta min dir-635 i WPA Mode : WPA2 Only

Läste om det här: https://www.flashbac...ad.php?t=653678

Postad 10 May 2009 - 19:31

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Ladda hellre ner den här http://www.ralinktec...rt/Windows.html
USB (RT2870/RT2770/RT307X/RT3572) 03/13/2009

Postad 11 May 2009 - 05:51

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Slog ihop två liknande trådar

Postad 10 August 2009 - 18:42

JeppssonR
  • JeppssonR
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hejsan

Har liknande problem. Kör DIR-615 tillsammans med DWA-140. Har fram tills nu kört det trådbundet på min stationära dator och sladdlöst på sambons bärbara och min egna bärbara. Det har fungerat helt problemfritt.

Införskaffade mig nyligen en DWA-140 för att kunna köra sladdlöst på min stationära dator också. Då började problemen uppstå. Till att börja med hade jag problemet att anslutningen ständigt kopplades ner och att signalstyrkan var väldigt svag (ca 30%). Den ständiga nedkopplingen löstes genom att installera ralinks drivrutiner (har stött på någon enstaka nedkoppling) men signalstyrkan är fortfarande väldigt svag. Routern står ca 5-6 meter ifrån datorn med en vägg mellan. Ska signalstyrkan verkligen vara så kass? Flyttar jag routern närmare datorn så blir bara "link quality" bättre och inte signalstyrkan. Har dessutom märkt att när jag testar internet hastigheten så kommer jag upp i ca 90mbit/sek när jag har sladd och bara ca 20 när jag kör sladdlöst. Jag har hört flera som kör sladdlöst som har kommit upp i mycket högre hastigheter. Ska det verkligen vara så? Försäljaren påstod dessutom att man ska komma upp i samma hastighet som med sladd med den här utrustningen.

Jag har sökt runt lite för att se hur folk har löst liknande problem. Det har bland annat varigt att ändra inställningar på routern till "WPA Mode: WPA2 only" och "Cipher Type: AES" Sedan lste jag att man ska ha "Channel Width till Auto 20/40 Mhz. Har dessutom uppdaterat frimware versionen till 2.25 som ska vara rätt. Inget av detta har gjort någon skillnad.

Jag är nu så trött på den här att jag överväger att köpa nya prylar. Vad tror ni framförallt skulle förbättra mitt trådlösa nätverk; en ny router eller att byta USB nätverkskortet (kanske till ett PCI kort) I så fall finns det några sladdlösa lösningar som ni rekommenderar och som ni vet fungerar?

tack för mig

Postad 06 October 2009 - 16:16

foogy
  • foogy
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Hejsan

Har liknande problem. Kör DIR-615 tillsammans med DWA-140. Har fram tills nu kört det trådbundet på min stationära dator och sladdlöst på sambons bärbara och min egna bärbara. Det har fungerat helt problemfritt.

Införskaffade mig nyligen en DWA-140 för att kunna köra sladdlöst på min stationära dator också. Då började problemen uppstå. Till att börja med hade jag problemet att anslutningen ständigt kopplades ner och att signalstyrkan var väldigt svag (ca 30%). Den ständiga nedkopplingen löstes genom att installera ralinks drivrutiner (har stött på någon enstaka nedkoppling) men signalstyrkan är fortfarande väldigt svag. Routern står ca 5-6 meter ifrån datorn med en vägg mellan. Ska signalstyrkan verkligen vara så kass? Flyttar jag routern närmare datorn så blir bara "link quality" bättre och inte signalstyrkan. Har dessutom märkt att när jag testar internet hastigheten så kommer jag upp i ca 90mbit/sek när jag har sladd och bara ca 20 när jag kör sladdlöst. Jag har hört flera som kör sladdlöst som har kommit upp i mycket högre hastigheter. Ska det verkligen vara så? Försäljaren påstod dessutom att man ska komma upp i samma hastighet som med sladd med den här utrustningen.

Jag har sökt runt lite för att se hur folk har löst liknande problem. Det har bland annat varigt att ändra inställningar på routern till "WPA Mode: WPA2 only" och "Cipher Type: AES" Sedan lste jag att man ska ha "Channel Width till Auto 20/40 Mhz. Har dessutom uppdaterat frimware versionen till 2.25 som ska vara rätt. Inget av detta har gjort någon skillnad.

Jag är nu så trött på den här att jag överväger att köpa nya prylar. Vad tror ni framförallt skulle förbättra mitt trådlösa nätverk; en ny router eller att byta USB nätverkskortet (kanske till ett PCI kort) I så fall finns det några sladdlösa lösningar som ni rekommenderar och som ni vet fungerar?

tack för mig

Jag har samma problem med samma utrustning. Kass signalstyrka och låg throughput.

Postad 12 February 2010 - 18:20

sunken76
  • sunken76
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag ändrade till 20 MHz och då funkade det helt ok

Postad 19 April 2010 - 14:23

Gew
  • Gew
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
40MHz bränner tydligen grymt mycket större 'vidd' längst med Wi-Fi bandet, vilket vad jag förstår kan orsaka some interference, vilket kanske kan tänkas ha varit ditt issue.

the 40MHz options in 11g/n are bad news. Doing so, you use up 2/3 of the entire WiFi band. That's OK if you live in the desert.

Postad 12 July 2010 - 21:59

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

40MHz bränner tydligen grymt mycket större 'vidd' längst med Wi-Fi bandet, vilket vad jag förstår kan orsaka some interference, vilket kanske kan tänkas ha varit ditt issue.

Hur ändrar man det=?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.