Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Analog kabeltv + digital marksänd?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 September 2007 - 10:27

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Jag bor i lägenhet där jag får ut ett kanalutbud analogt ur väggen. Nu har jag en ny tv på ingång och den har inbyggd digitalmottagare. Frågan är om jag kan använda digitalmottagaren för att få bra bild och ljud på gratiskanalerna och dessutom ta in resterande kanaler från det analoga fastighetsnätet?

Går det att lösa?

Postad 22 September 2007 - 10:36

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Jag bor i lägenhet där jag får ut ett kanalutbud analogt ur väggen. Nu har jag en ny tv på ingång och den har inbyggd digitalmottagare. Frågan är om jag kan använda digitalmottagaren för att få bra bild och ljud på gratiskanalerna och dessutom ta in resterande kanaler från det analoga fastighetsnätet?

Går det att lösa?

<{POST_SNAPBACK}>

Byta antenn från boxen till väggen beroende på vad du vill titta på.

Antar att det inte är den lösningen du vill ha, men det fungerar. :rolleyes:

Postad 22 September 2007 - 11:39

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Det var väl typ det jag ville slippa. :rolleyes:

Postad 22 September 2007 - 15:34

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
vissa fastigheter sänder vidare dvb-t (marksänd) via samma nät som analoga, i regel söker tv:n analogt först sen digitalt brukar gå.. vet att här får man mux1(svt) och mux2(tv4,tv6) men beror vart man bor.

Postad 22 September 2007 - 17:07

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Vi får se hur det ser ut när min nya tv dyker upp men jag är ganska säker på att jag bara kommer att hitta analoga kanaler... Återkommer!

Postad 10 October 2007 - 17:07

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Ja, jag har bara analoga signaler i mitt fastighetsnät.

Ingen som har nån smidig lösning på mitt problem?

Postad 10 October 2007 - 18:42

-Erik-
  • -Erik-
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Har kabel TV, bor i hus. Men hittar bara analoga kanaler, trodde inte analogt fanns kvar längre. Använder telia digital TV istället, men skulle vilja haft alla på kabel tv i lite bättre kvalitet som på telias box.

Postad 10 October 2007 - 18:48

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Har själv samma bekymmer.. Och jag kör med boxer mottagare och bordsantenn hemma.
Har dock kommit på att man kan koppla boxen på antenn uttaget i väggen..
Får inte alls bild om jag kör via TV uttaget, men kör jag radio uttaget så funkar det.. :)

Postad 10 October 2007 - 19:04

finnn
  • finnn
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Precis samma visa för mig. Här sänder dom tyvärr inte både de digitala och analoga signalerna i väggen. Jag skaffade en Digital inomhus anten. Det fungerar bra och jag får in alla kanaler genom den. Men menar du att du får fler kanaler i väggen? isf är ju en lösning att koppla dvdn etc till väggen och tvn till till digital antenn. så kan du titta på de vanliga kanalerna genom dvdn och de digitala kanalerna via tvn.

Postad 26 May 2008 - 13:56

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag är också på jakt efter en combiner som kan koppla ihop Comhems utbud med det marksända utbudet. Det som behövs är ju en antenncombinder som kombinerar de två olika signalerna. Den ena ska ha ett filter som tar bort alla signaler över 470 MHz (analog kabel-TV ingång) och den andra ingången ska ha ett filter som spärrar ut allt under 470 MHz.
Jag har hittat en Televes 5311 men den är ju för kanel-TV nät med förstärkning m.m så den kostar nog ett antal 1000-lappar.
Ingen som har hittat någon annan combiner som löser detta?

Postad 27 May 2008 - 07:03

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
efter lite letande så hittade jag en produkt som passar mina behov i alla fall
http://www.digitaltv...odukt.php?p=863

jag måste dock kolla om min TV har 5v ut på antennkabeln för digital-TV tvivlar på att den har det så det blir väl att köpa det större paketet...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.