Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp med köp av projektor till Kulturskola

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 September 2007 - 15:11

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Jag har fått i uppdrag att forska lite kring ett köp av en projektor till mitt jobb.

Jag jobbar på en Kulturskola och projektorn är i första hand tänkt att använda i föreställningar med våra elever. Den ska då fungera i större konsertsammanhang som i folketshus här i stan som är en lokal som kanske rummer 350 pers eller nåt - alltså måste den klara lite mer än för vanligt hemmabruk. Ett år vet jag att vi hyrde en projektor och visade ett bildspel undertiden de roddade om på scenen och gjorde klart för nästa programpunkt. Så även denna kanske kommer att användas lite åt det hållet.

Plus är om den är enkel att använda, så att så många som möjligt kan sköta den själva (även om de inte är så tekniskt bevandrade) och att driftskostnaden inte är FÖR hög (lampa mm.). Vidare är det ett plus om den också är så liten att lärare kan ta den med till vanliga skolor (bildlärare mm.) på ett enkelt sätt - lite slit och släng.

Själv vet jag inte så mycket om projektorer, men jag är lite nyfiken på vad ni som vet lite mer säger. Hur ni skulle fundera och lägga upp det hela.

Sen är jag väldigt nyfiken på var man hamnar i pris och tillslut vilka modeller jag bör kolla närmare på.

Mycket tacksam för synpunkter! :)

Postad 29 September 2007 - 16:43

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0
Ta en titt på Optoma HD81LV, men den är kanske över er budget?
Detta är en ganska avancerad Full-HD projektor, som ligger på omkring 50.000:-.

/Fredrik

Postad 29 September 2007 - 22:23

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Tack för tipset! :)

Ja, den ligger nog lite över vår budget skulle jag tro. Men jag har heller inte så bra koll på vad en hyfsat projje kan tänkas kosta. Men skulle man kunna komma under i varje fall 30 så skulle det ju vara bra. Men jag ska helt klart kolla upp denna

Postad 27 October 2007 - 09:20

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Hej igen!

Nej, nu har detta nästan runnit ut i sanden för mig, så jag får nog ta tag i det igen...

Så - två nya frågor

1. Vilken prestanda bör en projektor ha för att fungera i ett folketshus (går in ca 350 pers)?
Så jag kan söka på lite modeller och så...

2. Är det rimligt att komma under 30K? Eller skulle kanske till och med en för 20K fixa det?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.