Jag undrar vilken av dessa kablar är dom bästa HDMI eller Komponent... vilken har den bästa bilden och vilken man ska helst ha till DVD eller spelkonsoler??
Ha de gött!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 13 October 2007 - 13:28
Tjena alla glada!!
Jag undrar vilken av dessa kablar är dom bästa HDMI eller Komponent... vilken har den bästa bilden och vilken man ska helst ha till DVD eller spelkonsoler?? Ha de gött! Postad 18 October 2007 - 23:58
Hej. Svaret är HDMI Finns inte stöd för HDMI i just den lösning du tittar på så är dock komponent långt bättre än t.ex. s-video eller komposit video. Postad 19 October 2007 - 21:16
Komponent och HDMI har väl samma kvalité?
Postad 19 October 2007 - 21:20
här kommer en länk på en av de bättre förklarningarna på HDMI VS Komponent. (För övrigt en grym kabeltillverkare)
http://www.bluejeans...micomponent.htm edit: personligen föredrar jag HDMI. Där valet har funnits mellan dessa två har HDMI alltid levererat en mer upplevelserik bild vid mina jämförelser. Den här slöjan som lyfts som man löast om stämmer på det produkter jag ägt och testat på. Redigerat av Unregistered76636631, 19 October 2007 - 21:26. Postad 19 October 2007 - 21:23
Component är det man ska köra!
HDMI är ju rena skämtet sämsta standaren hittills, så ###### mycket problem tyvärr. Postad 20 October 2007 - 01:08
Uttrycket "komponent" brukar normalt användas för YPbPr som är en analog signal. Antar att det är det som menas i denna tråden. Normalt brukar nog HDMI ge bäst kvalitet, men när man går upp i kabellängder så kan YPbPr ibland "komma ifatt". Postad 23 October 2007 - 16:58 Kan du förklara hur HDMI är ett skämt? Jag har använt HDMI och DVI mellan både DVD och dator och har än så länge inge stött på några problem över huvud taget. HDMI är en grym standard som ger grym bild och tar lite plats både kabelmässigt och gränssnitts mässigt. För övrigt så tycker jag att komponent är även den en grym standard (farsan kör komponent till projjen) som ger mycket bra bild. Postad 26 November 2007 - 00:23
Redigerat av toler, 26 November 2007 - 00:29. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |