Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Matsui 42LW507E (LCD-TV) ?

32 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Matsui 42LW507E (TV) 1 8.833332 (5) Inga priser

Postad 27 October 2007 - 18:45

Electrix
  • Electrix
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Ja.. Någon som sett denna live alt. äger denna? Ruskigt bra pris för en 42":are hos elgiganten.

Postad 28 October 2007 - 21:30

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Ja.. Någon som sett denna live alt. äger denna? Ruskigt bra pris för en 42":are hos elgiganten.

Helst klart intressant tv för priset!
Någon som vet någon om den? köpt den?

Postad 29 October 2007 - 09:28

Flippan
  • Flippan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
japp var o såg på denna häromveckan på elgiganten i bromma och jag tyckte bilden var helt ok! där kostade den 8995:- också.. nackdelen var att det inte fanns något o koppla med till datorn om man nu inte använder hdmi till vga villket går. men säljaren sa att om man kopplar in datorn så blir bilden lixom större? han sa att bilden inte kunde anpassa sig, men det låter ju konstigt? sen försökte ju han sälja på mig en tv för 17000 istället så ja vet inte om det bara är BS

jag kommer att beställa hem denna tv, den har snygg design och hyfsat bra bild! känner att ja inte vill lägga ut en förmögenhet på en tv, och ja måste ha en 42tummare för ja har typ 3,5meter till tv väggen, så det blir nog bra =)

Postad 29 October 2007 - 19:44

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

japp var o såg på denna häromveckan på elgiganten i bromma och jag tyckte bilden var helt ok! där kostade den 8995:- också.. nackdelen var att det inte fanns något o koppla med till datorn om man nu inte använder hdmi till vga villket går. men säljaren sa att om man kopplar in datorn så blir bilden lixom större? han sa att bilden inte kunde anpassa sig, men det låter ju konstigt? sen försökte ju han sälja på mig en tv för 17000 istället så ja vet inte om det bara är BS

jag kommer att beställa hem denna tv, den har snygg design och hyfsat bra bild! känner att ja inte vill lägga ut en förmögenhet på en tv, och ja måste ha en 42tummare för ja har typ 3,5meter till tv väggen, så det blir nog bra =)

Annars går det ju köra dvi/hdmi om man vill koppla in datorn. Förutsatt att datorn då har dvi utgång.
Dom hade den inte hemma på elgigaten i piteå, så få se hur man gör.

Postad 30 October 2007 - 19:47

Electrix
  • Electrix
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Är det någon som har tillgång till att kolla eller fråga personal om denna har vesa-fäste? Eller nåt fäste alls för upphängning på vägg? Står inget på internet och när jag frågar över telefon så säger dem "ja det står ju inget om det på internet".... Anser att detta svaret inte är tillräckligt för att jag ska släppa tanken om att den har det.

Vore jättesnällt om nån kunde det!

Postad 30 October 2007 - 20:33

Flippan
  • Flippan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
den har ju inte dvi det som är grejjen bara hdmi.. ja vet inte va man ska göra :S sen vad är vega fästa det är ett standard fäste eller? annaras så finns det ju ett annat man kan köpa men de kosar fan 1800kr ganska dyrt, om man plussar ihop allt 1800 + 7000 + 500 frakt så blir det ju 9300kr.. för en helt OK tv med väggfäste? hmm..

känner att man akn få jävligt bra apparater på bocket me garanti o allt med mkt billigare? fan man blir kluven här! haha o ja vill ha min teve nuuuuuu!

finns d typ inte hmdi till vga? :)

Postad 02 November 2007 - 10:12

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

den har ju inte dvi det som är grejjen bara hdmi.. ja vet inte va man ska göra :S sen vad är vega fästa det är ett standard fäste eller? annaras så finns det ju ett annat man kan köpa men de kosar fan 1800kr ganska dyrt, om man plussar ihop allt 1800 + 7000 + 500 frakt så blir det ju 9300kr.. för en helt OK tv med väggfäste? hmm..

känner att man akn få jävligt bra apparater på bocket me garanti o allt med mkt billigare? fan man blir kluven här! haha o ja vill ha min teve nuuuuuu!

finns d typ inte hmdi till vga? ;)

Dvi och hdmi är ju samma signal. Så det går ju köra dvi till hdmi adapter.
Finns säkert nån switch att köpa där du skickar in hdmi och får ut vga eller tvärtom.

Postad 04 November 2007 - 13:18

nitte
  • nitte
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag köpte denna tv, fast i 37" varianten till mina föräldrar i helgen. De hade ännu inte fått in 42" så jag tog hem denna för test. Då mina föräldrar inte har så långt till Tv:n så ville jag att de skulle "känna" in sig lite. Kruxet är dock att 37" samt 42" kostar lika mycket så jag funderar starkt på att lämna tillbaks den för att få de extra tummen för samma pris.

Det jag har sett av TV:n hittills är dock klart godkänd kvalitet. Okej, vissa färger blöder igenom etc.
Men för 6990:- och 42" så är det en klart köpvärd tv. Har en LG 50" plasma och kommer antagligen köpa på mig en 42" av denna apparat för att ha inne i sovrummet till min 360. Vill man ha mycket tum för pengarna samt helt godkänd kvalitet, om man inte har för höga krav, så är detta en mycket prisvärd TV. Snygg är den också...

Redigerat av nitte, 04 November 2007 - 13:20.

Postad 04 November 2007 - 13:31

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Jag köpte denna tv, fast i 37" varianten till mina föräldrar i helgen. De hade ännu inte fått in 42" så jag tog hem denna för test. Då mina föräldrar inte har så långt till Tv:n så ville jag att de skulle "känna" in sig lite. Kruxet är dock att 37" samt 42" kostar lika mycket så jag funderar starkt på att lämna tillbaks den för att få de extra tummen för samma pris.

Det jag har sett av TV:n hittills är dock klart godkänd kvalitet. Okej, vissa färger blöder igenom etc.
Men för 6990:- och 42" så är det en klart köpvärd tv. Har en LG 50" plasma och kommer antagligen köpa på mig en 42" av denna apparat för att ha inne i sovrummet till min 360. Vill man ha mycket tum för pengarna samt helt godkänd kvalitet, om man inte har för höga krav, så är detta en mycket prisvärd TV. Snygg är den också...

Lät ju inte helt fel ändå för priset :)

Postad 06 November 2007 - 00:22

Electrix
  • Electrix
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Fick tv:n idag! :wub:

1. Väggfäste och fot följer med.
2. Bra bild!
3. Har komposit/komponent-ingång

Det enda jag ännu inte vet är om HDMI-porten stöder HDCP.

Postad 06 November 2007 - 22:17

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Fick tv:n idag! B)

1. Väggfäste och fot följer med.
2. Bra bild!
3. Har komposit/komponent-ingång

Kan du utveckla det hela lite mer ;)
För och nackdelar?

Postad 17 November 2007 - 12:41

alme
  • alme
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Klarar denna TV pixmapping? Någon som testat den med dator? Bra bild?

Postad 10 December 2007 - 22:02

the_legacy
  • the_legacy
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tja! Jag har varit och kollat på tv'n inne på elgiganten och kvalitèn eller disignen är det värkligen inget fel på !

Jag har dock en fråga till er som äger tv'n eller någon annan kunnig. Det är nämnligen så att jag enbart kommer använda tv'n genom tv ut kabel (hdmi), jag slutade kolla på tv 2005 och laddar numera bara ner allt jag kollar på. Min fråga är om det fungerar felfritt att göra detta med denna tv? Jag har löning den 21a och hade tänkt att dra inom elgiganten och inhandla den då, men självklart inte om det är så som någon säger att skärmen zoomas in och att detta är ofrånkomligt. Stämmer detta?

Tackar på förhand för svar, är i desperat behov av svar till min fråga i och med att det börjar dra ihop sig! Om denna tv inte stöder mina kvar, är det i så fall någon som har någon tv (lcd)(högst 10000) att rekomdera ? Är enbart intresserad av minst en 42'tums tv.

Postad 12 December 2007 - 22:05

Fascix
  • Fascix
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
hej tänkte bara höra med er som har den här TVn! Har den VGA ingång???
Kollar man på Elgigantens hemsida är dom rätt tvetydliga då det i informations texten står att den har dator utgång.
men i specefikationerna står det ett stort rött kryss att den INTE har det...
Hur ligger det till? PC ingång (vga) eller inte???

Tack

Postad 14 December 2007 - 18:33

the_legacy
  • the_legacy
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

hej tänkte bara höra med er som har den här TVn! Har den VGA ingång???
Kollar man på Elgigantens hemsida är dom rätt tvetydliga då det i informations texten står att den har dator utgång.
men i specefikationerna står det ett stort rött kryss att den INTE har det...
Hur ligger det till? PC ingång (vga) eller inte???

Tack

Tjena!

Jag var inne på el-giganten för ett par dagar sedan och frågade där inne tre stycken försäljare, i alla fall samma fråga, och alla tre sade att man utan problem kan använda tv'n till att kolla på film från datorn (tv ut kabel HDMI). Det ser ljust ut, själv köper jag mig en när jag får lön! :P

Postad 14 December 2007 - 18:46

Unregistered352083ca
  • Unregistered352083ca
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Det vill jag också veta. Det står ju inget om det i alla fall.

Postad 30 December 2007 - 20:22

muchcup
  • muchcup
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Någon som har fått sin TV och kan utvärdera?

Postad 31 December 2007 - 17:09

Unregistered13ca3780
  • Unregistered13ca3780
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har nu beställt en sån tv. Min kommer om 1 vecka. lovar att göra ett uttalande då

Postad 02 January 2008 - 11:14

Unregistered05f47980
  • Unregistered05f47980
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag har kikat en hel del på denna, går ju för 6990 på både elgiganten och PC-city, sistnämnda verkar ha lite lägre fraktkostnader dock.. (450 mot 300)
Men en hdmi-ingång är riktigt fattigt känner jag. Sen vet man ju inte om den hdmi-ingången har en ljudingång också så att man kan få till bild och ljud från datorn.. krävs det en reciever annars eller? Ingen aning :)

Postad 02 January 2008 - 18:40

Unregistered05f47980
  • Unregistered05f47980
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Var inne på elgiganten och snackade lite med dem idag, där har de tydligen fått tillbaks några av den varianten det senaste som har strulat, säljaren var dock jävligt dryg och det kändes som att han inte ville sälja just den teven för den va för billig och de tjänar för lite på den. Det var känslan som jag fick iaf.
Den har ju som sagt bara en HDMI-ingång och vad jag förstår så har den ingen extern ljudingång just till den hdmi-kanalen. Så om man som jag vill koppla grafikkortet via DVI->HDMI sladd så får jag ju inte med audio i den kabeln. Alltså måste man väl köra ljudet till Stereo.. Någon PC-ingång i den bemärkelsen att den har VGA-ingång med separat ljudingång verkar det inte som. Jag fick inte säljaren att visa mig närmare eller så. NÅgon som har köpt teven som kan ge vidare info!? Jag e fett sugen, 6990 med 300 kr frakt är som hittat!

edit : bilden är mkt bra för priset! stod sig stabilt mot apparaterna runt om :)

Redigerat av Unregistered05f47980, 02 January 2008 - 18:50.

Postad 03 January 2008 - 02:06

Unregistered05f47980
  • Unregistered05f47980
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ok så efter mycket om och men och en hel del panikartade beslut så beställde jag hem en Lg 37LC55. Den verkar vara en riktigt kvalitets-maskin, hade tagit den utan inbyggd boxer-mottagare om den funnits i lager hos seriös återförsäljare, nu blev det knappt märkbart dyrare men ändå - najs :)
Hoppas den kommer på fredag! :)

Redigerat av Unregistered05f47980, 03 January 2008 - 02:06.

Postad 03 January 2008 - 09:04

fo sho
  • fo sho
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Både ljud och bild får man väl aldrig ur en hdmi eller vga kabel så du får väl lov att använda pc högtalare om du inte har stärkare?

Postad 03 January 2008 - 17:03

Unregistered05f47980
  • Unregistered05f47980
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
En hdmi ger ju både ljud och bild om man t.ex kopplar en dvd-spelare eller en spelkonsol via det. Det e ju bara från grafikkort du inte kan få ljudet..
Jag har däremot sett flertalet tv-appareter som har en eller flera rena hdmi-ingångar men dessutom där det finns både Hdmi och Rca på samma. Där framgår tydligt att RCA-ingången "hör till" hdmi ingången. Lurigt om det kommer ljud ifrån hdmi där också då bara.. undra om de blandas då eller hur de blir :)

Postad 04 January 2008 - 23:17

fo sho
  • fo sho
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

En hdmi ger ju både ljud och bild om man t.ex kopplar en dvd-spelare eller en spelkonsol via det. Det e ju bara från grafikkort du inte kan få ljudet..
Jag har däremot sett flertalet tv-appareter som har en eller flera rena hdmi-ingångar men dessutom där det finns både Hdmi och Rca på samma. Där framgår tydligt att RCA-ingången "hör till" hdmi ingången. Lurigt om det kommer ljud ifrån hdmi där också då bara.. undra om de blandas då eller hur de blir ;)

Jaja fair enough :unsure:

Ni som har denna apparat skulle nån kunna tala om för mig ungefär hur tjock den är, den ska upp på gipsvägg så är den tjock ökar ju risken för att det inte kommer hålla.

Postad 14 January 2008 - 15:59

Patrickx68x
  • Patrickx68x
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det någon som kan tala om hur bilden är vid analog kabel-tv?
Om den är kass, är det någon som har något förslag på en billig LCD (minst 37") som ger OK bild analogt (ska köpa en till min morfar)?

Postad 16 January 2008 - 10:17

flathead
  • flathead
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köpte denna TV på elgiganten.se och fick den i går. Det här är min första platt-tv, så jag har inte direkt så mycket att jämföra med, men jag tycker bilden är helt suverän! När jag kollat runt i butiker har jag ofta slagits av att bilden känns riktigt bedrövlig på många apparater, men med denna är jag helnöjd. Detta gäller digitala kanaler via Boxer. Analog kabel-tv (comhem) ger ingen vidare bild, men det var det inte heller på min gamla tjock-tv.

Har inte kunnat testa något HD-material då jag inte fått min HDMI-kabel än.

Som någon skrev, ett enklare väggfäste följer med.

Vad gäller ingångar så har jag inte så stor koll, men det finns en "PC-ljudingång".

Nu när jag funderar på att skaffa HD-box från comhem + att jag ska ha mitt PS3 inkopplat, så känns det lite fattigt med bara en HDMI. Men jag får väl ta en apparat via komponent istället.

Jag är i alla fall helnöjd med denna tv än så länge!

Postad 16 January 2008 - 13:37

Tantrum
  • Tantrum
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Klarar denna TV pixmapping? Någon som testat den med dator? Bra bild?

Jag är också väldigt nyfiken på om den klarar att köra pixelmappat. Främst via HDMI men alternativt via VGA. Ingen som kollat ännu? Det hade varit fantastiskt i så fall!

Postad 22 January 2008 - 09:02

Unregisterede9fc18ab
  • Unregisterede9fc18ab
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
har köpt denna tv.
jag skulle kunna ta några kort eller scanna in en del av manualen om intresse finns.

Postad 22 January 2008 - 13:21

alfin
  • alfin
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Kort på både själva maskinen, fjärrkontroll samt manual är intressant! Samt om den klarar pixelmappat via VGA/HDMI.

Redigerat av alfin, 22 January 2008 - 13:22.

Postad 22 January 2008 - 23:28

Unregisterede9fc18ab
  • Unregisterede9fc18ab
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
nu har jag laddat upp lite bilder.
Bilder på Matsui

Har inte hunnit med att kolla upp pixelmappingen, fortsättning följer.

Postad 23 January 2008 - 09:18

Tantrum
  • Tantrum
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kanonbra!
Lite generella intryck hade varit intressant också! :)

Postad 24 January 2008 - 18:59

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Jag kan inte sluta snegla på denna tv'n då den verkar prisvärd.

Jag hoppas dock att ni som köpt och skriver om tv'n verkligen är ärliga om era intryck och åsikter, och inte bara skriva bra för att motivera köpet för sig själv. Ärliga åsikter och intryck tack! :)

Postad 25 January 2008 - 11:47

flathead
  • flathead
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag är absolut ärlig. Efter två veckor med denna tv är jag fortfarande nöjd, om än inte lika helnöjd som när jag precis fått den. Att kolla på DVD var en ren njutning, bilden var helt perfekt. Vad gäller TV-tittande varierar kvalitén lite, men jag antar att det mestadels har med sändningen att göra. På Spåret på SVT t.ex. ger mycket bra bild, medans en del program (som t.ex. 2/½ män, vänner etc.) på 3:an, 5:an m.fl. kanaler inte ser lika bra ut.

Dock fick jag inte det hallelulja-moment som jag hade hoppats på när jag kollade på fotboll (Canal+). Det var mycket "judder" (om jag förstått innebörden av ordet korrekt), samt att den röda färgen knasade (blöder igenom tror jag, är inte så hajj på alla dessa "tekniska" termer). Spelarna hade röda strumpor så deras ben såg mest ut som en suddig massa. Lite av en besvikelse alltså att kolla på fotboll.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.