Xcite W10 smartphone, prisvärd eller huvudvärk?
25 svar till detta ämne
Xcite W10
(Mobiltelefoner)
Rapporterad
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
|
Postad 04 November 2007 - 18:00
mattiase
-
mattiase
-
Användare
-
-
115 inlägg
Tja Såg att Steelway har börjat sälja en windowsmobil som heter Xcite w10.....att det är en kinamobil som deras andra telefoner känns givet men frågan är om även denna telefon har samma dåliga kvalitet(skänsla?) som Cect-telefonerna har enligt ryktet eller om den kan vara något att ha? länk: http://www.steelway....e/?ID=131&cat=7Vad tror ni?
Postad 20 November 2007 - 17:02
Dawarene
-
Dawarene
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Om den funkar är den ju sjukt bra
Postad 27 November 2007 - 12:35
feffe85
-
feffe85
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Tjejen har beställt en sån till mig i julklapp, så när jag får den så kan ja skriva mer om hur den funkar o så..
Om det stämmer det som folk skrivit om den här på sidan så den har wifi, så är den nog väldigt prisvärd
Postad 27 November 2007 - 23:35
aZiR
-
aZiR
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har gjort lite efterforskningar på telen.
När den kommer original så är det endast engelskt tangentbord.
Men, det skall gå att uppgradera mjukvaran så att den stödjer ÅÄÖ. någon svensk T9 vet jag dock inte om den innehåller efter det.
Har försökt leta runt efter uppgraderingar men ej funnit något. Om någon har en likadan telefon eller fixat in svenska på den vore det ju tacksamt om denne kunde beskriva förfarandet.
Postad 11 December 2007 - 23:45
manneman
-
manneman
-
Rookie
-
4 inlägg
Har gjort lite efterforskningar på telen. När den kommer original så är det endast engelskt tangentbord. Men, det skall gå att uppgradera mjukvaran så att den stödjer ÅÄÖ. någon svensk T9 vet jag dock inte om den innehåller efter det.
Har försökt leta runt efter uppgraderingar men ej funnit något. Om någon har en likadan telefon eller fixat in svenska på den vore det ju tacksamt om denne kunde beskriva förfarandet.
Jag köpte denna telefon men jag har lite problem... Utan att ha en vettig instruktion så blir det ett gissel att skriva in inställningar för gprs, wap, telia navigator, java etc.. Instruktions cdn som följde med visade sig vara helt på kinesiska och om man refererar till det kinesiska namnet eller websidehänvisningen som står på cdn så hamnar man på en kinesisk sida utan referat till engelska eller annat språk alls... Vidare så skulle det ingå ett 1 gb minneskort men ngt sådant har jag inte sett till... Jag fick telefonen idag och har kontaktat steelway ang. alla problem och väntar på svar. Fotsättnig följer...
Postad 13 December 2007 - 00:16
krillepille2
-
krillepille2
-
Användare
-
-
178 inlägg
Den här verkar verkligen vara intressant! Riktigt häftig! Någon som kan skriva lite utförligare om dess för och nackdelar? Storleksmässigt, vad kan den jämföras med? Vikt och mått.
Postad 16 December 2007 - 22:23
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Mycket intresserad över denna telefon, ha på sidan om som leksak. manneman , hur är den nu när du fått leka runt med den lite?
Postad 17 December 2007 - 17:10
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
"Operativsystem: Windows Mobile 5.0" så det borde ju gå att få åäö utan större problem i alla fall. Väntar med spänning på ytterligare information / recension
Redigerat av Professor_Kalkyl, 17 December 2007 - 17:13.
Postad 18 December 2007 - 17:21
feffe85
-
feffe85
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
ang det om att det inte ska vara åäö på den: borde ju finns med även om det är engelskt os. för tankar man ner MS device emulator, och laddar en wm5.0 image så får man fram det, dom kan ju inte ha bantat ett os bara för att dom känner för det
får min på julafton, kan kolla runt o skriva typ dagen efter eller nåt..
Postad 18 December 2007 - 19:01
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
feffe85: ser framemot recension med många bilder  (Eller ja en recension i alla fall)
Men på bilderna ser den helt klart mindre plastig ut.
Vad säger ni gubbar, gummor och ynglingar (som mig själv) ska vi ladda upp frågorna nu
Redigerat av Professor_Kalkyl, 18 December 2007 - 19:40.
Postad 19 December 2007 - 22:28
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Ja för tusan, oliiiiiidligt spännande!
Här kommer några små frågor!
Har den WLAN? (står icke på hemsidan)
Hur känns kvaliten?
Har du testat flashat om den t.ex till svenskt OS (alt WM6?)
Kameran, ok kvalite? (ser man hyffsat vad det är på bilderna)
Batteritid?
Postad 20 December 2007 - 14:44
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Fortsätter med några frågor:
Hur är bildkvalitén på skärmen?
Hur är verkar kvalitén på skärmen i övrigt?
Postad 24 December 2007 - 21:42
feffe85
-
feffe85
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Svar på era frågor så länge iaf: 1. Har den WLAN? / Vad jag sett än så länge, så finns möjligheten till WLAN i OS:et som ligger i den. Men har inte lyckats med att få igång WLAN, kan liksom inte hitta "nätverkskortet" i telefonen som ska användas vid WLAN. Ett stort -2. Hur känns kvaliten? / Kvalitén på telefonen i sig är inte förstklassig, men måste säga att den är förvånandsvärt "knarrfri" vid normal användning. Då har jag också suttit och böjt lite lätt på den för att framkalla ljud.3. Har du testat flashat om den t.ex till svenskt OS (alt WM6?) / Nej, jag har inte möjligheten att flasha den till WM6. (Om någon har möjlighet, skicka gärna en länk till mig med adress till filen som behövs för att flasha och instruktioner på flashning av WM, så ska jag kolla. Är tyvärr nybörjare på PPC )4. Kameran, ok kvalite? (ser man hyffsat vad det är på bilderna) / Kameran hackar FÖR MKT för att den ska vara användbar. Dock blir bilderna bättre än vad man tror innan man tagit bilden.5. Batteritid? / Har kört på laddningen som var i batteriet sen jag fick telefonen, dvs från 15.00 ungefär, har inte sjunkit mkt, om än nåt alls. Får se sen när det är slut och man laddar den för första gången.6. Hur är bildkvalitén på skärmen? / Mkt bra enligt mig själv, kristallklar bild dock lite smuts under plasten eftersom jag är en sån som inte tar bort plasten i första taget  7. Hur är verkar kvalitén på skärmen i övrigt? / Som sagt ovanför, mkt bra bild. Ska prova lägga in några högupplösta bilder sen och kolla hur det blir på skärmen.Bilder kommer när jag lagt in nån/några bilder och/eller filmer för att kolla kvalitén på uppspelning. Även fler bilder på telefonen i det stora hela kommer. Som jag skrev längre upp, om någon kan nåt om flashning av PPC; Hör av er! Uppskattar all hjälp man kan få.EDIT: Bilder finns nu i mitt galleri på minhembio.com =)
Redigerat av feffe85, 26 December 2007 - 16:08.
Postad 26 December 2007 - 17:30
feffe85
-
feffe85
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Det finns btw Å, ä och ö på mobilen..  man kan få 24-timmars klocka på den också.. i det stora hela så är det en underbar mobil, dessvärre e det ju det problemet med att jag inte får igång mms eller wlan
Postad 26 December 2007 - 21:58
odbro
-
odbro
-
Rookie
-
8 inlägg
Kanske jag som är dum, men jag hittar verkligen inte bilderna.. Vill gärna se dem  Verkar vara en mycket intressant mobil till ett bra pris.
Postad 26 December 2007 - 22:16
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Härligt att du är nöjd feffe85! Har kollat upp lite om Windows Mobile och tror dessvärre själva mjukvaran är anpassad efter mobilens hårdvara. Troligtvis finns det inget WLAN chip i mobilen och möjligheten att uppgradera till WM6 är begränsad. Finns dock WM6 på isohunt.com vilket egentligen är för Hermes/ HTC TyTn mobiler men kanske funkar för dig? När det kommer till MMS antar jag att det är samma sätt för alla Windows mobile så testa denna länk: http://www.smartmobi...tem.aspx?id=644 du får kolla olika inställningar om du inte har telia
Postad 26 December 2007 - 23:33
daydreamer
-
daydreamer
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Har gjort lite efterforskningar på telen. När den kommer original så är det endast engelskt tangentbord. Men, det skall gå att uppgradera mjukvaran så att den stödjer ÅÄÖ. någon svensk T9 vet jag dock inte om den innehåller efter det.
Jag köpte denna telefon men jag har lite problem... Utan att ha en vettig instruktion så blir det ett gissel att skriva in inställningar för gprs, wap, telia navigator, java etc..
Instruktions cdn som följde med visade sig vara helt på kinesiska och om man refererar till det kinesiska namnet eller websidehänvisningen som står på cdn så hamnar man på en kinesisk sida utan referat till engelska eller annat språk alls...
Vidare så skulle det ingå ett 1 gb minneskort men ngt sådant har jag inte sett till...
Jag fick telefonen idag och har kontaktat steelway ang. alla problem och väntar på svar.
Fotsättnig följer...
Fått svar från Steelway?
Postad 27 December 2007 - 14:28
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
feffe85 bilderna är tagna med Xcite W10an? Ser ju hyffsade ut
Postad 27 December 2007 - 16:41
feffe85
-
feffe85
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Kanske jag som är dum, men jag hittar verkligen inte bilderna.. Vill gärna se dem Verkar vara en mycket intressant mobil till ett bra pris.
Klicka bredvid mitt namn där det står "Har x antal bilder i sitt galleri"  Härligt att du är nöjd feffe85! Har kollat upp lite om Windows Mobile och tror dessvärre själva mjukvaran är anpassad efter mobilens hårdvara. Troligtvis finns det inget WLAN chip i mobilen och möjligheten att uppgradera till WM6 är begränsad. Finns dock WM6 på isohunt.com vilket egentligen är för Hermes/ HTC TyTn mobiler men kanske funkar för dig?
När det kommer till MMS antar jag att det är samma sätt för alla Windows mobile så testa denna länk: http://www.smartmobi...tem.aspx?id=644 du får kolla olika inställningar om du inte har telia
Skall undersöka det lite mer ingående när jag får tid. Tror att jag har kollat runt på smartmobile igår eller nåt o hittat inställningar som dock inte fungerade.. Får inte ens upp möjligheten att kunna komponera ett mms i telefonen, skumt anser jag. feffe85 bilderna är tagna med Xcite W10an? Ser ju hyffsade ut 
Nej det är dom tyvärr inte, bilder tagna med den kameran i mobilen kommer upp senare
Postad 28 December 2007 - 09:34
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Postad 29 December 2007 - 14:10
feffe85
-
feffe85
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
feffe85 du lura mig xD
förlåt var icke meningen  tar bilder nu MED KAMERAN I MOBILEN, så kolla in mitt galleri senare
Postad 29 December 2007 - 15:21
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
W10 som sådan ser ju hyffsad ut  Dock verkar kamera bilderna vara sämre  (men vad kunde "vi" vänta oss)
Postad 08 January 2008 - 16:12
feffe85
-
feffe85
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Kan tyvärr inte säga nåt annat än att Steelway.se som företag s**er. Deras support är den sämsta jag någonsin stött på. Har mailat dom tre (3) ggr sen den 24:e december, utan att få ett enda svar från dom, så mailade dom nyss och frågade hur jag ska gå tillväga för att få tillbaka mina pengar för mobilen och skicka in den till dom.
Skulle rekommendera ALLA där ute att inte ha nåt med dom att göra över huvudtaget. Dom verkade så trevliga, och jag fick svar snabbt förut innan ja fått mobilen, men när man väl fått den så ändrar dom riktning så det står härliga till.
Hoppas jag inte förstör allas dag med detta men
HA det bra alla!
Postad 08 January 2008 - 16:39
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Så telefonen var så dålig trots allt?
Postad 09 January 2008 - 00:13
feffe85
-
feffe85
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Så telefonen var så dålig trots allt? 
Telefonen i sig är ju inte så dålig.. kan väga för- och nack-delar mot varandra här nedan... FÖR: + Bra skärm + Programvarustöd (wm5 trots allt) + Bra batteritid + Snabb, hänger sig inte alls så mkt som andra sagt EMOT: - Dålig kamera - Inget Wlan (inte i min iaf) - Engelskt OS Steelway.se: FÖR +: + Snabba på att skicka sakerna + Billiga EMOT -: - Dålig support, svarar inte på mail - Man får inte med det till telefonen som står i produktbeskrivningen - Dom verkar allmänt sega och saknar totalt sammarbetsvilja. Det är MIN åsikt, om telefonen och företaget, och kan skilja sig hos andra personer..
Postad 20 January 2008 - 15:04
manneman
-
manneman
-
Rookie
-
4 inlägg
VARNING FÖR STEELWAY.SE!!!
Efter ca 1 vecka la min telefon av och jag har inte fått igång den sedan dess och jag har kontaktat steelway per mail flera gånger utan att få svar. Jag har talat om för dem att jag ville skicka tillbaka telefonen för att den helt enkelt suger och framförallt är tvärdöd!
Däremot hade jag beställt en bluetoth handsfree till men efter allt strul så löste jag aldrig ut den, nu häromdan kom det så en räkning på 450:- på outlöst paket...
Jag kan bara säga att jag instämmer med feffe85 men vill åxå tillägga att
-HANDLAR DU MED STEELWAY:SE SÅ BLIR DU GARANTERAT BLÅST!!!
Jag kan varken rekommendera telefon eller företag...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|