Nu var det ju längesen jag körde ett F16 sist men kan inte direkt påstå att känslan i Ace Combat kändes "riktigt". Nu gör jag en ganska ogrundad gissning och säger att PC är troligtvis den bästa plattformen för flygsimulatorer.
Vad gäller andra stickor känner jag inte till någon annan än den som kommer för AC6 och hurvida de skulle funka i andra flygspel. Men min erfarenhet från Blazing Angels är att det är lite väl arkadigt för att en sticka skulle komma till sin rätt.
-lk
Du har säkert rätt i detta generellt sett. Vad jag menade var dock att jag vill ha spel och inte rena simulatorer (det anges ju att det på AC6 också finns ett enklare styralternativ/arcad-alternativ). Det är också så att jag är lite för gammal för att ha växt upp med game-pads och verkligen uppskattar styrformer som ratt och joystick. MS flygsimulator i luftstridsversion är en fröjd med riktig joystick jämfört med andra alternativ.
Det är också så att jag inte prioriterar min tid så att jag vill krångla med installationer, nytt grafikkort osv, vilket alltid tycks bli resultatet när något skall in i PC:n. Nä, 360 är min melodi, sladdarna rakt in i TV:n, i med skivan och så funkar allt! Stor skärm och skön fotölj kommer då på köpet!

Jag vill spela på den dyrbara fritiden, inte krångla med vare sig hård- eller mjukvara. Detta är bakgrunden till mitt intresse till AC6-spelpaket. Självklart har många bättre kunskaper än jag har och därför tycker annorlunda och det är inget fel i det.
Apropå Fredrik HL ovan så talar man om att bundeln är en limiterad version, därav min oro.
Redigerat av Etoda, 07 November 2007 - 08:55.