Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ace Combat 6: Fires of Liberation (w/ Flightstick Bundle

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Ace Combat 6: Fires of Liberation (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 6.333332 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 06 November 2007 - 20:38

Etoda
  • Etoda
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Kära forummedlemmar

Råkade upptäcka att Ace Combat 6 finns till 360 med joystick i USA. Lite intresserad av "riktiga" flygspel.... B)

Bifogad fil  41iRNIJ5PAL__SS400_.jpg   21.03K   0 Antal nerladdningar

Se prylarna på Amazon.

Finns den att köpa i Sverige eller kan man räkna med att det amerikanska spelet funkar i en svensk 360? Joystick och gasreglage lockar kraftigt. Har någon provat om det finns någon annan joystick som funkar bra med Ace Combat, Blazing Angels m.m.?

Kan någon upplysa mig?

Postad 06 November 2007 - 21:26

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Nu var det ju längesen jag körde ett F16 sist men kan inte direkt påstå att känslan i Ace Combat kändes "riktigt". Nu gör jag en ganska ogrundad gissning och säger att PC är troligtvis den bästa plattformen för flygsimulatorer.

Därmed inte sagt att AC6 var dåligt. Kan tipsa om demot som finns på Marketplace om du inte provat det. Enligt play-asia funkar inte amerikanska eller japanska utgåvan av AC6 på en europeiskt inhandlad 360. Skulle dock förvåna mig om inte stickan skulle fungera, men det är bara en gissning.

Vad gäller andra stickor känner jag inte till någon annan än den som kommer för AC6 och hurvida de skulle funka i andra flygspel. Men min erfarenhet från Blazing Angels är att det är lite väl arkadigt för att en sticka skulle komma till sin rätt.

-lk

Postad 06 November 2007 - 21:33

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Denna bundle lär hitta sin väg till Sverige också skulle jag tro B)

Postad 07 November 2007 - 08:52

Etoda
  • Etoda
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Nu var det ju längesen jag körde ett F16 sist men kan inte direkt påstå att känslan i Ace Combat kändes "riktigt". Nu gör jag en ganska ogrundad gissning och säger att PC är troligtvis den bästa plattformen för flygsimulatorer.

Vad gäller andra stickor känner jag inte till någon annan än den som kommer för AC6 och hurvida de skulle funka i andra flygspel. Men min erfarenhet från Blazing Angels är att det är lite väl arkadigt för att en sticka skulle komma till sin rätt.

-lk

Du har säkert rätt i detta generellt sett. Vad jag menade var dock att jag vill ha spel och inte rena simulatorer (det anges ju att det på AC6 också finns ett enklare styralternativ/arcad-alternativ). Det är också så att jag är lite för gammal för att ha växt upp med game-pads och verkligen uppskattar styrformer som ratt och joystick. MS flygsimulator i luftstridsversion är en fröjd med riktig joystick jämfört med andra alternativ.

Det är också så att jag inte prioriterar min tid så att jag vill krångla med installationer, nytt grafikkort osv, vilket alltid tycks bli resultatet när något skall in i PC:n. Nä, 360 är min melodi, sladdarna rakt in i TV:n, i med skivan och så funkar allt! Stor skärm och skön fotölj kommer då på köpet! B) Jag vill spela på den dyrbara fritiden, inte krångla med vare sig hård- eller mjukvara. Detta är bakgrunden till mitt intresse till AC6-spelpaket. Självklart har många bättre kunskaper än jag har och därför tycker annorlunda och det är inget fel i det.

Apropå Fredrik HL ovan så talar man om att bundeln är en limiterad version, därav min oro.

Redigerat av Etoda, 07 November 2007 - 08:55.

Postad 07 November 2007 - 09:29

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Skickade ett mail till Webhallen och frågade om de visste om de kunde ta in den , och om den i huvudtaget skulle komma i en svensk version. Får se vad de säger! B)

Postad 07 November 2007 - 10:42

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Fick svar nu, och det är inte ett bra svar B)

Hejsan,

den kommer tyvärr inte att släppas i sverige.

--

Redigerat av Fredrik HL, 07 November 2007 - 10:44.

Postad 07 November 2007 - 12:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Spelet är INTE regionsfritt.

Postad 07 November 2007 - 12:14

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Spelet är INTE regionsfritt.

Redan besvarat, frågan är om stickan är "regionsfri" och fungerar med Sverigeutgåvan av AC6. Blir kostsamt att först importera spel+sticka från USA, släga spelet och inköpa den svenska varianten. Men är man sugen är man.

Du får kolla med Bandai/Namco om det är möjligt att göra så.

-lk

Postad 08 November 2007 - 08:40

Etoda
  • Etoda
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hmm.. jag är nästan säker på att joysticken och gasreglaget funkar med hårdvaran här, dvs är "regionsfri". Min son köpte i USA speciellt designad Halo-gamepad och den funkade alldeles utmärkt på en svensksåld 360. Risken är väl snarast att det som med 360-ratten och PGR är en speciell drivrutin i det bundlade spelet, som inte finns i de som säljs löst. :unsure:

Någon som vet om det kategoriskt är så att alla USA-spel inte funkar på europeiska 360 eller om det varierar? Finns det annars någon liten kul patch att skaffa någonstans för att lösa problemet? (Usch, jag vill ju inte strula med drivrutiner och sånt.. :) )

Postad 08 November 2007 - 09:31

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Risken är väl snarast att det som med 360-ratten och PGR är en speciell drivrutin i det bundlade spelet, som inte finns i de som säljs löst. :)

Man behövde inte köra några drivrutiner med ratten. Jag har aldrig stoppat i den skivan och det går hur bra som helst att använda ratten ändå.

Postad 08 November 2007 - 16:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hmm.. jag är nästan säker på att joysticken och gasreglaget funkar med hårdvaran här, dvs är "regionsfri". Min son köpte i USA speciellt designad Halo-gamepad och den funkade alldeles utmärkt på en svensksåld 360. Risken är väl snarast att det som med 360-ratten och PGR är en speciell drivrutin i det bundlade spelet, som inte finns i de som säljs löst. :unsure:

Någon som vet om det kategoriskt är så att alla USA-spel inte funkar på europeiska 360 eller om det varierar? Finns det annars någon liten kul patch att skaffa någonstans för att lösa problemet? (Usch, jag vill ju inte strula med drivrutiner och sånt.. :) )

Drivrutinerna till ratten är bara för folk som inte tankar ner updates.

Vissa spel är regionsfria. Andra är inte det. Finns en hel kategori med regionsfria spel på tex www.videogamesplus.ca

Postad 24 November 2007 - 12:03

roger_w
  • roger_w
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Hejsan!

Nån som testat flight stick? Nån som vet ifall det går att hitta nånstanns i sverige?

/Roger

Postad 17 December 2007 - 15:44

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Är det någon här som har spelet och kan ge lite feedback?
Behöver lite variation i mitt spelutbud och ett flygspel har jag ju inte! :blush:

Postad 18 December 2007 - 11:18

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Helt ok spel, men det är på tok för kort. Men klart värt att köpa på Game eller någon annan affär med öppet köp och spela igenom nånn kväll för att sen lämna tillbaka.

Postad 18 December 2007 - 15:13

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Helt ok spel, men det är på tok för kort. Men klart värt att köpa på Game eller någon annan affär med öppet köp och spela igenom nånn kväll för att sen lämna tillbaka.

Oj. Så pass kort alltså.
Hur länge lever multiplayerläget då? Har ev 2 personer att spela med över live om spelet skulle införskaffas.
Spelade demot igår och tyckte det var riktigt skoj! Snyggt också så länge man inte kraschar eller kör för nära marken :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.