Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Samsung F86 eller Toshiba Z3030

28 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken skulle du vÀlja ? (99 medlem(mar) har röstat)

Modell

1. Toshiba Z3030 (63 röster [63.64%])

Procent av omröstning: 63.64%

2. Samsung F86 (36 röster [36.36%])

Procent av omröstning: 36.36%

Rösta GÀster kan inte rösta

Postad 14 november 2007 - 11:31

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0
Jag vÀljer mellan tvÄ modeller:

Jag ska anvÀnda TV:n enbart för film via PC och spel via PC (60Hz). "Eventuellt" Àven TV via PC. Jag Àr mest intresserad av bra skuggdetaljer (mörka scener) and bra vita-detaljer (nÀr jag ser pÄ ishockey ska jag kunna se detaljer i isen). Hur Àr motion blur för dessa nÀr man spelar ?

Postad 14 november 2007 - 14:35

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlĂ€gg
  • 0
Skulle sjÀlv gÀrna se en proffsig jÀmförelse mellan dessa speciellt pÄ rörelse och skugg omrÄdena dÄ jag tycker det Àr LCDs svagheter. Kan ju hoppas nÄgon tidning gör en.

Postad 14 november 2007 - 16:43

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0
NÄgra recensioner:

Samsung F86:
- hdtvtest.co.uk
- hdtvorg.co.uk
- trustedreviews.com
- reviews.cnet.co.uk

Toshiba Z3030:
- hdtvorg.co.uk
- trustedreviews.com

Verkar generellt som att mÄnga pÄ forumen verkar föredra Toshiba Z3030... men lÀser jag recensionerna ovan sÄ fÄr jag intrycket att Samsungs F86 Àr klart vassare Àn Toshibas Z3030 :blink:

Redigerat av Unregistered814f3eb6, 15 november 2007 - 13:13.

Postad 15 november 2007 - 16:09

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlĂ€gg
  • 0

NÄgra recensioner:

Samsung F86:
- hdtvtest.co.uk
- hdtvorg.co.uk
- trustedreviews.com
- reviews.cnet.co.uk

Toshiba Z3030:
- hdtvorg.co.uk
- trustedreviews.com

Verkar generellt som att mÄnga pÄ forumen verkar föredra Toshiba Z3030... men lÀser jag recensionerna ovan sÄ fÄr jag intrycket att Samsungs F86 Àr klart vassare Àn Toshibas Z3030 :)

F86 Àr definitivt en bra TV! Men observera att testerna pÄ Tosh:en Àr gjorda pÄ 42:an, inte 47:an som har högre specad konstrast (15.000:1 mot 10.000:1).

Postad 18 november 2007 - 13:15

Unregisteredf9a203a1
  • Unregisteredf9a203a1
  • Amatör

• 56 inlĂ€gg
  • 0
Ah, sÄ Toshibas 47:a har alltsÄ djupare svÀrta Àn vad 42-recensionerna klagar pÄ. Ser verkligen fram emot ett test pÄ 47:an sÄ man kan avgöra definitivt vilken man ska köpa. Har varit sÀker pÄ F86 hittills, men inte lÀngre.

Postad 18 november 2007 - 17:17

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • ForumrĂ€v

• 565 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr nog för tidigt att uttala sig om vilken som Àr bÀst. Visst Toshiban lovordas i Toshiba Z3030 trÄden men Àn sÄ lÀnge sÄ Àr det inte sÄ mÄnga som har den i sin Àgo.

Postad 18 november 2007 - 20:41

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • ForumrĂ€v

• 541 inlĂ€gg
  • 0
F86:an Ă€r troligtvis 'bildmĂ€ssigt' bĂ€ttre Ă€n Z3030... men TV Ă€r levande bilder och dĂ„ mĂ„ste bildbearbetning beaktas, pĂ„ den punkten gissar jag att Z3030 Ă€r bĂ€ttre. Jag har Ă€n endast sett F86 'live', dĂ„ jag snabbt mĂ€rkte artefakter nĂ€r 100Hz funktionen anvĂ€nds. Är kĂ€nslig mot efterslĂ€ppningar och 'judder', men kan hantera att svart inte Ă€r 'ink black'.

You win some, you lose some.. :)

Postad 20 november 2007 - 12:47

jwalker
  • jwalker
  • AnvĂ€ndare

• 134 inlĂ€gg
  • 0

F86:an Ă€r troligtvis 'bildmĂ€ssigt' bĂ€ttre Ă€n Z3030... men TV Ă€r levande bilder och dĂ„ mĂ„ste bildbearbetning beaktas, pĂ„ den punkten gissar jag att Z3030 Ă€r bĂ€ttre. Jag har Ă€n endast sett F86 'live', dĂ„ jag snabbt mĂ€rkte artefakter nĂ€r 100Hz funktionen anvĂ€nds. Är kĂ€nslig mot efterslĂ€ppningar och 'judder', men kan hantera att svart inte Ă€r 'ink black'.

You win some, you lose some.. :)

Alla vid detta lag vet vÀl att F86 inte har en fungerande 100hz. Allt ska stÀngas av pÄ f86...Àr det köpvÀrd ÀndÄ ..svar JA...svart Àr verkligen svart pÄ denna,bra fÀrgdjup,kontrast, klarar man av blank skÀrm och kan möblera runt det sÄ Àr det inga problem. bra pÄ lla kÀllor..till och med betydligt bÀttre pÄ SD sedan förra modellen.
ha flipprat pÄ en f86 vs 9732 philips och philps hackar med sina 3 ms...sÄ inget stirra sig blind pÄ (respons).

jag vill se Toshiban live innan jag röstar...men f86 Àr mycket kompentent/prisvÀrd trots blankskÀrm och ej korrekt fungerande 100h. Att svart Àr kolsvart Àr ju ljuvligt att se.

Postad 20 november 2007 - 14:23

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • ForumrĂ€v

• 541 inlĂ€gg
  • 0

You win some, you lose some.. :wub:

Alla vid detta lag vet vÀl att F86 inte har en fungerande 100hz. Allt ska stÀngas av pÄ f86...Àr det köpvÀrd ÀndÄ ..svar JA...svart Àr verkligen svart pÄ denna,bra fÀrgdjup,kontrast, klarar man av blank skÀrm och kan möblera runt det sÄ Àr det inga problem. bra pÄ lla kÀllor..till och med betydligt bÀttre pÄ SD sedan förra modellen.
ha flipprat pÄ en f86 vs 9732 philips och philps hackar med sina 3 ms...sÄ inget stirra sig blind pÄ (respons).

jag vill se Toshiban live innan jag röstar...men f86 Àr mycket kompentent/prisvÀrd trots blankskÀrm och ej korrekt fungerande 100h. Att svart Àr kolsvart Àr ju ljuvligt att se.

Jag hÄller helt med.. "riktig" svart Àr jÀvligt coolt, det ger ett helt annat djup i bilden. Dock har jag lite problem med 'motion blurr' och jag vill ha 'flytet' i bilden. Har förhoppningar om att Toshiba levererar acceptabel svÀrta men mycket bÀttre 'flyt' och 'rörelseskÀrpa'.. hoppas du förstÄr vad jag menar.. :)

Detta Àr sÄklart en subjektiv bedömning, man skall ju sÄklart köpa den TV man sjÀlv upplever som bÀst! Jag har inte ens sett Toshiban Àn.. den kanske Àr skitkass! Tror dock att den Àr bra pÄ de saker jag söker.. ;)
//M

Postad 20 november 2007 - 15:42

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr tyvÀrr ont om jÀmförelser mellan de senaste generationerna Toshiba och Samsung. Men det finns dÀremot nÄgra tester dÀr förra generationen jÀmförs med varandra, X3030 mot M-serien. Trots att denna test troligtvis innehÄller faktafel (Toshiban har nog inte IPS-Alpha) sÄ visar den ÀndÄ vilken bildfilosofi de olika företagen har. MÀrk att grundkontrasten pÄ bÀgge TV Àr samma (1600:1) medan den dynamiska kontrasten pÄ Samsung M87 anges till 15.000:1, pÄ Toshiba X3030 till 6.000:1.

Även denna jĂ€mförelse Ă€r, om Ă€n inte korrekt, intressant nĂ€r det gĂ€ller efterslĂ€pningar.

Ska vi vara Àrliga sÄ klarar nog varken Z3030 eller F96 "riktig" svart, det Àr bara Samsung F96 som kommer nÀra. SÄ Àr svÀrta viktigt, sÄ ska man titta pÄ F96. Men om vi tittar pÄ bilden som helhet, fÀrger, bildbehandling, "naturlighet" och detaljer i mörka bilder sÄ tror jag att Toshiba stÄr sig vÀl. Samsungs svÀrta kommer till priset av "black crush", d v s dÄlig förmÄga att Äterge detaljer i mörka scener. Plus dÄlig 100 Hz implementering och en och annan bugg...(t ex rullande rÀnder). Inget mÀrke Àr felfritt, men vissa har sÀmre track record Àn andra.

Redigerat av Tomas L, 20 november 2007 - 15:45.

Postad 20 november 2007 - 16:09

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr tyvÀrr ont om jÀmförelser mellan de senaste generationerna Toshiba och Samsung. Men det finns dÀremot nÄgra tester dÀr förra generationen jÀmförs med varandra, X3030 mot M-serien. Trots att denna test troligtvis innehÄller faktafel (Toshiban har nog inte IPS-Alpha) sÄ visar den ÀndÄ vilken bildfilosofi de olika företagen har. MÀrk att grundkontrasten pÄ bÀgge TV Àr samma (1600:1) medan den dynamiska kontrasten pÄ Samsung M87 anges till 15.000:1, pÄ Toshiba X3030 till 6.000:1.

Även denna jĂ€mförelse Ă€r, om Ă€n inte korrekt, intressant nĂ€r det gĂ€ller efterslĂ€pningar.

Vet inte om jag ska tacka eller svÀra över dessa hyperintressanta lÀnkar. ;) Jag var snubblandes nÀr att bestÀlla en F86 nyss men nu Àr jag lika osÀker som nÀr jag startade trÄden igen.

Den stora grejen för mig Àr att jag förmodligen inte har anvÀndning för 100Hz eftersom jag ska mata TV:n med 60Hz frÄn min dator. Har lÀst att personer upplever bilden som skarpare nÀr de stÀnger av 100Hz (Ätminstonde dÄ man sitter och surfar i Windows och lÀser text) pÄ bl. annat Sony, Samsung och Philips (Har inte hört nÄgon testa med Toshiba Àn). Undrar om Toshiban har mindre motion blur Àven med 100Hz avstÀngt ?

Inget mÀrke Àr felfritt, men vissa har sÀmre track record Àn andra.

Verkar tyvÀrr stÀmma, vilket gör mitt val ack sÄ svÄrt. :)

Har sett F86:an i butik och tycker PQ Àr kanon vad jag sett. Toshiban har jag aldrig sett sÄ jag kan inte jÀmföra. Men jag vet att jag avskyr "black crush" & efterslÀpningar/motionblur/smearing (dvs. inte hack problemet med 24Hz). SÄ risken Àr nog stor att jag blir besviken med F86 Àven om jag tycker den ser bra ut i butik. ?! Damn it :wub:

Postad 20 november 2007 - 17:58

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • ForumrĂ€v

• 565 inlĂ€gg
  • 0

StÀmmer det verkligen som det stÄr i testen att Samsungen har en LED backlight?

Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 20 november 2007 - 19:33.

Postad 23 november 2007 - 00:08

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0
Som jag misstÀnkte gör 100Hz ingenting för att minska motion blur. Det Àr bara till för att fixa hack (dÄlig fps) som vi gamers kallar det för.

Six things you need to know about 120Hz LCD TVs

Redigerat av Unregistered814f3eb6, 23 november 2007 - 00:13.

Postad 26 november 2007 - 19:48

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlĂ€gg
  • 0
va gnölaru om? US artikeln sÀger att de inte sÄg vÀsentligt skillnad i blurr pÄ HD-material,
men det beror frÀmst pÄ att materialet var skadat.
100hz gör underverk för SD-bild, titta i affÀr.
Att du vill köra frÄn datorn minskar behovet av 100hz; men det hjÀlper till.
F86 Àr ju inte ens sÀker pÄ 24p.

F86n har toppbild i svart och fÀrg, F96 Àr Kuro-klass,
du ser bara lite blek svÀrta nÀr du tittar i mörker.
Men F86 Àr dÄlig pÄ bildbehandlingen.

X3030 har inte ens 24p, har medgetts nu. ÄndĂ„ fĂ„r den sĂ„ fint resultat.
Det Àr möjligt det Àr IPSalpha-panel, men TVn Àr sÄ undermÄlig z3030
som har 10bit-skÀrm, 24p, 100hz.

Ja det Àr mÀrkligt F86 hyllas, What hifi UK har ett heluppslag dÀr den fÄr toppbetyg. Men den har soppiga 100hz mm, den Àr inte att lita pÄ. Medan Toshiban levererar det som utlovats. Visst mindre ljusstark och smÄtrÄkig svÀrta - men det ger mest till lÀgst pris. Den Àr inte skrikig som Samsung - men trygg och solid. Du mÄste absolut testa bÄda innan du slÄr till. Och gillar du se dig sjÀlv i skÀrmen? JÀmför trÄdarna, vilken Àr roligast att lÀsa?

UK AVforumTrÄd

Redigerat av toler, 27 november 2007 - 18:17.

Postad 06 december 2007 - 23:47

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlĂ€gg
  • 0
Fördelen men Samsungs F86:a Àr att man kan stÀlla 100Hz Motion Plus i olika lÀgen, hög,medium,lÄg eller helt av detta gör denna TV modell helt unik iochmed att man kan anpassa bildhanteringen efter signalen och detta pÄ grund utav att den Àr utrustad med en nyare typ av chipset dÀrav priset, dessutom har dom aldrig hÀvdat att det Àr Àkta 100Hz som alla andra mÀrken gjort utan berÀttat att det Àr en interpolerad 100Hz bild man ser som Àr manipulerad med hjÀlp av programvaran i chipset:en vilket inget annat mÀrke vÄgat erkÀnna otroligt starkt.

http://www.micronas....tion/index.html

Toshiba anvÀnder sig av en S-PVA panel frÄn Samsung av Àldre modell kan jÀmföras med Samsungs F71:a som hade problem med overscan och om man kollar pÄ dotpitchen med förstoringsglas sÄ ser man att Samsungs Super Clear Panel Àr helt oslagbar och givetvis sÄ levererar inte Sammy sina bÀsta paneler till sina konkurrenter utan oftas förra Ärets modell och dÀrav kan dom oftast vara billigare Àn Samsung men dÄ har man köpt förra Ärets panel i tron om att det Àr Ärets, sÄ valet Àr ganska enkelt köp en F86:a sÄ fÄr du det senaste och bÀsta.

F86:an har dessutom en inbyggd subwoofer och 24fps som omvandlas till 96Hz.

Postad 07 december 2007 - 01:54

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlĂ€gg
  • 0
Vad du skriverom 100hz Àr konstigt. SjÀlvklart Àr 100hz interpolerad,frÄgan Àr hur mycket. z3030 har Hög LÄg Av i 100hz, dock kan den inte kombineras med 24p. Men F86 100hz:are funkar inte bra vad jag hört men z3030 gör det, fast den Àr skum i mina ögon (pÄ pappret).

Bra med inbyggd sub. Men F86 speglar som en plasma tyvÀrr.
Och jag tror Z3030 trots sÀmre panel sÄ presterar den bÀttre. SvÀrtan Àr förstÄss relativt undermÄlig.
Men allt som allt - Samsung Àr smÄsunk-mÀrke.

Tack ÀndÄ 48hours för inlÀgget

Redigerat av toler, 07 december 2007 - 01:55.

Postad 07 december 2007 - 06:31

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

• 3 680 inlĂ€gg
  • 0
Jag skulle rekomendera att Äka och kolla pÄ apparaterna live í en butik... bara för att toler gillar och föresprÄkar 100hz behöver det absolut inte betyda att det passar dig..! Men som det stÄr i citatet.. se till att det gÄr att stÀnga av... Jag citerar frÄn förra numret av HemmaBio-tidningen:

"100 och 120hz för mjukare rörelser

Ett modeord Àr "rörelsekompensation" vilket innebÀr at tevens bildkretsar "interpolerar", alltsÄ berÀknar fram en extra bildruta mellan tvÄ riktiga bildrutor. Detta mjukar upp rörelser och ger ett distinkt flyt. Finessen ska inte för vÀxlas med det 100hz som var i ropet hos tjocktv för mÄnga Är sedan. DÄ handlade det om flimmer, nu Àr det karaktÀren pÄ rörelser.
En del Àlskar dessa finesser. Andra avskyr dem och rÀtt mÄnga Àr kluvna. Mjukheten uppfattas som behagligare medan motargumenten Àr att framför allt filmer, som per definition (24 bilder i sekunden) har en sÀrprÀglad karaktÀr i flytet, plötsligt pÄminner om billiga studioproduktioner filmade med videokameror (50 eller 60 bilder i sekunden). EftermiddagssÄpor som Glamour och Hem till GÄrden och kÀcka programledare Àr kanske inte det man vill associera till nÀr man ser 300 eller Die Hard. Fast kanske Àr precis det man vill ha. Vad vi observerar som en nackdel Àr att rörelsekompensation inverkar pÄ andra sÀtt nÀr kretsarna försöker berÀkna fram en bildruta som egentligen inte finns. Det uppstÄr "auror" runt skÄdespelarnas huvuden och kroppar. LÀppar och ansikten kan röra sig onaturligt, likt dubbad film och det kan oxksÄ uppstÄ ryck och flimmer. Kvaliteten pÄ rörelsekompensationen skiljer sig Àven kraftigt mellan olika apparater.

OM RÖRELSEKOMPENSATION: Mycket Ă€r en smaksak huruvida finesser som ger mjukare rörelser Ă€r vĂ€rda sitt pris. Det Ă€r upp till dig men se till att finessen kan stĂ€ngas av."

Postad 07 december 2007 - 10:10

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0
Trots att överlÀgset mest medlemmar verkar föredra Z3030 sÄ har jag nu bestÀllt en F86 (ska fÄ den idag). Jag tycker fÀrgerna ser riktigt bra ut i butik pÄ F86:an. Jag har dock inte hittat Z3030 i butik och kunnat jÀmföra dessa. DÀremot har jag lÀst en hel del pÄ dom amerikanska forumen och dÀr verkar F86:an vara mycket populÀrare pÄ forumen Àn hÀr i Europa.

Den trÄden som fick mig mest övertygad handlade om en person som köpte bÄde en 46" Samsung F86:a och en 46" Sony X3000 och stÀllde upp dessa brevid varandra och jÀmförde i en hel vecka. Till slut sÄ skickade han tillbaka Sonyn och behöll Samsungen för han tyckte den var ett hÄrstrÄ bÀttre (inte mer Àn sÄ).

Sony X3000 (XBR4) vs Samsung F86 (LNT-71F)

Hoppas jag slipper de problemen mÄnga verkar ha med sina F86:or hÀr i Europa. :lol:

Redigerat av Unregistered814f3eb6, 07 december 2007 - 10:13.

Postad 07 december 2007 - 10:23

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlĂ€gg
  • 0

Trots att överlÀgset mest medlemmar verkar föredra Z3030 sÄ har jag nu bestÀllt en F86 (ska fÄ den idag). Jag tycker fÀrgerna ser riktigt bra ut i butik pÄ F86:an. Jag har dock inte hittat Z3030 i butik och kunnat jÀmföra dessa. DÀremot har jag lÀst en hel del pÄ dom amerikanska forumen och dÀr verkar F86:an vara mycket populÀrare pÄ forumen Àn hÀr i Europa.

Den trÄden som fick mig mest övertygad handlade om en person som köpte bÄde en 46" Samsung F86:a och en 46" Sony X3000 och stÀllde upp dessa brevid varandra och jÀmförde i en hel vecka. Till slut sÄ skickade han tillbaka Sonyn och behöll Samsungen för han tyckte den var ett hÄrstrÄ bÀttre (inte mer Àn sÄ).

Sony X3000 (XBR4) vs Samsung F86 (LNT-71F)

Hoppas jag slipper de problemen mÄnga verkar ha med sina F86:or hÀr i Europa. :lol:

Lycka till qstoffe! Samsung Àr inget dÄligt alternativ, F86 fanns faktiskt med högt upp pÄ min lista. Killen som gjorde jÀmförelsen mellan Samsung och Sony har Àven jÀmfört Samsungs bakgrundsbelysta LCD med LED modellen (i europa: F86 mot F96) och dÄ valde ha bort LED-LCD:n p g a priset. Han har dock numera en Pioneer G8 plasma om jag inte kommer ihÄg fel. Han byter rÀtt ofta m a o...

Och jag tror Z3030 trots sÀmre panel sÄ presterar den bÀttre. SvÀrtan Àr förstÄss relativt undermÄlig.

Att Z3030 skulle ha en sĂ€mre panel eller "gammal IPS:are" Ă€r numera dementerat, se inlĂ€gg #551 i Z3030 trĂ„den: LÄNK
Antagandet att svÀrtan Àr "undermÄlig" Àr alltsÄ baserat pÄ en missuppfattning.

Redigerat av Tomas L, 07 december 2007 - 10:38.

Postad 07 december 2007 - 10:36

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0
Glömde ju att tacka alla er som skrivit och gett mig tips i trÄden... sÄ TACK !! :lol:

Postad 09 december 2007 - 00:34

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlĂ€gg
  • 0
ja jag kan inte sÀga emot ditt val, dÄ jag inte testat ut nÄgon av nÀmnda TVs. Men skulle gÀrna höra grunderna för ditt val. x3000 Àr ju dyr, medan z3030 Àr i nivÄ med F86. Men z3030 fÄr ju bra cred i sin trÄd medan f86 i högre grad handlar om problem.

SÄ du kan ju lÀra oss genom att förklara ditt val - det vore det normala att komma till slut i trÄden

Postad 09 december 2007 - 02:45

Vigge75
  • Vigge75
  • Amatör

• 75 inlĂ€gg
  • 0
Bra val tror inte du kommer Ängra dig!Har sjÀlv lagt beslag pÄ en F86 riktigt trevlig bild bÄde som dataskÀrm o till film.Undrar dock vad det Àr som folk skriver om att den har problem med 100hz teknologin ?
Tycker det kan se riktigt nice ut i vissa lÀgen, ger en djupare bild vid filmtittande och inte mÀrkt nÄgra som helst problem vid spelande och annat.Inga störningar följer i vart fall med pÄ köpet.DÄ hade den vart avstÀngd 24/7
Bra att man kan stÀlla den i olika lÀgen tycker jag, brukar som mest köra pÄ low kan bli lite vÀl knivskarpa karaktÀrer i filmer annars .
Enda jag kan klaga pÄ Àr dem "rullande rÀnder"som kan uppstÄ vid statiska bakgrunder, detta dÄ om man kör tv i 60hz alltsÄ tv-spel o pc.Men möjligt att dem löst detta fenomen pÄ nuvarande modeller.
FÄr hoppas du Àr lyckligt lottad och slipper detta fenomen.
Återkom gĂ€rna med ditt uttlĂ„tande senare.
/Vigge75

Postad 10 december 2007 - 11:42

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0

ja jag kan inte sÀga emot ditt val, dÄ jag inte testat ut nÄgon av nÀmnda TVs. Men skulle gÀrna höra grunderna för ditt val. x3000 Àr ju dyr, medan z3030 Àr i nivÄ med F86. Men z3030 fÄr ju bra cred i sin trÄd medan f86 i högre grad handlar om problem.

SÄ du kan ju lÀra oss genom att förklara ditt val - det vore det normala att komma till slut i trÄden

Jag velade fruktansvÀrt i nÄgra mÄnader innan jag bestÀllde. Jag var helt klart inne pÄ Toshiban ett tag. Jag tror dock man blir rÀtt nöjd oavsett vilken TV man vÀljer i denna prisklass. Jag kommer frÄn en 19Är gammal CRT 20" LUMA TV !!!. LUMA:n har iofs grym svÀrta, piskar till och med min nya F86:a pÄ detta :D

Lite orsaker varför jag valde F86 före Sony W & X3000 och Toshiba Z3030:

1. Ville i första hand ha en stor datorskÀrm och i andra hand en TV. AlltsÄ inte tvÀrtom. Min bror har köpt en Sony V3000 och den var det ju lite trix med att stÀlla in för bÀsta signal frÄn dator (verkar som W3000 och X3000 Àr lika dana pÄ detta). T.ex. tog det ett tag innan vi fattade att man skulle stÀlla ned skÀrpan till 0 för att det skulle bli bra. PÄ F86:an stÀller man bara in "PC" pÄ insignalen, sÄ Àr det klart (i alla fall om man kör 1920x1080 60Hz frÄn datorn). NÀr man stÀller in "PC" pÄ F86:an sÄ stÀnger den av nÀstan alla bildinstÀllningar som t.ex. skÀrpa, colour, 100Hz, DNIe o.s.v. vilket gör att jag tycker att skÀrmen kÀnns mer Àmnad till att vara en PC-skÀrm Àn de andra. Bildkalibrering för fÀrginstÀllningar görs via grafikkortet (jag körde nVidia:s guide). Jag har prövat att spela lite pÄ den... wow... vilka fÀrger... och 46" !!! Kan för övrigt tillÀgga att jag inte mÀrkt nÄgon motionblur, 2.5m ifrÄn TV:n, som jag var rÀdd för pÄ förhand. :lol:

2. Sharpjunkie's jÀmförelse mellan X3000 och F86 (han som köpte bÄda och lÀmnade tillbaka Sonyn).

3. Toshiban verkar helt klart intressant men det kÀnns som jag vet för lite om skÀrmen, spec. angÄnde att anvÀnda den som en PC-skÀrm. DÄligt utbud hÀr i Sverige. Har inte kunnat se den i nÄgon av mina nÀrbutiker ;)

4. För att köpa en Z3030 kÀnde jag mig tvungen att bestÀlla frÄn Tyskland eftersom jag inte ville bli blÄst pÄ den stora prisskillnaden mot vad den kostar i Sverige. Jag ville dock helst bestÀlla frÄn Sverige och prisskillnaden pÄ F86 i Sverige och Tyskland var mycket liten jÀmfört med Toshiban. Kanske ett dumt argument men sÄ resonerade jag.

5. Spegling Àr inga större problem för mig. Min gamla TV var ju en CRT. Dessutom har jag precis renoverat rummet som TV:n stÄr i. Den nya TV:placeringen gjorde jag för att den skulle "tÄla" en eventuellt speglande TV.

6. Vad gÀller F86:ans problem med rullande band och colour-banding sÄ var jag helt klart mycket orolig för dessa men resonerade som att de flesta ex ÀndÄ mÄste vara fria frÄn problem. TÀnkte att i vÀrsta fall kan jag ju alltid lÀmna tillbaka TV:n och byta till ett annat mÀrke.

Bra val tror inte du kommer Ängra dig!Har sjÀlv lagt beslag pÄ en F86 riktigt trevlig bild bÄde som dataskÀrm o till film.Undrar dock vad det Àr som folk skriver om att den har problem med 100hz teknologin ?
Tycker det kan se riktigt nice ut i vissa lÀgen, ger en djupare bild vid filmtittande och inte mÀrkt nÄgra som helst problem vid spelande och annat. Inga störningar följer i vart fall med pÄ köpet.DÄ hade den vart avstÀngd 24/7
Bra att man kan stÀlla den i olika lÀgen tycker jag, brukar som mest köra pÄ low kan bli lite vÀl knivskarpa karaktÀrer i filmer annars .

Jag testade och leka lite med 100Hz. För att kunna testa sÄ var jag tvungen och stÀnga av "PC"-mode pÄ F86:an dÄ 100Hz Àr helt disabled annars. SÀkerligen avstÀngt av ett bra skÀl :D. Efter lite nogrannare tester kan jag sÀga att 100Hz helt klart försÀmrar skÀrpan i bilden. Jag tror detta Àven gÀller för alla TV-modeller (Sony, Toshiba). Dock sÄ mÄste jag medge att det inte hackade lika mycket vid panoreringar pÄ 24fps filmer. Panoreringar blir som mjukast om jag kör 24Hz frÄn datorn och 100Hz:high pÄ F86:an. Just för panoreringar pÄ 24fps filmer tycker jag 100Hz:high var riktigt nice faktiskt. Totalt sett tyckte jag inte 100Hz var nÄgon höjdare oavsett instÀllning. I vissa sekvenser var det bÀttre pÄ grund utav att 24fps kan kÀnnas riktigt hackiga ibland. För PC spel i 60Hz finns Àr det dock bara nackdelar eftersom dessa redan flyter pÄ bra och 100Hz bara sabbar skÀrpan + att det ser konstigt ut ibland.

Enda jag kan klaga pÄ Àr dem "rullande rÀnder"som kan uppstÄ vid statiska bakgrunder, detta dÄ om man kör tv i 60hz alltsÄ tv-spel o pc.Men möjligt att dem löst detta fenomen pÄ nuvarande modeller.
/Vigge75

Jag har mÀrkt svaga "rullande bands" nÀr jag kollar pÄ vanlig TV eller om jag inte satt insignalen frÄn datorn till PC. Dessa Àr dock mycket svagare Àn de filmer jag sett pÄ problemet pÄ Internet. En "normal" person skulle nog inte lÀgga mÀrket till det. Jag kan endast se dom vid ganska enkelfÀrgade grÄa bakrunder och dÄ bara lite. Lyckligtvis sÄ verkar dom försvinna sÄ fort jag vÀljer PC pÄ HDMI ingÄngen frÄn min dator vilket Àr det som spelar störst roll för mig B) Jag kan för övrigt sÀga att jag kör med alla "bildförbÀttringsfunktioner" avslagna vid digital TV. Jag tycker bilden blir klart bÀst sÄ, i alla fall om öriga instÀllningar Àr instÀllda bra. TrÄkigt att TV tillverkare lÀgger ner sÄ mycket pengar pÄ funktioner som bara spontant ser bÀttre i butik men sÀmre hemma i lÀngden. :D

PÄ den hela Àr jag mycket nöjd med TV:n. Det enda jag Àr missnöjd med Àr att TV:n slutar att tolka signalen frÄn PC:n som en PC-signal om man kör i en lÀgre upplösning Àn 1920x1080 Àven om detta Àr valt i TV:n. Jag tror det verkar vara en bugg i mjukvaran pÄ TV:n sÄ jag ska maila Samsung om detta. Lyckligtvis har jag ett rÀtt hyffsat grafikkort (8800GTX) sÄ jag kan köra 1920x1080 i de flesta spelen utan att det hackar.

PS. 1080p filmer frÄn datorn ser grymt bra ut, spec. efter jag kallibrarde TV:n via nVidias instÀllnings-guide.

Redigerat av Unregistered814f3eb6, 10 december 2007 - 12:27.

Postad 10 december 2007 - 12:24

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • ForumrĂ€v

• 541 inlĂ€gg
  • 0

Jag velade fruktansvÀrt i nÄgra mÄnader innan jag bestÀllde. Jag var helt klart inne pÄ Toshiban ett tag. Jag tror dock man blir rÀtt nöjd oavsett vilken TV man vÀljer i denna prisklass. Jag kommer frÄn en 19Är gammal CRT 20" LUMA TV !!!. LUMA:n har iofs grym svÀrta, piskar till och med min nya F86:a pÄ detta :D

1. Ville i första hand ha en stor datorskÀrm och i andra hand en TV. AlltsÄ inte tvÀrtom. Min bror har köpt en Sony V3000 och den var det ju lite trix med att stÀlla in för bÀsta signal frÄn dator (verkar som W3000 och X3000 Àr lika dana pÄ detta). T.ex. tog det ett tag innan vi fattade att man skulle stÀlla ned skÀrpan till 0 för att det skulle bli bra. PÄ F86:an stÀller man bara in "PC" pÄ insignalen, sÄ Àr det klart (i alla fall om man kör 1920x1080 60Hz frÄn datorn). NÀr man stÀller in "PC" pÄ F86:an sÄ stÀnger den av nÀstan alla bildinstÀllningar som t.ex. skÀrpa, colour, 100Hz, DNIe o.s.v. vilket gör att jag tycker att skÀrmen kÀnns mer Àmnad till att vara en PC-skÀrm Àn de andra. Bildkalibrering för fÀrginstÀllningar görs via grafikkortet (jag körde nVidia:s guide). Jag har prövat att spela lite pÄ den... wow... vilka fÀrger... och 46" !!! Kan för övrigt tillÀgga att jag inte mÀrkt nÄgon motionblur, 2.5m ifrÄn TV:n, som jag var rÀdd för pÄ förhand. :lol:

2. Sharpjunkie's jÀmförelse mellan X3000 och F86 (han som köpte bÄda och lÀmnade tillbaka Sonyn).

3. Toshiban verkar helt klart intressant men det kÀnns som jag vet för lite om skÀrmen, spec. angÄnde att anvÀnda den som en PC-skÀrm. DÄligt utbud hÀr i Sverige. Har inte kunnat se den i nÄgon av mina nÀrbutiker ;)

4. För att köpa en Z3030 kÀnde jag mig tvungen att bestÀlla frÄn Tyskland eftersom jag inte ville bli blÄst pÄ den stora prisskillnaden mot vad den kostar i Sverige. Jag ville dock helst bestÀlla frÄn Sverige och prisskillnaden pÄ F86 i Sverige och Tyskland var mycket liten jÀmfört med Toshiban. Kanske ett dumt argument men sÄ resonerade jag.

Tycker det kan se riktigt nice ut i vissa lÀgen, ger en djupare bild vid filmtittande och inte mÀrkt nÄgra som helst problem vid spelande och annat. Inga störningar följer i vart fall med pÄ köpet.DÄ hade den vart avstÀngd 24/7

Jag testade och leka lite med 100Hz. För att kunna testa sÄ var jag tvungen och stÀnga av "PC"-mode pÄ F86:an dÄ 100Hz Àr helt disabled annars. SÀkerligen avstÀngt av ett bra skÀl :D. Efter lite nogrannare tester kan jag sÀga att 100Hz helt klart försÀmrar skÀrpan i bilden. Jag tror detta Àven gÀller för alla TV-modeller (Sony, Toshiba). Dock sÄ mÄste jag medge att det inte hackade lika mycket vid panoreringar pÄ 24fps filmer. Panoreringar blir som mjukast om jag kör 24Hz frÄn datorn och 100Hz:high pÄ F86:an. Just för panoreringar pÄ 24fps filmer tycker jag 100Hz:high var riktigt nice faktiskt. Totalt sett tyckte jag inte 100Hz var nÄgon höjdare oavsett instÀllning. I vissa sekvenser var det bÀttre pÄ grund utav att 24fps kan kÀnnas riktigt hackiga ibland. För PC spel i 60Hz finns Àr det dock bara nackdelar eftersom dessa redan flyter pÄ bra och 100Hz bara sabbar skÀrpan + att det ser konstigt ut ibland.

/Vigge75

Jag har mÀrkt svaga "rullande bands" nÀr jag kollar pÄ vanlig TV eller om jag inte satt insignalen frÄn datorn till PC. Dessa Àr dock mycket svagare Àn de filmer jag sett pÄ problemet pÄ Internet. En "normal" person skulle nog inte lÀgga mÀrket till det. Jag kan endast se dom vid ganska enkelfÀrgade grÄa bakrunder och dÄ bara lite. Lyckligtvis sÄ verkar dom försvinna sÄ fort jag vÀljer PC pÄ HDMI ingÄngen frÄn min dator vilket Àr det som spelar störst roll för mig B) Jag kan för övrigt sÀga att jag kör med alla "bildförbÀttringsfunktioner" avslagna vid digital TV. Jag tycker bilden blir klart bÀst sÄ, i alla fall om öriga instÀllningar Àr instÀllda bra. TrÄkigt att TV tillverkare lÀgger ner sÄ mycket pengar pÄ funktioner som bara spontant ser bÀttre i butik men sÀmre hemma i lÀngden. :D

PÄ den hela Àr jag mycket nöjd med TV:n. Det enda jag Àr missnöjd med Àr att TV:n slutar att tolka signalen frÄn PC:n som en PC-signal om man kör i en lÀgre upplösning Àn 1920x1080 Àven om detta Àr valt i TV:n. Jag tror det verkar vara en bugg i mjukvaran pÄ TV:n sÄ jag ska maila Samsung om detta. Lyckligtvis har jag ett rÀtt hyffsat grafikkort (8800GTX) sÄ jag kan köra 1920x1080 i de flesta spelen utan att det hackar.

PS. 1080p filmer frÄn datorn ser grymt bra ut, spec. efter jag kallibrarde TV:n via nVidias instÀllnings-guide.

Kul att du Àr nöjd! Tycker dock man kunde förvÀnta sig en skÀrm utan 'rullande band' för över 20'000kronor.. ;(
//M

Postad 10 december 2007 - 12:40

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0

Kul att du Àr nöjd! Tycker dock man kunde förvÀnta sig en skÀrm utan 'rullande band' för över 20'000kronor.. ;(
//M

Absolut. Men som tur Àr har jag inte dessa nÀr jag kör 1920x1080 med PC instÀllt. Jag kör ju typ 95% via datorn sÄ dÀrför berörs jag inte sÄ mycket som tur Àr. Det jag sett av dom rullande linjerna pÄ digital-TV Àr inte tillrÀckligt för att jag skulle lÀmna tillbaka TV:n Àven om jag bara sÄg pÄ digital TV. Jag misstÀnker dock att problemet verkar vara av varierande skala, dvs. det Àr inte sÄ att man har det eller inte utan snarare hur tydligt dom syns. Jag har iofs. inte sett sÄ mycket pÄ digital-tv men har bara mÀrkt rullande linjer vid 3 tillfÀllen och vid 2 dessa tillfÀllen var bilden mestadels grÄ. Den tredje gÄngen var ifrÄn datorn nÀr TV:n inte var instÀlld pÄ PC. OcksÄ detta var en grÄ-svart bakgrund.

Men jag hÄller med dig om att en sÄ dyr TV borde vara helt fri frÄn problem.

Redigerat av Unregistered814f3eb6, 10 december 2007 - 12:41.

Postad 10 december 2007 - 13:11

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlĂ€gg
  • 0
Qul att du Àr nöjd, qstoffe! :lol: Jag tror inte att det finns en TV som Àr helt problemfri.

1. Ville i första hand ha en stor datorskÀrm och i andra hand en TV. AlltsÄ inte tvÀrtom. Min bror har köpt en Sony V3000 och den var det ju lite trix med att stÀlla in för bÀsta signal frÄn dator (verkar som W3000 och X3000 Àr lika dana pÄ detta). T.ex. tog det ett tag innan vi fattade att man skulle stÀlla ned skÀrpan till 0 för att det skulle bli bra. PÄ F86:an stÀller man bara in "PC" pÄ insignalen, sÄ Àr det klart (i alla fall om man kör 1920x1080 60Hz frÄn datorn). NÀr man stÀller in "PC" pÄ F86:an sÄ stÀnger den av nÀstan alla bildinstÀllningar som t.ex. skÀrpa, colour, 100Hz, DNIe o.s.v. vilket gör att jag tycker att skÀrmen kÀnns mer Àmnad till att vara en PC-skÀrm Àn de andra. Bildkalibrering för fÀrginstÀllningar görs via grafikkortet (jag körde nVidia:s guide). Jag har prövat att spela lite pÄ den... wow... vilka fÀrger... och 46" !!! Kan för övrigt tillÀgga att jag inte mÀrkt nÄgon motionblur, 2.5m ifrÄn TV:n, som jag var rÀdd för pÄ förhand. B)

Jag tror att alla nyare skÀrmar frÄn större tillverkare som har slÀppts under hösten klarar 1080p med pixelmappning utan problem. (RÀtta mig om jag har fel). Jag har inte testat min Z3030 med HDMI/DVI Ànnu, men jag vet att det finns ett PC-mode. Jag har bara kört VGA och dÄ stÀngs vissa bildinstÀllningar av och iaf VGA har ett eget minne för kontrast, ljusstyrka mm.

3. Toshiban verkar helt klart intressant men det kÀnns som jag vet för lite om skÀrmen, spec. angÄnde att anvÀnda den som en PC-skÀrm. DÄligt utbud hÀr i Sverige. Har inte kunnat se den i nÄgon av mina nÀrbutiker :D

Ja, helt klart en stor svaghet med Toshiba. Det ska förhoppningsvis bli lite bÀttre under vinterhalvÄret, det verkar som bl a Hifiklubben har plockat upp dem i sortimentet.

Jag testade och leka lite med 100Hz. För att kunna testa sÄ var jag tvungen och stÀnga av "PC"-mode pÄ F86:an dÄ 100Hz Àr helt disabled annars. SÀkerligen avstÀngt av ett bra skÀl :). Efter lite nogrannare tester kan jag sÀga att 100Hz helt klart försÀmrar skÀrpan i bilden. Jag tror detta Àven gÀller för alla TV-modeller (Sony, Toshiba). Dock sÄ mÄste jag medge att det inte hackade lika mycket vid panoreringar pÄ 24fps filmer. Panoreringar blir som mjukast om jag kör 24Hz frÄn datorn och 100Hz:high pÄ F86:an. Just för panoreringar pÄ 24fps filmer tycker jag 100Hz:high var riktigt nice faktiskt. Totalt sett tyckte jag inte 100Hz var nÄgon höjdare oavsett instÀllning. I vissa sekvenser var det bÀttre pÄ grund utav att 24fps kan kÀnnas riktigt hackiga ibland. För PC spel i 60Hz finns Àr det dock bara nackdelar eftersom dessa redan flyter pÄ bra och 100Hz bara sabbar skÀrpan + att det ser konstigt ut ibland.

Jag kan bara prata för Toshiba (men jag tror att det Àven gÀller Sony), skÀrpan pÄverkas inte med 100 Hz pÄslagen. 100 Hz funktionen pÄ Toshiba Àr mycket mildare Àn pÄ Samsung, den Àr inte alls lika uppenbar som pÄ Samsung. PÄ Samsung ser man direkt att nÄgot Àr annorlunda, skÄdespelarena verkar nÀstan frÄnkopplade frÄn bakgrunden, som om de rörde sig framför en kuliss. PÄ Toshiban sÄ minskar bara juddret nÄgot, ibland sÄ önskar jag att det fanns flera lÀgen (kraftigare) pÄ interpoleringen, men samtidigt sÄ skulle jag knappast anvÀnda dessa i lÀngden om de orsakade andra bildproblem.

Det Àr vÀl största nackdelen med TV:n, man blir himla sugen pÄ en HD-DVD/Blu-Ray spelare! :D Jag hade tÀnkt avvakta in i det lÀngsta p g a formatkriget, det dÄliga hyrfilmsutbudet och de skrÀmmande höga filmpriserna. :D

Men nu kÀnner jag att lÀngtan har ökat rejÀlt och jag har börjat titta pÄ de combo-spelare som slÀpps den nÀrmaste tiden. Samsungs combo ser mycket intressant ut...men jag ska nog avvakta att de lokalal uthyrarna vaknar och tar in HD-filmer i sortimentet, köpfilm Àr uteslutet med dagens priser. Jag har dessutom Canal Digital med HD-paketet, sÄ jag fÄr mitt lystmÀte (Discovery HD och National Geographic HD, vilken bild... ;) ) Men jag Àr lite sugen pÄ 24p...

Postad 10 december 2007 - 14:52

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0

Jag tror att alla nyare skÀrmar frÄn större tillverkare som har slÀppts under hösten klarar 1080p med pixelmappning utan problem. (RÀtta mig om jag har fel). Jag har inte testat min Z3030 med HDMI/DVI Ànnu, men jag vet att det finns ett PC-mode. Jag har bara kört VGA och dÄ stÀngs vissa bildinstÀllningar av och iaf VGA har ett eget minne för kontrast, ljusstyrka mm.

Dom flesta klarar det sÀkert. Efter lite instÀllningar sÄ fixade Àven brorsans Sony V3000 detta. Men jag tyckte Samsungen kÀndes mer skrÀddarsydd för PC eftersom det bara Àr att Àndra en enda instÀllning och sedan anvÀnda den som vilken monitor som helst (Ätminstonde dÄ man kör 1920x1080 men att det bara gÀllde denna upplösning visste jag inte innan jag köpte).

3. Toshiban verkar helt klart intressant men det kÀnns som jag vet för lite om skÀrmen, spec. angÄnde att anvÀnda den som en PC-skÀrm. DÄligt utbud hÀr i Sverige. Har inte kunnat se den i nÄgon av mina nÀrbutiker :D

Ja, helt klart en stor svaghet med Toshiba. Det ska förhoppningsvis bli lite bÀttre under vinterhalvÄret, det verkar som bl a Hifiklubben har plockat upp dem i sortimentet.

Ja med lite mer tester och info hade jag sannolikt valt en Toshiba. Men jag Àr nöjd trots allt. :lol:

Jag kan bara prata för Toshiba (men jag tror att det Àven gÀller Sony), skÀrpan pÄverkas inte med 100 Hz pÄslagen. 100 Hz funktionen pÄ Toshiba Àr mycket mildare Àn pÄ Samsung, den Àr inte alls lika uppenbar som pÄ Samsung. PÄ Samsung ser man direkt att nÄgot Àr annorlunda, skÄdespelarena verkar nÀstan frÄnkopplade frÄn bakgrunden, som om de rörde sig framför en kuliss. PÄ Toshiban sÄ minskar bara juddret nÄgot, ibland sÄ önskar jag att det fanns flera lÀgen (kraftigare) pÄ interpoleringen, men samtidigt sÄ skulle jag knappast anvÀnda dessa i lÀngden om de orsakade andra bildproblem.

Det ingen stor skillnad i försÀmring av skÀrpa jag pratar om. Om jag spelar upp en film har jag inte en chans att mÀrka det. Men om jag drar runt en mycket liten text pÄ min PC Àr den helt klart lite suddigare med 100Hz pÄ. Men det kan ju tÀnkas att detta bara gÀller F86:an.

Det Àr vÀl största nackdelen med TV:n, man blir himla sugen pÄ en HD-DVD/Blu-Ray spelare! :D Jag hade tÀnkt avvakta in i det lÀngsta p g a formatkriget, det dÄliga hyrfilmsutbudet och de skrÀmmande höga filmpriserna. ;)

Ja filmpriserna för blu-ray Àr helt klart för höga men ack vad snyggt det Àr. B)

Postad 30 december 2007 - 12:28

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2 031 inlĂ€gg
  • 0

Ja filmpriserna för blu-ray Àr helt klart för höga men ack vad snyggt det Àr. :blush:

Nej, filmpriserna Àr inte speciellt höga. HÀr finns regionfria filmer hos Axelmusic som kostar mellan 100-200 kr, vissa lite mer Àn 200, men inte mÄnga. Jag har köpt mÄnga billiga filmer dÀr. Finns t ex Harry Potter-filmerna med svensk text, Resident Evil-boxen, osv.

Postad 05 maj 2008 - 22:16

-Danne-
  • -Danne-
  • LĂ€rjunge

• 305 inlĂ€gg
  • 0
jag skulle utan tvekan slÄ till pÄ toshiban! Lite dyrare...ja men ljusÄr bÀttre (om du frÄgar mig :P)

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.