Hur har ni gjort? Det går ju kablar från digitaltv-box, dvd, förstärkare, spelkonsoller, högtalare.... jag blir galen.
Redigerat av shelter, 16 November 2007 - 09:58.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vad ska jag göra åt kabelhärvan bakom TV-bänken?
Startad av
shelter
, Nov 16 2007 09:55
10 svar till detta ämne
Postad 16 November 2007 - 09:55
Det ser rent utsagt förjävligt ut bakom TV-bänken. Men jag har ingen bra idé hur man ordnar upp detta på ett bra sätt. Till datorbordet köpte jag en såndär kabelkanal och det funkar perfekt där, men jag kan inte sätta en sån på TV-bänken.
Hur har ni gjort? Det går ju kablar från digitaltv-box, dvd, förstärkare, spelkonsoller, högtalare.... jag blir galen. Redigerat av shelter, 16 November 2007 - 09:58. Postad 16 November 2007 - 12:34
Jag har kabelhärvan inuti min TV-bänk
Några tips: 1) Koppla så mycket som möjligt genom receivern och låt den agera bildväxel. 2) Skaffa kablar i rätt längd, för långa kablar = trassel. 3) Kabelkanaler/kabellister finns i många olika utformningar och storlekar och de är oftast snyggare än en bunt kablar huller om buller. Redigerat av mikeett, 16 November 2007 - 12:38. Postad 16 November 2007 - 15:06
Precis, har jag med.... har avsatt nedre hyllan bara för kablar och sånt skit man helt enkelt inte vill se (har luckor framifrån, (inget man ser)), funkar perfa. Redigerat av Anthon. A., 16 November 2007 - 15:07. Postad 11 February 2010 - 21:38
*bump*
Jag har för mig det finns "kabeltrummor" som man kan gömma överblivet kablage i, men jag vet inte var man köper det. Någon som vet vad jag menar? De ser ut som ett tillplattat klot (vad den geometriska formen nu heter) med en diameter på 5-10cm. Mvh Edit: Rotationsellipsoid heter den geometriska figuren, och kan, när man lägger in kabeln, vecklas ut till en hyperboloid. Så, fina ord... Redigerat av SimonZ, 11 February 2010 - 21:55. Postad 11 February 2010 - 21:51
Prova en kabellåda från Bluelounge: http://www.bluelounge.com/cablebox.php
Postad 19 February 2010 - 12:09
Själva lådan har väl inga kontaker alls? Bilderna visar väl på exempel hur lådan kan användas med olika typer av grendosor..
Postad 22 February 2010 - 00:39
1. Sätt en kabellist vid golvsockeln och en kabellist lodrät från TV:n ner till golvsockeln bakom bänken och låt alla kablar (högtalarkablar, ev. strömkablar från t.ex. sub och TV, HDMI-kablar samt signalkablage från sub) mynna ut ur samma öppning från kabellisterna.
2. Bind samman alla kablar med spännband och trä på en kabelstrumpa där "kabel-armén" är synlig mellan kabellistmynningen och bänk. 3. Skaffa ett strömfilter och placera detta i bänken. Då slipper du ha en massa strömkablar från prylarna i bänken liggande på golvet bakom. Postad 22 February 2010 - 07:37
Sitter lite i samma båt, Måste också få ordning på min kabelhärva bakom och i tvbänken. Bifogar en bild så ni kan se hur det ser ut idag.
Postad 28 February 2010 - 15:40
Jag vill främst veta vad folk göra med grendosorna?
Har en LACKbänk från ikea och har kabellister fastskruvade i baksidan (i ramarna) då den saknar baksida. Det enda som finns kvar är då den stora grendosan som måste vara minst 6 uttag stort. Höjden på benen är precis så höga att jag inte kan gömma den genom att skruva fast grendosan på undersidan, lite jobbigt. Några tips? EDIT: http://photos-g.ak.f...8_7972495_n.jpg Saknar lister för tillfället, men det gör ingen skillnad. Högtalarkablarna stör mig inte.. Redigerat av eRensson, 28 February 2010 - 16:59. Postad 28 February 2010 - 19:27 Så gör man med grendosor... Bifogad fil(er)Postad 28 February 2010 - 20:15
Jag köpte mig en sådan här:
http://www.bluelounge.com/cablebox.php (finns Svenska återförsäljare), kanske var lite väl dyrt (400 pix) men härvan försvann iaf. Den slukade hela min Moster Cable HS800 dosa
DSC_0125_004.JPG 479.08K
13 Antal nerladdningar
Redigerat av Fredrik HL, 28 February 2010 - 20:16. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |