Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Eftersläpningar 40m86bd!

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2007 - 22:09

dannjell
  • dannjell
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tja! Har bra mycket eftersläpningar min nya samsung. Analoga sändningsbilden är skit dålig och massvis med eftersläpningar, men även när jag kör med digitalboxen blir det oxå mycket. Bilden är helt ok i "stillbild", men så fort något rör sig blir det eftersläpningar och uppstår nån typ av auro runt. Även på dvd filmer upplever jag dessa "fel" men bara i mycket rörelse. Jag undrar helt enkelt om det kan va något fel eller om ja ska finna mig i den här skiten? Vore jätte tacksam för svar!

Postad 19 November 2007 - 22:17

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
det är antagligen movie plus. stäng av i menyn och rapportera om det ändras något....

Postad 19 November 2007 - 22:48

dannjell
  • dannjell
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ingen direkt märkbar skillnad. När bilden inte rör sig så mycket så är bilden via boxen helt ok, men så fort det börja röra på sig så upplever jag att bilden blir grynig och skärpan försvinner helt. Trodde först att insignalen var kass, men ja upplever även detta via dvd:n och datorn. Är riktigt besviken!

Postad 19 November 2007 - 22:52

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Har du jämfört med andra LCD:er? Det kan ju vara gamla hederliga motion blur. Men det där med auran runt föremål låter ju som nån stygg bild-"förbättring". Stäng av allt sånt och blir det inte bra hur du än trixar med inställningarna så ska du ringa Samsungs support och ställa dem mot väggen!

Postad 19 November 2007 - 23:46

dannjell
  • dannjell
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har en billig 32lcd i sovrummet som är bättre bild på. Har grundinstälningarna på den och märker inga som helst släpningar eller grynig bild. Va är det för mening med alla dessa "bildförbättringsskiten" om de bara gör bilden sämre och mer onaturlig?
Får nog ta och ringa samsung för det här håller inte. ###### skit tv! Tack för svaren...

Postad 20 November 2007 - 00:19

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
bytte bort min samsung m86 (modellen som var före f86) just på grund av att panelen inte klarade av rörelser så bra.
så fort någonting rörde sig i bilden så "tappade man upplösning", det blev liksom suddigt. En av LCD-teknikens akilles häl. men det syns mer eller mindre på olika apparater.

men testa att knäppa av alla bildförbättrare som extra svartnivå, movie plus, signalförbättrare, digital noise reduction osv. blir det inte bättre så är det tv:n som är kass. eller du som har för höga krav, beroende på hur man ser det.

Postad 20 November 2007 - 12:05

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Blir det någon skillnad om du aktiverar "Game mode" på TV:n ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.