Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident Evil: The Umbrella Chronicles

35 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Resident Evil: The Umbrella Chronicles (7 medlem(mar) har röstat)

Betyg där 1 är lägst och 5 är högst

1. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

2. 2 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

3. 3 (1 röster [14.29%])

Procent av omröstning: 14.29%

4. 4 (4 röster [57.14%])

Procent av omröstning: 57.14%

5. 5 (2 röster [28.57%])

Procent av omröstning: 28.57%

Rösta Gäster kan inte rösta
Resident Evil: The Umbrella Chronicles (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 6.6 (4) Inga priser

Postad 25 November 2007 - 10:17

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
Resident Evil - The Umbrella Chronicles

Postad bild

Resident Evil: The Umbrella Chronicles is a brand new game in the Resident Evil franchise, with familiar locales from the entire series. This action/shooter hybrid reveals the back story behind the fall of the Umbrella Corporation by exploring locations from Resident Evil 0, 1, 2 and 3 as well as new never-before-seen locations, such as Umbrella's stronghold. Resident Evil: The Umbrella Chronicles combines first-person, light-gun style combat with interactive pathways, multiple weapons and new enemies to create an entirely new Resident Evil experience that could only be delivered on the Wii.

The overriding story of Wesker's return and the unveiling of new details about Umbrella link together the chapters as players revisit classic scenarios from previous Resident Evil games.
Return to classic locations such as the mansion from the original and RE 0, and elements of Raccoon City from RE 3 that lead players to a brand new chapater set in Russia.
Chris, Jill, Rebecca, Billy and Carlos are all available as playable characters. Other key characters from the Resident Evil series, including Albert Wesker make appearances during the course of the game.
Using the Wii Remote as a gun, players can experience breathtaking combat against a horde of zombies and various creatures in dynamic first-person perspective.

Support for Wii Zapper provides an even more satisfying, immersive experience.
Single player or two-player co-op
480p and 16:9 Widescreen support
Switch between pistol, rifle, shotgun, machine gun, knife and grenades to defeat enemies
Replay the game to achieve higher rankings and access to upgarded weapons. Master the game and achieve an Excellent Ranking to obtain a secret item.
Destroy items to find hidden pick-ups providing key information that reveal vital details about Umbrella
Certain weapons can destroy environments and items. Shoot objects and watch them splinter, explode and disintegrate. Hidden items may sometimes be found after destroying objects.

Postad 25 November 2007 - 13:59

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
KAn inte säga hur j**la mycket jag längtar efter detta spel (förbokat såklart).
Dock så är jag inte ens hemma när det dimper ner i brevlådan hemma ;)

Postad 25 November 2007 - 14:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Bra spel. Ger det en 4'a i betyg om man är 2. Spela ensam är inte riktigt lika kul så då får det en 3'a i betyg.

Postad 25 November 2007 - 15:46

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
hur känns kontrollerna? antar att man kanske inte kan jämföra med MP3 & SMG känslan men. Har aldrig spelat något resident evil spel så man är ju lite nyfiken på detta. dels för den kommer ha stöd för zappern men annars bara för det verkar va mkt döda =P.

Postad 25 November 2007 - 23:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tja det är ju en railshooter så det är bara att sikta och skjuta. Man använder nunchuecken minimalt för att titta lite åt sidorna men det är väldigt lite.

Postad 26 November 2007 - 11:13

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Men hur fungerar det när man är två? Är det bara den ena spelaren som kan använda nunchucken?

Postad 26 November 2007 - 14:06

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Tja det är ju en railshooter så det är bara att sikta och skjuta. Man använder nunchuecken minimalt för att titta lite åt sidorna men det är väldigt lite.

Va? Rail shooter? :wub:

Där fick man för att man inte hänger med... Trodde det skulle vara fria tyglar på kontrollerna. Ursäkta att jag är negativ, men den enda rail shootern jag kan tänka mig spela är Hogan's Alley. :)

Postad 26 November 2007 - 14:33

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Bra spel. Ger det en 4'a i betyg om man är 2. Spela ensam är inte riktigt lika kul så då får det en 3'a i betyg.

Släpps inte spelet nu på fredag?

Postad 26 November 2007 - 14:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det är släppt i USA.

Postad 26 November 2007 - 15:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Va? Rail shooter? :P

Där fick man för att man inte hänger med... Trodde det skulle vara fria tyglar på kontrollerna. Ursäkta att jag är negativ, men den enda rail shootern jag kan tänka mig spela är Hogan's Alley. :)

Nää. Det är en arkad railshooter. Man åker genom en pre-set route och skjuter på allt som rör sig. Du kan inte styra var du ska gå ngnstans. Vad man kan göra är att titta lite åt sidorna och samla vapen och andra grejjer genom att skjuta på dem. Annars är det som vilken ljuspistols shooter som helst som finns i arkadhallarna.
Spelet är inriktat främst för fansen av serien. Alla andra ser nog det som ett ganska mediokert spel.
Det är dock väldigt casual så nästan vem som helst kan spela det utan större besvär. Finns en del replayvalue då det finns massor av information man kan hitta lite överallt. Men det är nog mest för de riktiga fansen.

Spelet börjar i Resident Evil Zero på tåget och fortsätter sedan igenom de 3 första spelen tror jag. Har inte spelat igenom hela än. Har man inte spelat spelen innan så får man iaf en rätt schysst överblick över vad det handlar om.

Postad 26 November 2007 - 15:49

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Det är väl meningen att spelet ska knyta ihop alla spel fram till 5an som kommer sen.
(dock inte till wii :) )

Postad 26 November 2007 - 15:56

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Har för mig de knyter ihop allt fram tills innan "incidenten" i Resident Evil 4.

Postad 26 November 2007 - 16:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Har för mig de knyter ihop allt fram tills innan "incidenten" i Resident Evil 4.

Det kan nog stämma.

Postad 26 November 2007 - 16:29

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Det är väl meningen att spelet ska knyta ihop alla spel fram till 5an som kommer sen.
(dock inte till wii :) )

Tur det, ännu en kass portning till Wii från ett 360/Ps3-spel klarar jag mig utan.
Wii-spel ska utvecklas endast för Wii eller inte alls.

Postad 26 November 2007 - 16:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jag är dock rätt säker på att det kommer ett Resident Evil 5 till Wii också. Med tanke på hur många konsoller det säljs så är jag rätt säker på att Capcom tittar på om det finns möjlighet att porta det. Kom ihåg var ni läste det först :)

Postad 26 November 2007 - 17:58

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0

Jag är dock rätt säker på att det kommer ett Resident Evil 5 till Wii också. Med tanke på hur många konsoller det säljs så är jag rätt säker på att Capcom tittar på om det finns möjlighet att porta det. Kom ihåg var ni läste det först :)

Haha! Det låter nog sannolikt! Hoppas på ett RE4:Wii till, fast med bättre grafik, äkta widescreen och perfekta kontroller. Det vore grymt!

Postad 26 November 2007 - 21:41

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Men...inte en railshooter. Vill verkligen inte. :) nu blir jag ledsen.

Postad 26 November 2007 - 22:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Hur kan ni bli överraskade av att det är en railshooter? Det har capcom sagt hela tiden.

Postad 27 November 2007 - 07:51

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0
personligen gillar jag railshooters... speciellt i rayman raving rabbids :)

Postad 27 November 2007 - 07:55

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Jag är dock rätt säker på att det kommer ett Resident Evil 5 till Wii också. Med tanke på hur många konsoller det säljs så är jag rätt säker på att Capcom tittar på om det finns möjlighet att porta det. Kom ihåg var ni läste det först :P

Det tror jag helt ärligt inte. Om inte annat så kommer dom nog ge Wii:n ytterligare ett exklusivt Resident Evil spel. Capcom är ett av de spelföretag som fattat att man måste skilja på 360/PS3 och Wii:n versionerna.

Edit:
Dom kanske gör Resident Evil 5 till Wii:n som en railshooter. :)

Redigerat av basselito, 27 November 2007 - 07:56.

Postad 27 November 2007 - 08:09

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Hur kan ni bli överraskade av att det är en railshooter? Det har capcom sagt hela tiden.

...för att man blir sjuj***a glad när det kommer ett nytt Resident Evil-spel så man läser inte all fakta, utan bara inser att "-Fan, nu kan jag springa runt i Mansion igen". Jag personligen var övertygad om att det var ett fps och inte railshooter. (Tänk er själva att springa runt i fps i The Mansion! :) )
Men det kan man ju inte. Ruskigt besviken...nä så kan jag ju inte säga, eftersom jag inte ens spelat det än. Jag ska ge det en chans men senare...ingen förbokning nåmer.

Postad 27 November 2007 - 09:13

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Ja, jag börjar undra själv... :)

Men förklaringen är att jag inte har spelat något av RE-spelen tidigare och att jag bara sett bilder och någon trailer från Umbrella Chronicles. Jag har inte läst något om det och inte varit särskilt intresserad heller, tycker bilderna talat för sig själva (trodde jag) och utgick ifrån att det var ett fint litet FPS. Erkänner att jag inte hängt med för fem öre vad som släppts på konsol de senaste 5 åren, men trodde ärligt att genren (rail) var död. :P

Postad 27 November 2007 - 10:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Finns redan några stycken railshooters till Wii. Den är perfekt för det.

Resident Evil Umbrella Chronicles
Ghost Squad
Medal of honor Heroes 2 har ett railshooter mode

Är säkert fler på gång.

Postad 27 November 2007 - 14:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är säkert fler på gång.

Ja, House of the Dead 2 och 3 remakes kommer.

Postad 29 November 2007 - 19:53

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Fick mitt spel idag ifrån Webhallen. Återkommer senare ikväll med rapporter.

<3 webhallen!

Postad 01 December 2007 - 18:36

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
Kom igen nu.. lite synpunkter på spelet.. e riktigt sugen på detta tillsammans me wii zappern i co-op. det måste ju va fränt som tusan =)

Postad 02 December 2007 - 15:08

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Ok. Har spelat det en del nu. Sammanfattningsvis; bra stämmning, snyggt, stressigt (precis som en rail-shooter skall vara).

Det negativa (för det är ju det ni vill höra):
1. Inte full 16:9 (precis som på RE4)
2. Styrningen något skum gällande snabbt trycka på B, Z eller skaka. Man skall trycka massor av gånger alt. skaka som bara den, tappar fokusen från skjutandet, blä! De skulle använt bara knappar för detta å skippat skakeriet...
3. Lite väl svårt (inte så att man måste sikta rätt utan ibland omöjligt att sikta då objektet rör sjukt mycket på sig...).
4. Kort (är ungefär halvvägs nu å har egentligen inte spelat många timmar). Lite/tunn story jämfört med RE4.
5. Den onödigt stora texten "Reload" i mitten av skärmen stör en hel del.

Totalt sätt så, om man tänkt att ha det för att kunna spela med polare då är det värt stålarna, men för enbart singelplayer då känns det väl för kort.
Själv gillar jag det framförallt för stämningen, närvarokänslan, visst inte precis så mycket som RE4, men ändå man känner ändå att man är där när man står framför 90" skärmen å försöker 'överleva'.

Redigerat av Swann, 02 December 2007 - 15:10.

Postad 04 December 2007 - 10:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
www.gamereactor.se
Plus:Förhållandevis lång speltid, enkelt att sätta sig in i, grymt bra story, co-op

Minus:Fula texturer, opassande musik, oprecis spelkontroll

Betyg 7/10

Postad 05 December 2007 - 12:13

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Konstigt att de sätter + på två saker som jag tycker är sämre... alltså lång speltid å story'n...
Alltså den (story'n) var/är inte alls så relevant/tydlig som i RE4, Zelda mfl. (men visst allt beror på vad man jämför med ;) ).

Lång speltid måste vara ett skämt eller nått, man kan ju spela genom det på en helg, något som mig veterligen är nästintill omöjligt med t.ex. Zelda, RE4 osv. ....

Musiken tycker jag passar bra, inget fel på den, ungefär som i RE4. Oprecis spelkontroll, ja som jag skrev när man skall trycka A,Z eller B för att göra någonting snabbt så är det lite skumt...

Hursomhelst, ett kul spel, å Co-op är ju grejen!!!

Postad 05 December 2007 - 13:10

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Lång speltid måste vara ett skämt eller nått, man kan ju spela genom det på en helg,

Beror på vad man definerar med att spela igenom en helg. För mig skulle det innebära ca 4 timmar baserat på min livs situation. Din kanske är att du kan lira hur mycket du vill vilket innebär att du lätt kan bränna 20 timmar över en helg. :mellow:

Sen Zelda har generellt dubbelt så lång speltid (ca 40 timmar) så att du inte klara det över en helg kan jag dock förstå. ;)

Postad 05 December 2007 - 13:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Allt över 7-8 timmar räknas väl som hyfsat långt numera :mellow: Sällan man ser ett fps som varar mer än 10-12 timmar tex.

Postad 05 December 2007 - 16:35

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
:mellow:
Så sant så (gällande era kommentarer).

Kul kuriosa: Zelda la jag 101h på (ja, jag är ingen rå-gamer, tog tid!)
RE4: Osäker men gissar på 30-40h
REUC: Gissar på att det blir 7-8h

Price-performance vinner ju Zelda då ;) ... men krasst sätt det är alldeles för gulligt spel för mig, RE4 har hittills brädat det mesta å därunder hamnar Gudfadern. REUC får i mitt tycke urusel price-performance, går inte långsammare trots att man är "novis". ... men trots det, grymt kul! (= kategorin/typen av spel passar mig fin-fint!)

Postad 18 December 2007 - 22:23

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Är sugen på en Wii, enbart för The Umbrella Chronicles. Är det värt att köpa? Gillar ju dom andra spelen, då i första hand 4:an :lol:

Postad 22 April 2008 - 08:56

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
lägger in att detta spel finns att köpa för 299:- på Siba Sundsvall

Postad 22 April 2008 - 16:42

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Skulle också då vilja tipsa om house of the dead som också finns till wii. Super Play jämförde de två och tyckte att HotD var roligare...

Postad 22 April 2008 - 17:23

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Är sugen på en Wii, enbart för The Umbrella Chronicles. Är det värt att köpa? Gillar ju dom andra spelen, då i första hand 4:an :D

Wii är värt att köpa för en mängd andra spel. Men Umbrella Chronicles är ett kul spel för ett par polare att sitta o spela det själv är kanske inte att rekomendera. Det är ju inte som de andra spelen i serien då det är en on rails shooter a la house of the dead.

Appro på HotD. Nån som provat? länge sen jag spelade det på arcade håller det på wii? (strunt i grafiken tänker på spelet i sig)

Väl Mött!
/Skorpan

Edit: såg att det var ett tag sen Chris frågade men han kanske fortfarande undrar :)

Redigerat av SirSkorpan, 22 April 2008 - 17:24.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.