Inte jag som ska använda den utan föräldrarna så ska väl vara rätt enkel, mest bara starta och trycka av blir det nog.
MVH Erik
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 26 November 2007 - 18:39
Hej. Har tänkt köpa en ny kompakt digital kamera till jul. Så vilken ska man välja? Har kollat lite på Canon IXUS 860 IS. Finns det någon kamera som ni skulle rekommenderar?
Inte jag som ska använda den utan föräldrarna så ska väl vara rätt enkel, mest bara starta och trycka av blir det nog. MVH Erik Postad 26 November 2007 - 19:06
Ja inte lätt i kameradjungeln idag.
Själva har jag med velat hit och dit ett bra tag, man vill ju ha en liten kamera men bra bilder och en ynklig kamera hör ju sällan ihop riktigt. Mitt slutval efter att läst en sådär 800 tester på en mängd olika kameror stod iaf mellan Fujis F40/F50 och Canon A720 is. Mitt val nu föll på A720is, den är lite klumpigare än dom andra men ändå hyfsat smidig. Framförallt skön att hålla i och det bäddar för bra bilder också. Optisk bildstabilisering, 6ggr Zoom. Fullt manuella inställningar om man vill det och ett fantastiskt stort + i mina ögon är att den går på helt vanliga R6 (AA) batterier som man kan handla i närmaste mack/kiosk på resan om det kniper. Finns superbilliga "laddset" med baterier och laddare med att handla lite varstans och sen klarar man sig gott. Sen tycker jag Canons Powershotmodeller över lag är väldigt trevliga och enkla att förstå och handhava. Köpte själv A95 till mina föräldrar för några år sen och de gillar den som tusan. Lite rejälare som sagt men sånt brukar de uppskatta istället. Den har hängt med på alla deras resor och gör fortfarande sitt jobb bra. Postad 26 November 2007 - 19:24
860 IS har dålig bildkvalitet för pengarna.
Denna verkar vara ett klipp! Sony W35 för ca 1300 kr http://www.cyberphot...ticle=W35silver Eller kanske ixus 70 för ca 2000. Bäst bildkvalitet verkar utgångna Fuji Finepix 31 ha. Efterföljaren 50 är sämre. Postad 27 November 2007 - 11:57
Letar vidare. tyckte inte Canon A720 is var speciellt snygg, såg lite omodern ut. Vill nog ha en lite smidigare också.
Postad 27 November 2007 - 20:23
Ett hett tips är Fujis F40FD.Snygg,smidig,lätthanterliga menyer(dock inte så mkt mauella inställningsmöjligheter),mkt bra bilder till ett lågt pris.Har även sedan tidgare Canon A520 men den slår bara Fujin på att den har mer manuella inställningar.
Fujin är helt klart en mkt prisvärd kamera Postad 27 November 2007 - 22:54
Ja fujufilms är intressant, börjar närma mig lite grann nu
Här jämförs Fujufim 40 FD med Canon 950 IS på norska. http://www.dinside.n...t.php?id=388644 Här är fujifilm 50 FD, lite snyggare kanske men inte så mycket bättre eller kanske sämre. 12 mpix http://www.dinside.n...t.php?id=397116 Postad 27 November 2007 - 23:11
Verkar som 960 e lite bättre, men tycker den verkar väl dyr.
Tips: Maila Cyberphoto å fråga, där får man svar direkt! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |