Så börjar det äntligen börja närma sig en lyssningsrunda så jag skulle vilja ha tips på bra golvare i prisklass
Ca: 5000-10.000 kr till min Yamaha RX-V661 receiver som nu har stått i hyllan snart tre mån. Jag förstår inte
hur jag stått ut så länge, som jag har lääängtat efter musik sen mina gamla börjat låta konstigt för 4 mån. sen
Jag har just nu Sonab OA 6 Typ 2 och en renovering av dessa kostar ju väldigt många kulor, sen tål dom
bara 50 watt, så risken är väl att man kör sönder dom när man blåser på en Pink-Floyd konsert eller
något annat trevligt. Men jag har funderat på det också då dessa är mycket välljudande och har
inbyggt slutsteg för basen. Någon som har en åsikt om detta värt renovering eller inte?
Så till en fundering jag har. Jag är jätteintresserad av Canton Gle 409 den har ju en känslighet på 90,5 db/watt
men har inte biwire möjlighet. Den har ju fått goda omdömen av många och har ett rätt humant pris
Canton Chrono 509 DC har en känslighet på 88,3 db/watt men går att köra med biwire. Skulle jag tjäna på att
köpa dessa istället och köra med biwire, för om jag fattat allt rätt så skulle biwire göra att varje högtalare
skulle få 2ggr 90 watt, eller tar då den lägre känsligheten ut sin rätt så att i slutändan blir sämre med min
Yamaha RX -V661.
Är så sugen på någon av dessa Canton, men det skiljer ju trots allt 4000 kr emellan dessa.
Jag skulle helst vilja slippa köpa subb just nu (platsbrist) men vill ju inte förlora allt basljud, då jag förstått
att Canton inte har så fett med bas rätta mig om jag förhoppningsvis har fel!
Men till huvudfrågan vilka högtalare förutom dessa bör jag inkludera på min provlyssningsrunda De bör låta bra
för pop/rock, men även klassiskt då och då. Vräker inte på så ofta, men det har väl hänt ibland att volymen
åkt upp några steg i takt med antalet vin/ölglas (ökänt syndrom enligt mig).
Vore tacksam för svar så jag inte missar bra ljud p.g.a. okunnighet i denna djungel av alternativ
M.V.H. Totisarna
Sökningen pågår
Avancerad sökning
277 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?