Hej jag har en liten fråga gällande akustiken i mitt rum.
Det är så att om jag kör allt rätt fasvänt så får jag en hyfsat ljud men med lite svag bas enligt mig i hela rumet viseligen lite starkare i hörnen men så är det ju, allt normalt så långt...
Men nu kommer de jag blir snurig av! När jag fasvänder en högtalare, (det spelar ingen roll vilken sida) så får jag ett grymt basljud på sidorna av rumet så det nästan blir lockför öronen. Och då menar jag grymt ljud men endast 1m inefrån vägen och utåt. rumet är ca 3,4m x 5m
MEN i mitten hörs inget de ända som hörs är diskanterna
Vad beror det på? och vad kan jag göra för att få det att låta bra? jag har just nu akustiska dämmpare bak i rumet. men hört att dom ska var apå sidorna men de är så att de är fönster å hyllor ivägen
Finns de något annat smart knep?
Det är så att om jag kör allt rätt fasvänt så får jag en hyfsat ljud men med lite svag bas enligt mig i hela rumet viseligen lite starkare i hörnen men så är det ju, allt normalt så långt...
Men nu kommer de jag blir snurig av! När jag fasvänder en högtalare, (det spelar ingen roll vilken sida) så får jag ett grymt basljud på sidorna av rumet så det nästan blir lockför öronen. Och då menar jag grymt ljud men endast 1m inefrån vägen och utåt. rumet är ca 3,4m x 5m
MEN i mitten hörs inget de ända som hörs är diskanterna
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?