Hannspree XV37 GT03 37" HD Ready (1366x768)
(TV)
|
0
|
(5)
|
Inga priser |
Postad 10 December 2007 - 12:23
Postad 15 December 2007 - 18:37
Förvänta er inga cinematiska upplevleser framför denna TV, eller ens en bild som kommer i närheten av en fyra år gammal lågupplöst plasma. Den är mycket känslig på insignalen, förmodligen pga att den saknar all form av bildförbättring som brusreducering och dylikt. Signalen via antennenen i mitt comhem-anslutna hus gör att trean, åttan och nian ser hemska ut medan SVT1&2, TV8 och kanal 5 ser helt ok ut.
Köp inte denna TV om du hade tänkt använda den till film och tv-spel! Den duger till ofokuserat vardagstittande men inte mer. Men med tanke på priset så är den ändå prisvärd....
EDIT: Måste nog ändra uppfattnig lite ändå nu när jag hunnit kolla ordentligt med olika källor osv. Bilden är faktiskt helt ok överlag, den svaga delen är väl egentligen vanlig analog-tv. Analog-tv ser bättre ut på min gamla 42" LD-plasma, men det är bara där den vinner i bildkvalité, om man bortser från svärtan. Dessutom har ljusinsläppet i hörnen från backlighten har av nån anledning avtagit och är knappt synligt längre.
EDIT2: Har kört en del 720p-material nu, måste säga att jag är imponerad
Redigerat av brorsan, 21 December 2007 - 16:06.
Postad 23 December 2007 - 23:22
MvH
Postad 23 December 2007 - 23:29
Hej, har också funderat lite på den här tv:n och vad jag läst på avsforum så är där väldigt blandade åsikter. Hur bra bild skulle du säga att man får ifrån dator och t.ex. ps3 eller xbox360? Är vad jag skulle använt den till ifall köp blir av. Samt, har du provat att få pixel-mapping på den?
MvH
Med HDMI och HD-material och bilden är kanon. Men å andra sidan så har jag fortfarande inte sett en HD-ready TV som haft dålig bild med HD-material...
Ska du mest köra HD på den så är den ett bra köp med tanke på priset! Ska du köra analog kabel-tv finns det nog bättre alternativ...
Postad 24 December 2007 - 15:33
Hur skulle du säga att svärtan och detaljrikedomen inom denna är (med hd-material) och betrakningsvinkeln?
Tack för svaren, och god jul.
Postad 24 December 2007 - 18:47
Har två sista frågor bara
Hur skulle du säga att svärtan och detaljrikedomen inom denna är (med hd-material) och betrakningsvinkeln?
Tack för svaren, och god jul.
Svärtan är ok, men inte riktigt i klass med min gamla samsung-plasma. Detaljrikedomen är väl rätt ok, inget jag irriterar mig på i alla fall. Betraktningsvinkeln är dålig, sitter man i fel ände av tre-sitssoffan blir bilden blekare än om man sitter rakt framför tvn.
Kanske ska tillägga att det enda apparaterna jag egentligen har att jämföra med är min gamla PS42-plasma och brorsans 42" och 50" Q97. Båda de sistnämnda apparater har en bild som är betydligt skönare än den från HANNSpreen, men det är ju helt annan prisliga också.
God jul!
Postad 27 December 2007 - 11:20
Har haft den i två dagar nu och man kan väl säga att det är ganska exakt vad jag förväntade mig; Allmänt medioker bild, backlight som kraftigt böder igenom i hörnen, ljudet imponerar föga och avsaknad av funktioner som stod i specen (PiP och VESA-standard för väggfäste). MEN! Jag köpte den för att ha till slötittande så jag är ändå nöjd.Har ju en projje till det seriösa filmtittandet och tvspelandet
Butiken där du köpte TVn, har du frågat om prisavdrag pga avsaknad av dessa funktioner??
Du vet att du har rätt till prisavdrag eller återköp om produkten inte uppfyller dina önskemål och speciellt när det visar sig att det förekommit falsk marknadsföring.
Jag skulle råda dig att kontakta återförsäljaren och kräva minst 10-15% i prisavdrag.
Detta råd ger jag alla andra som köpt denna tv och som är missnöjda med att funktioner som utlovats i marknadsföringen nu inte finns.
Gott Nytt år på er alla
Postad 27 December 2007 - 22:16
Postad 29 December 2007 - 12:50
Det var här på prisjakt det stod så i specen, inte hos komplett där jag köpte den... sensmoral: lita inte blint på prisjakts uppgifter
Aha Ok i see,
Känner folk som köpte sin av JME Data och dom hade i sin pappersreklam, på nätet och i butiken där det stod att denna tv skulle ha PiP o PoP men som nu i efterhand har visat sig vara falsk marknadsföring.
Jag undrar hur många ex JME Data sålt under dessa förutsättningar?? 500-1000 st
Kan bli en dyrbar historia om man ska göra återköp på alla dessa
Postad 07 January 2008 - 14:26
Jag ska ha datorn inkopplad och ser tv(extremt sällan), film, serier osv, alltså allt därifrån och tänkte då koppla dvi-hdmi, det borde väll fungera bra.. Tänkte lite på hur den fungerar ihop med en dator? Och hur blir bilden egentligen när man kör typ divx filmer lr liknande kvalitet? 720p verkar ju fungera bra å de finns ju gott om serier/filmer å fixa med hd-kvalla..
Hur är bilden med digitala marksända nätet, nån som testat?
Postad 08 January 2008 - 10:29
Lite fler omdömmen skulle vara najs, är ute efter en TV att ha i vardagsrummet så att grabben och frugan har något att slötitta på på dagarna.
Någon som vetom den går att hänga upp på väggen?
Postad 14 January 2008 - 12:20
Postad 14 January 2008 - 12:44
Postad 19 January 2008 - 15:37
Postad 31 January 2008 - 20:28
- vanlig analog TV
- vanlig digital TV (Boxer)
- 720p från dator via HDMI
- 720p från dator via VGA
Om visningen av vanlig analog TV är dålig (som några ovan hävdar), finns då några sätt att "anpassa" signalen innan den matas in i TV:n och på så vis få bättre bild? Jag har hört talas om att det ska gå men har inte sett några konkreta produkter. Men jag tänker att skillnaden mellan denna TV och andra dyrare som visar vanlig analog TV bättre måste ligga i någon form av behandling av signalen inne i TV:n. Och i så fall borde samma behandling gå att göra i något slags extern "dosa".
Postad 20 February 2008 - 10:24
Postad 07 July 2008 - 19:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
14 bilder
52 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?