Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Var är designen?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 December 2007 - 18:28

anteh
  • anteh
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej!!!!!!!!!!!!!!!
Varför är alla skärmar svarta? Var är allt det nytänkande som Apple och andra öser över oss inom andra delar av hemelektroniken? En futtig vit modell att välja på från Samsung - annars ett kompakt mörker av pianolackade skärmar! Varför?

Redigerat av anteh, 11 December 2007 - 18:29.

Postad 11 December 2007 - 19:00

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Hemelektronik skall vara svart och härligt att det svarta kommer till köks prylar med ..

Postad 11 December 2007 - 20:51

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Pianoblack är ju förbannat skitsnyggt för att tala klarspråk. Fattar inte hur folk kan klaga på att tv-branschen äntligen lämnat "grå plastbunker"-åldern bakom sig. Kolla på PV60 från Panasonic t.ex. Det är ju så man blir mörkrädd.

Postad 11 December 2007 - 22:37

anteh
  • anteh
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Pianoblack är ju förbannat skitsnyggt för att tala klarspråk. Fattar inte hur folk kan klaga på att tv-branschen äntligen lämnat "grå plastbunker"-åldern bakom sig. Kolla på PV60 från Panasonic t.ex. Det är ju så man blir mörkrädd.

Jag säger inte att PV60 är ful (suger själv på en 37PX70 :P ) - min undran är - var är alternativen? Varför bara en färg på en pryl som ska smälta in i den annars heta design / extreme makover / fixa själv i vardagsrummet - trenden!?
/A

Postad 11 December 2007 - 23:06

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Du kan ju köpa denna rosa Sony-LCD om du vill :P

Rosa TV

Skämt åsido, svart ram kring tv-bilden ger ju bäst kontrast och djup, väl? Dessutom är det ju som flera innan mig sagt riktigt, riktigt snyggt.

Postad 11 December 2007 - 23:11

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Lugn och fin, Sony tillverkar fortfarnade snuskigt snygga grejjer. I mitt album finns ett bra exempel, deras KDL-52X3500 är ett annat ypperligt alternativ som ser fruktansvärt bra ut.

Men jag håller med dig, mycket märkligt att så få tillverkare tänker på hur det de sänker ner panelen i ser ut. Borde nästan finnas en tråd tillägnad skräckexempel :P

Postad 12 December 2007 - 09:44

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jizzler, menade inte att klanka ner på Sony. Råkade bara vara första bästa rosa TV jag hittade :P

Postad 12 December 2007 - 09:54

anteh
  • anteh
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Lugn och fin, Sony tillverkar fortfarnade snuskigt snygga grejjer. I mitt album finns ett bra exempel, deras KDL-52X3500 är ett annat ypperligt alternativ som ser fruktansvärt bra ut.

Men jag håller med dig, mycket märkligt att så få tillverkare tänker på hur det de sänker ner panelen i ser ut. Borde nästan finnas en tråd tillägnad skräckexempel :P

Kollade ditt album - imponerande installation du jobbar med! Gillar designen på din Philips 42PF9966.
Och föresten, vad är det för box du använder för att koppla in antenn och nätverk för att driva TV:n?

Postad 12 December 2007 - 10:49

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Samsung har väl i mitt tycke producerat de snyggaste tv-apparaterna när det gäller form. Sen erbjuds de ju i både svart och vitt oxå. Det som jag tycker är tråkigt att de flesta LCD-apparater är väldigt fula. Tjocka och fyrkantiga. De ser mera ut som datorskärmar. Varför har man ingen fantasi där, när det verkar infinna sig när man designar plasma. Ju billigare tv-n är desto fulare brukar den se ut. Kolla bara på Centrum och Andersson LCD... huvaligen. Jämför sen med Anderson Plasma. Skillnaden är enorm.
Men sånt här är ju helt individuellt, det finns säker många som tycker annorlunda...... men visst det borde gå att designa snyggare apparater.

/henrik

Postad 12 December 2007 - 21:50

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Jizzler, menade inte att klanka ner på Sony. Råkade bara vara första bästa rosa TV jag hittade :D

Ingen orsak, jag la knappt märke till ditt inlägg ;)

Precis som så många andra tillverkare måste även Sony tillverka en del lågvattenmärken för att passa kunder i alla segment (och av alla läggningar, hrhr...) :lol:

Kollade ditt album - imponerande installation du jobbar med! Gillar designen på din Philips 42PF9966.
Och föresten, vad är det för box du använder för att koppla in antenn och nätverk för att driva TV:n?

Philipsen är okej, men sett till designen så är Sonyn två galaxer snyggare.

Enbart det upplysta emblemet får min puls att höjas med ett tiotal procent;
https://www.minhembi...c_id=197515.jpg
Sorry för en apkass bild, nya kommer så snart jag fått pli på all utrustning som skall gömmas i en garderob med all kabeldragning som det innebär :unsure:

Jag är inte hundra på vilken box du menar, men jag antar att du syftar på datorn. Det är en PC med ett par digitalboxar för datorbruk och lite annat för att passa ändamålet. Lådorna som står bakom är en gbit-switch och en trådlös router, den senare då signalen från routern på nedervåningen inte orkade skjuta trådlös signal över alla våra kvadratmetrar oavsett antenn. Betong är tydligen inget vidare materialval i sammanhanget...

Back to topic, den är ju riktigt bra! B)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.