Lite fortsättning på strulet med mina XEPS103:
Det verkar inte vara något fel på mina ADSL modem, för när jag uppgraderade P660H så slutade den att fungera så fort jag kopplade in kabeln för IPTV. Jag har även provat att uppgradera till senaste firmware för P660H-D1.
Provade att bara köra med port 1 ansluten och då funkar båda modemen utan problem, så jag kan surfa utan problem, men så fort jag kopplar in digital-tv'n så flippar modemet helt efter några sekunder.
Jag kör med ett par Netgear XEPS103 för att få digitalboxen ansluten till modemet. (Digitalboxen står i vardagsrummet som är på nedervåningen och modemet står i hallen på övervåningen. Dessa fick jag utbytta av netgear, enligt inlägget ovan, eftersom alla XE103 hade något fabrikationsfel som gjorde att de kunde överhettas. Mina XE103 funkade prima i en vecka och sen ficka man dra ur dem och plugga in dem och sen funka de igen i en vecka. Men XEPS103 lyckades jag få att funka hjälpligt, med drops någon gång då och då, men nu verkar det blivit helknas med dessa XEPS103 för så fort jag kopplar in dem så flippar modemet fullständigt. Så det var inget fel på modemet utan det är Powerline Adaptern XEPS103 från Netgear som på något sätt verkar ha "pajat", jag har inte provat att byta plats på dem.
Hur sjutton gör man nu då med dessa adaptrar, ringer man Netgear supporten eller vad, jag har ju inget kvitto på dessa eftersom jag fått dem utbytta. Någon som har erfarenhet av detta/dessa, eller drabbats av liknande fel. Visar det sig att det är Powerline Adaptrarna vill jag inte ha dem utan flyttar modemet till hallen nere och drar en TP sladd istället, fast då kommer ju problemet, hur häver jag köpet för dessa, blir det Netgear som ska ersätta mig eller Siba där jag köpte XE103'orna. Känns inte som jag vill ha denna produkt längre.
Enda positiva med detta är att jag nu har senaste firmware i båda ADSL-modemen.