Mvh oliver
Postad 24 December 2007 - 00:18
Mvh oliver
Postad 24 December 2007 - 00:33
Postad 24 December 2007 - 03:11
Postad 24 December 2007 - 07:43
Lycka till!
Postad 24 December 2007 - 09:55
Mitt tips är att åka ut och titta på de projektorer som ligger i prisklassen. Då kan du skapa dig en top-tre eller top-fem lista med olika märken och utifrån den listan börja fundera mer på andra saker än just bildkvaliteten.
Till att börja med näms lens-shift - dvs om du inte har möjlighet att sätta projektorn rakt framför din duk kan lens-shift vara bra att ha då du kan flytta på den projicerade bilden utan att tumma nämnvärt på bildkvaliteten (glöm allt vad keystone heter då det påverkar bilden negativt)
Nästa sak du bör fundera på är hur långt från din duk du kan sätta projektorn. Om du inte har något emot att skruva upp ett takfäste i taket med tillhörande kabelkanaler är det bara att gratulera - då har du lättast att hitta en projektor. Svårigheten kommer nämligen om du bestämmer dig för att ställa projektorn på en hylla längst bak i rummet. Olika projektorer har max och min storlekar på bilden vid givet avstånd och på forumet diskuteras det mycket om bilden påverkas av att vara i ändläget på zoomen. Projectorcentral.com har en bra kalkylator där du kan prova vilken bildstorlek du får på vissa avstånd.
Lyssna även på ljudnivå, titta på hur många anslutningar den har osv osv. Först bildkvaliteten - sedan allt annat. Själv fick jag kompromissa på lens-shift mot bättre bild. Och så får du hålla på - väga bildkvalitet mot andra fördelar.
Lycka till
Postad 24 December 2007 - 10:30
Sedan är det ju upp till var och en om man vill ha dlp eller lcd osv, men har man inga problem/fördomar om dlp så tycker jag man ska kolla in den.
Postad 24 December 2007 - 14:08
Min bror köpte precis en benq 7700 för dryga 7000:- på pixmania, vet inte om de har kvar erbjudandet men det är iaf ett väldigt bra pris på en projektor i den klassen.
Sedan är det ju upp till var och en om man vill ha dlp eller lcd osv, men har man inga problem/fördomar om dlp så tycker jag man ska kolla in den.
Den är ju dock 2 år gammal och det har väl hänt en del på den tiden inom projektorer vad jag vet.
HC1100/HC3100 är riktigt bra sen finns där ju LG BN315 för under 7000 från tyskland som är riktigt intressant.
Postad 24 December 2007 - 14:11
Postad 24 December 2007 - 14:22
Postad 24 December 2007 - 15:00
Postad 24 December 2007 - 21:58
mvh oliver
Postad 24 December 2007 - 22:20
okej en epson hur e den bra e den bättre än dom andra två i mörker eller i allt ? vad gör den bättre ?
mvh oliver
Har inte sett de andra men har sett epson live och kan säga att den hade riktigt bra bild.
Postad 25 December 2007 - 00:19
8-13000:- är ju dock en rimmlig summa att lägga, personligen så vill jag köpa min projektor i en fysisk butik då jag på senare tid haft enorm otur med en hel del elektronik och näthandeln har bara gjort problemen ännu mer jobbiga.
Detta begränsar mig en hel del till vilka möjligheter jag har, de jag har sneglat mest på är Optoma HD70 samt 73, den första för drygt 8500:- och den andra för 12.999:- , båda DLP projektorer, sen såg jag idag att Siba har Optoma HD720X för 7990:- som beställningsvara, dock vet jag inte om man kan få en provvisning i en fysisk butik.
Tänkte även ta en rond i helsingborgs butiker för att försöka få en glimt av en LCD projektor i samma prisklass för att jämföra, men jag antar att man får sluta stirra sig blind på specs och ta sig en titt själv och skaffa sig en uppfattning, men som jag sa , man köper väl en projektor för att sedan snappa upp vad man behöver inför nästa köp.
Säger ju inte att man kommer att köpa en usel produkt som första köp men man lär sig med tiden och kommer att trappa upp kraven under tiden man äger den första.
Vad folk säger väger inte över ens egna uppfattning utan man får se med egna ögon för att skaffa sig en uppfattning.
Om det finns intresse så kan jag skriva ett par rader efter min rond nu i mellandagarna om min uppfattning om diverse modeller jag tittar på.
Postad 25 December 2007 - 02:17
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 filmer
10 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?