Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PSP som fjärrkontroll till PS3?

55 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 December 2007 - 20:15

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Fungerar det att köra en PSP som fjärrkontroll till min PS3a?

Jag är ute efter att kunna välja musik i PSP men att den spelas upp genom PS3an, vill slippa ha igång tvn!

Postad 24 December 2007 - 22:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nej det går inte.

Postad 07 January 2008 - 11:23

BjörnL
  • BjörnL
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
är ni säkra? kommer denna funktionen så finns det ingen återvändo... då blir det PSP + PS3.

Känns som möjligheterna finns, funktionen bör kunna bli som den nya Squeezeboxen och då får man ännu mer mervärde! Bör vara något som det jobbas på?

Musiklistan bör kunna visas i PSPn, spelas upp genom PS3 och förvaras på HD i datorn. Eller detta kommer inte kunan bli möjligt?

Postad 07 January 2008 - 11:35

ekke201
  • ekke201
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Hmmm,

Jag styr min PS3 via remote connection. Det innebär att jag kan komma åt musik, filmer, chat, playstation sore, vissa spel o.s.v genom min PSP slim & lite.

Då min PS3 är kopplad till datorn i huset och WMP11 används kommer jag även åt mina mappar som finns på datorn d.v.s jag kan genom PSP strema musik, filmer, etc till PSP. Detta gör att den fungerar som världens bästa bärbara "extender" till datorn och PS3. Ligga i sängen och kolla på diverse serier och filmer är bara så coolt.

Just nu håller jag förtvivlat på att försöka få igång internet activation av PS3. D.v.s sitta på "hotspot" och remota PS3 att starta så jag kan varsom helst komma åt mitt "godis".

Men vad jag förstår dig undrar du om man kan använda PSP som en typ av bildskärm för att slippa ha TV´n igång. Varför det? Välj skiva och stäng av TV´n :D

PSP kan bara varmt rekommenderas till alla med PS3, jösses vad mycket mer man kan nu..........

Postad 07 January 2008 - 11:45

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Hmmm,

Jag styr min PS3 via remote connection. Det innebär att jag kan komma åt musik, filmer, chat, playstation sore, vissa spel o.s.v genom min PSP slim & lite.

Då min PS3 är kopplad till datorn i huset och WMP11 används kommer jag även åt mina mappar som finns på datorn d.v.s jag kan genom PSP strema musik, filmer, etc till PSP. Detta gör att den fungerar som världens bästa bärbara "extender" till datorn och PS3. Ligga i sängen och kolla på diverse serier och filmer är bara så coolt.

Just nu håller jag förtvivlat på att försöka få igång internet activation av PS3. D.v.s sitta på "hotspot" och remota PS3 att starta så jag kan varsom helst komma åt mitt "godis".

Men vad jag förstår dig undrar du om man kan använda PSP som en typ av bildskärm för att slippa ha TV´n igång. Varför det? Välj skiva och stäng av TV´n :D

PSP kan bara varmt rekommenderas till alla med PS3, jösses vad mycket mer man kan nu..........

Hmm, det låter ju som du använder PSP på det sätt som BjörnL efterfrågade ?
Vadå, kan man inte använda PSP som en fjärrkontroll att streama upp musik från en PC via nätverket till PS3 och sedan ut till en förstärkare, utan att en TV måste vara på ?

Postad 07 January 2008 - 12:42

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0

Hmm, det låter ju som du använder PSP på det sätt som BjörnL efterfrågade ?
Vadå, kan man inte använda PSP som en fjärrkontroll att streama upp musik från en PC via nätverket till PS3 och sedan ut till en förstärkare, utan att en TV måste vara på ?

Nja. Det Björn och jag efterfrågar är ju att använda PSP som en fjärrkontroll till PS3an dvs. att om man väljer att spela upp en mp3a, avi eller liknande så skall PS3 spela upp filen och alltså inte streamas till PSPn.

Det vill säga att allt som man gör på PSP gör man egentligen på PS3an, som remote desktop om så vill :D

Postad 07 January 2008 - 12:59

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
-----
---------

Nååå, går det verkligen inte ?

Postad 07 January 2008 - 15:16

ekke201
  • ekke201
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Remote PS3 med PSP gör att allting "streamas" från PC,PS3 till PSP och dess skärm, högtalare, hörlurar o.s.v.

Postad 07 January 2008 - 16:43

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
Med andra ord, så fungerar det inte. Jag förstår inte er som inte ser hur bra en sådan funktion skulle vara. Tänk att kunna ha sin TV avstängd samtidigt som man sköter festmusiken via sin PSP. Vore ju hur användbart som helst...

Postad 07 January 2008 - 17:40

BjörnL
  • BjörnL
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
exakt! det måste gå att lösa, tekinken verkar ju finnas men mjukvara saknas... en väntad uppdatering på gång?

den hade ju konkurrerat med squeezeboxen isf ( även om den har fördel om man ska streama till flera olika rum....) samtidigt som det är en blureay och en spelmaskin mm.....

Postad 20 March 2008 - 11:59

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Verkar vara på G i firmware 2.20 :rolleyes:
Egen tråd för detta finns...

Postad 20 March 2008 - 12:03

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Med andra ord, så fungerar det inte. Jag förstår inte er som inte ser hur bra en sådan funktion skulle vara. Tänk att kunna ha sin TV avstängd samtidigt som man sköter festmusiken via sin PSP. Vore ju hur användbart som helst...

Speciellt om man bara har en proj.

Men denna funktion kommer nu i FW 2.2 (precis som Peken antyder)

Use your PSP as a remote control to play back your music files on your PS3 without turning on your TV.

Postad 28 March 2008 - 15:59

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Har tänkt köpa en psp från usa.
Vad finns det att tänka på är det några skillnader mellan versioner. osv
Har svensk ps3a vill ju att dom ska funka ihop.

Postad 28 March 2008 - 16:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Inga problem.

Postad 28 March 2008 - 16:53

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Inga problem.

Tack vad bra blir det en sådan då.
ps antar att umdfilmer och spel är regionsfria.

Postad 30 March 2008 - 20:40

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Vill bara vara säker . PSP är alltså helt regionsfri.
Dvs jag kan spela mina svenska umd filmer på den.
Tänkte be en polare som åker over there att köpa med en :)

Postad 30 March 2008 - 22:16

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
UMD-filmer har regioner (kolla på fodralen till dom du äger)

Postad 31 March 2008 - 13:26

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Hmmm,

Men vad jag förstår dig undrar du om man kan använda PSP som en typ av bildskärm för att slippa ha TV´n igång. Varför det? Välj skiva och stäng av TV´n :)

Jag är sugen!!

Postad 31 March 2008 - 14:53

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kan stänga av den gröna blinkande lampan (tror det är wifi lampa) när man använder PsPn som remote.

Irreterande när den blinkar i mörkret o jag tittar på serier i sängen..

Postad 31 March 2008 - 15:21

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

Nån som vet om man kan stänga av den gröna blinkande lampan (tror det är wifi lampa) när man använder PsPn som remote.

Irreterande när den blinkar i mörkret o jag tittar på serier i sängen..

Gör som Homer Simpson! Sätt en bit svart tejp över lampan så är problemet borta :)

Postad 31 March 2008 - 15:27

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
heheh.. lär väl bli den lösningen då!

Postad 31 March 2008 - 17:35

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Fick hem min PSP idag, grymt nice med fjärranvändningen :)

Postad 31 March 2008 - 20:41

stoffo
  • stoffo
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
har mina funderingar på att köpa mig ett psp och använda den som fjärrkontroll till ps3 vad jag har förstått så ska det funka nu då...
funkar det bra???
är det nån som har några bilder på psp när den används som fjärrkontroll???

Postad 01 April 2008 - 07:12

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

har mina funderingar på att köpa mig ett psp och använda den som fjärrkontroll till ps3 vad jag har förstått så ska det funka nu då...
funkar det bra???

Gränsnittet är liknande på PSP så jag antar att det är dessa menyer du kan styra med PSP:n och inte använda den t ex som fjärr när man kollar på BD (vilket hade varit otroligt fräckt).

Postad 01 April 2008 - 07:18

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Man får helt enkelt upp PS3s XMB med bakgrund och allt, ser precis ut som om du hade haft PS3an på på tvn.

Postad 01 April 2008 - 10:01

Besve
  • Besve
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Fungerar precis som jimel säger, plötsligt har du TV'n som du kopplat PS3 med dig i din PSP
Jag kör med trådlöst och upplever inget hack eller annat otrevligt,
Satt hos en kompis igår och spelade upp en film som låg på min PC som streamades till PS3 och vidare via internet till min PSP
Funkade klockrent, behöver jag säga att min kompis var imponerad....... :)

Postad 01 April 2008 - 12:25

stoffo
  • stoffo
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
ok... kan man spela upp filer på psp från ps3 var man än är bara det finns tillgång till internet

Postad 01 April 2008 - 13:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Fungerar precis som jimel säger, plötsligt har du TV'n som du kopplat PS3 med dig i din PSP
Satt hos en kompis igår och spelade upp en film som låg på min PC som streamades till PS3 och vidare via internet till min PSP
Funkade klockrent, behöver jag säga att min kompis var imponerad....... ;)

Måste jag prova ikväll!

Postad 01 April 2008 - 16:09

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
En ännu roligare sak är att om man som jag köpt Playstation Eye är att man vart man nu änn är i världen kan se precis vad som görs i ditt vardagsrum via PSPn. Streama HD klipp/filmer via PS3:an är inga som helst problem.

Postad 02 April 2008 - 14:25

Besve
  • Besve
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Minglarn,
Hur gör du för att få P-Eye att fungera ?
Jag ser inte hur då programmet Eye create inte fungerar att starta från PSP
Förklara gärna

Postad 02 April 2008 - 19:30

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0

funkar det bra???

La upp två bilder i mitt galleri, ett på PS3ans bakgrund på tvn och sedan när man fått upp den på PSPn. Dom ligger längst ner. Passa på att kommentera och rösta :)

Postad 02 April 2008 - 21:38

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Den fungerar inte pga att den inte stödjer fjärrspel.. Det är helt riktigt...

Däremot så kan man fuska till sig access till kameran via chatten tex... eller via Eye spelet Aquarium. I Aquarium så kan du gå in i inställningar och sedan in i CAMERA SETTINGS, genom denna ser du allt som rör sig i linsen... :)

Postad 13 April 2008 - 20:30

Traneberg
  • Traneberg
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Funkade klockrent, behöver jag säga att min kompis var imponerad....... ;)

Stämmer detta? Jag trodde att man var tvyngen att vara i samma nätverk som PS3:an låg på.
Jag har en NAs som jag strömmar film och musik i från till min PS3:a, stämmer det då att jag kan spela upp det på en PSP också, eller måste det ligga på PS3:ans hårddisk? Fantastiskt i så fall :P

Postad 13 April 2008 - 21:08

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Stämmer detta? Jag trodde att man var tvyngen att vara i samma nätverk som PS3:an låg på.
Jag har en NAs som jag strömmar film och musik i från till min PS3:a, stämmer det då att jag kan spela upp det på en PSP också, eller måste det ligga på PS3:ans hårddisk? Fantastiskt i så fall ;)

Fungerade helt ok när jag testade att strömma film till PS3->PSP. så, svar ja, ska funka.

Postad 17 April 2008 - 11:16

mrdanne
  • mrdanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag har bara testat och spela lite på en polares PSP, men efter att läst denna tråden så blir jag sugen på att skaffa en.
Men min fråga är om jag tänkt att använda den som fjärrkontroll, hur lång tid tar det att starta upp den och ansluta till PS3an. Så det inte tar ett 10-tal knapptryckningar för att komma åt PS3an varje gång jag vill ändra låt. Eller återgår den till samma ställe där man stängde av den, dvs "remote desktop" läget när man startar upp den igen?

Postad 29 April 2008 - 21:08

Unregisteredfd67aa39
  • Unregisteredfd67aa39
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Måste fråga, går det att streama till PSP UTAN att ha en PS3...?

Postad 30 April 2008 - 12:43

Besve
  • Besve
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Måste fråga, går det att streama till PSP UTAN att ha en PS3...?

Ja det går om du har en mjukvaruversion högre än 3.80 (Då Sony införde streaming vi RSS) på PSP B)

Postad 06 May 2008 - 15:50

stoffo
  • stoffo
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
jag får inte min psp att strömma musik utanför mitt eget nätverk. jag har prövat flera andra nätverk men det funkar inte men här hemma funkar det utan problem

Postad 10 May 2008 - 14:54

Unregisteredb33ec5bc
  • Unregisteredb33ec5bc
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Jag funderar också på att införskaffa en psp och undrar om man bara kan koppla den via trådlös LAN? Om man är i samma rum, kan man koppla upp den via USB, eller Bluetooth då som remotekontroll samt utnyttja mitt trådbundna nätverk och Internet då?

Postad 10 May 2008 - 14:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Du kopplar upp den med WLAN. Du behöver ingen trådlös router för detta utan du kan köra direkt mot PS3an.

Postad 10 May 2008 - 21:16

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Mäste bara säga att jag är grymt nöjd med remote funktionen på psp:n B) Riktigt skönt att slippa ha tv:n på när man tex vill lyssna på musik. Synd att man inte kan använda den som en multifjärr och styra förstärkare etc. också... men man kan ju inte få allt. :)

/B

Postad 10 May 2008 - 21:18

Unregisteredb33ec5bc
  • Unregisteredb33ec5bc
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Härligt! Det är sådana svar som man önskar men knappast vågar hoppas på. Ytterligare ett argument för frugan. Har inte vågat nämna detta av ren oro för att det sedan inte ska funka i verkligheten. Må gott. :)

Siba- 1490 kr (som hittat)

Postad 10 May 2008 - 21:45

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Går det inte att få upp klonad bild på både PSP och PS3 när man kör remoteplay, och ljudet via PS3...så man kan använda den som fjärr även till filmer?

Edit: Har läst på lite mer om remoteplay.
Vad jag vill göra är att använda PSP som fjärr till allt som spelas upp på PS3 inkl Bluray och DVD, men det tycks inte gå. Men vad skulle krävas för att i princip kunna använda PSP som en fjärrkontroll och styra PS3 men istället för att få upp bilden från PS3 även på PSP så visas en förklarande bild för respektive knapp (skip, pause, play, osv) och kanske en bild av omslaget. Altså typ som ett utökat skrivbord där ena skärmen (som i detta fallet är PSP) bara har mediakontrollerna.

Redigerat av Unregistered3992e2e8, 10 May 2008 - 22:17.

Postad 12 May 2008 - 17:29

D_J
  • D_J
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Går det att styra PS3:an med PSP men ta ut ljudet via PS3-->förstärkare. Har projektor till PS3:an, men vill slippa sätta på den så fort man vill spela lite musik i huset?
Om det går, måste man ändå sätta på PS3:ans bildvisare för att sätta igång remoteplay innan man kan styra PS3:an?

Rörigt, men hoppas ni förstår :)

Postad 12 May 2008 - 20:28

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Du parar ihop PSP och PS3 en gång sen kan du starta PS3 med PSP och skicka ut ljudet i stärkaren.

Postad 27 June 2008 - 18:24

Sandman1977
  • Sandman1977
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Går det att styra PS3:an med PSP men ta ut ljudet via PS3-->förstärkare. Har projektor till PS3:an, men vill slippa sätta på den så fort man vill spela lite musik i huset?
Om det går, måste man ändå sätta på PS3:ans bildvisare för att sätta igång remoteplay innan man kan styra PS3:an?

Rörigt, men hoppas ni förstår :(

Har samma fråga jag.. Får det inte att funka annars.. Är tvungen att gå in i fjärrrspel på ps3:an innan jag får det att funka. Annars funkar inte kopplingen mellan ps3:an och psp:t. Är det så det funkar eller? Vill ju inte behöva slå på projjen för att bara aktivera fjärrspel och sen stänga av den.. Hoppas ni fattar texten :D

//Mvh Henrik

Postad 27 June 2008 - 18:30

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Det känns ju iaf rent logiskt som att om man startar en fjärranslutning via PSP:n, sätter igång musik på PS3:an, och sedan stänger anslutningen så fortsätter musiken att spelas upp på det som nu är kopplat till PS3:an istället.

Postad 27 June 2008 - 18:31

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0
Är bara att aktivera remote Play via "Remote Play Settings" (Fjärrspel eller nåt sånt på svenska) och aktivera "Remote Start ON" Sen kan man starta sin ps3 med sin psp och även stänga av den....

Postad 15 January 2009 - 10:19

MIXter
  • MIXter
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
En projektor fråga...

Jag har en PS3'a som ja koppplat med HDMI via en Marantz 8002 till min projektor. När ja stänger av projektorn så försvinner även ljudet från PS3'an (antar att det är handskakningen över HDMI som försvinner).

Jag tänkte jag skulle köpa en PSP och använda som fjärr för att slippa sätta på projen när ja vill lyssna på musik från PS3'an men om ljudet försvinner om jag inte har projktorn på så kommer det inte att fungera så bra.

Någon som har en liknande setup som jag och kan verifiera om det går att lösa mitt problem angående HDMI-ljud alternativt att det går att få PS3'an att skicka ut ljud på både HDMI och optiskt samtidigt?

Mvh

Postad 15 January 2009 - 10:49

Soundbrige
  • Soundbrige
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Hur gör man för att para ihop PSPn och PS3an utan router?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.