Jag har råkat ut för ett mysko fenomen med min Harman Kardon AVR-235. Den har fungerat felfritt i drygt två år, men sedan drygt en vecka har den börjar byta källa på eget iniativ. När vi kollar på DVD eller digitalboxen växlar förstärkaren slumpmässigt över till fm- eller am-radio. Byter vi tillbaka växlar den bara igen, ibland efter några minuter, ibland efter någon sekund. Vissa dagar fungerar det dock som det ska flera timmar i streck...
Som en test har jag plockat ut batterierna i samtliga fjärrkontroller i huset. Det hälpte dock inte.
Kan det vara en ovanligt stark muli-fjärr hos grannen? Vi bor dock i ett glest villaområde ute i skogen så det känns ganska långsökt.
Har även provat aluminiumfolie över fronten. Då funkade inte min egen fjärrkontroll men recivern bytte glatt källa ändå...
Har någon annan råkat för något liknande?
Som en test har jag plockat ut batterierna i samtliga fjärrkontroller i huset. Det hälpte dock inte.
Kan det vara en ovanligt stark muli-fjärr hos grannen? Vi bor dock i ett glest villaområde ute i skogen så det känns ganska långsökt.
Har även provat aluminiumfolie över fronten. Då funkade inte min egen fjärrkontroll men recivern bytte glatt källa ändå...
Har någon annan råkat för något liknande?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Harman/Kardon - klubben
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?