Kommentarer till Bion tar form av lovek
Startad av
lovek
, Jan 08 2008 21:24
19 svar till detta ämne
Postad 08 January 2008 - 21:39
Det kommer, precis lagt ut dem
Projan kommer i morgon så då blir det mer bilder. Mååste verkligen plocka ut en bättre kameratelefon av chefen
Postad 09 January 2008 - 02:16
Snygg ram, funderar på att bygga nåt liknande själv. Är spotarna infällda i hyllan eller är det de utanpåliggande silvriga från IKEA? Skall göra en liknande konstruktion själv.
Postad 09 January 2008 - 07:45
Hade tänkt anv de utanpåliggande från IKEA, men fick tipset om dessa infällda (av emen) De finns på Clas Ohlsson för 249:- typ och bygger ca 15mm innåt, precis så man kan ha dem i Lackhyllan utan att störa upphängningen. Trafon är grymt liten och smidig oxå så går lätt att fälla in i hyllan.
Postad 09 January 2008 - 09:00
BioMacGyver! Extremt vägjorda och snygga lösningar, gillar duken väldigt mycket. Ser framemot mer bilder...(tjata på chefen ;-)
Postad 10 January 2008 - 08:39
He he, dammat av min riktiga digitalkamera som bör prestera bättre än K750i iaf, men inte hunnit ta några bilder... PJ'n å Suprakablaget kom igår nämligen, rena julafton. Fått upp den i taket å är mängda nöjd, men måste finlira lite med lutningen på den för får fasen inte till en helt rektangulär bild med PJ'n horizontellt (den är smalare i överkant), måste vinkla upp den i framkant men då hamnar bilden för högt för duken, dvs har ett för kort takstativ men det löser jag ikv.
Postad 14 January 2008 - 18:22
häftigt med lite egna grejer, lite nyfiken på hur optoma hd70:n funkar, är ganska sugen på en sån men har läst att de bör vara ganska mörkt i rummet för att det ska bli bra.. hur märker du av det?
Postad 15 January 2008 - 09:36
Optoman funkar fint, men fortfarande lite skit bakom spakarna, har tweakat bort mig helt nu
testat massor av förslag på konfigs från AVSforums HD70-tråd men inget duger tycker jag å ju mer jag pillar ju sämre blir det, men det var väntat *ler* Duken är inte riktigt optimal ännu heller, har 5 veckor kvar att "härda" innan den ger allt (till 99% iaf, efter typ 6 månader ger den 100%). Vad det gäller ljusstyrkan är jag mer än nöjd, kör på eco utan ImageAI och räcker gott för mig, men använder den mest på kvällen och så här års är det ju mörkt dygnet runt. Ska inhandla en Spyder 3 Elite å se vad den kan åstadkomma för bilden, kör ju via PC så denna kalibreringsmetod tror jag kan funka bra.
Postad 18 January 2008 - 21:57
Hittade lösningen på nedan inlägg.
Jag kör med VMR9 som renderare (kör PC som källa) och hade tidigare följt denna tråd http://forum.inmatri...topic=5661&st=0 för att mappa gråskalan till 0-255 (PC skala), vilket tydligen inte optoman gillade. Kom på detta igår och har nu testat att använda tråden ovan fast omvänt lixom, att forcera fram 16-235 mappning (video) av gråskalan och helt plötsligt hade jag gråskalor i hela registret och mina överstyrda högdagrar är ett minne blott. Extremt nöjd med PJ'n nu vilket jag inte var innan, men har en del tweakande kvar gissar jag innan den presterar optimalt.
Jag kör med VMR9 som renderare (kör PC som källa) och hade tidigare följt denna tråd http://forum.inmatri...topic=5661&st=0 för att mappa gråskalan till 0-255 (PC skala), vilket tydligen inte optoman gillade. Kom på detta igår och har nu testat att använda tråden ovan fast omvänt lixom, att forcera fram 16-235 mappning (video) av gråskalan och helt plötsligt hade jag gråskalor i hela registret och mina överstyrda högdagrar är ett minne blott. Extremt nöjd med PJ'n nu vilket jag inte var innan, men har en del tweakande kvar gissar jag innan den presterar optimalt.
Postad 20 January 2008 - 00:09
Riktigt snygg... Utmärkta lösningar... Jag vet vad du menar med kass kamera, har samma problem själv. Får väl köpa en ny och ta nya foton.
Postad 25 January 2008 - 20:21
Har byggt om stativet och klätt kablaget med kabelstrumpor idag. Riktigt nöjd
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
220 bilder
32 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?