Montera bort "foten" på en Samsung F86
Startad av
christersjo
, Jan 09 2008 11:07
5 svar till detta ämne
Postad 09 January 2008 - 11:07
Har försökt att montera bort foten på min Samsung F86 (46 tum). Som jag förstår det så är det fyra skruva på baksidan som skall lossas. Jag får dock inte ut dessa skruvar helt och kan inte montera bort foten. Är jag ute och cyklar. Någon som har en kort beskrivning om hur man skall gå tillväga?
Postad 09 January 2008 - 11:10
Du har skruvat ur dem helt men de vill ändå inte ramla ut?
Hade samma problem med LE-32M51B igår, men gav i och för sig upp ganska snabbt.
Hade samma problem med LE-32M51B igår, men gav i och för sig upp ganska snabbt.
Postad 09 January 2008 - 11:15
Jag har skruvat på dom och bedömer att de är helt utskruvade men då hålen är ganska djupa har jag inte fått ut skruvarna. Måste man lägga TV:en ned kanske, är lite rädd för att göra detta.
Jag tröttnade också och monterade bort själva plattan bara (skruvar underifrån plattan) för jag skulle kunna få upp den på väggen. Men det blir en liten ful klump kvar under TV:en...
Jag tröttnade också och monterade bort själva plattan bara (skruvar underifrån plattan) för jag skulle kunna få upp den på väggen. Men det blir en liten ful klump kvar under TV:en...
Redigerat av christersjo, 09 January 2008 - 11:15.
Postad 09 January 2008 - 14:12
Jag lade den på rygg, skruvade loss skruvarna så mycket det gick, och skakade lite granna tills de, en efter en, ramlade ut. 
Edit: Självklart låg den väldigt mjukt på rygg - i soffan, med en filt under sig. Vi var dessutom 2 pers som fipplade, en låg under TV:n och skruvade medans jag skakade lite.
Edit: Självklart låg den väldigt mjukt på rygg - i soffan, med en filt under sig. Vi var dessutom 2 pers som fipplade, en låg under TV:n och skruvade medans jag skakade lite.
Redigerat av nurfen, 09 January 2008 - 14:13.
Postad 09 January 2008 - 16:35
Skruvarna måste ut, jag använde ett Uber verktyg kallad magnet penna hehe
Postad 09 January 2008 - 16:40
OK, då får jag ta frugan till hjälp och lägga TV:en på rygg i sängen och försöka fippla/skaka ut skruvarna. Fungerar inte detta får jag göra tvärtom...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
28 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?