Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mediaspelare med rar stöd?

43 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 January 2008 - 17:05

offline_thk
  • offline_thk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej! har läst runt en massa här på forumet men inte hittat en mediaspelare som klarar av allt som jag önskar. Har läst om Popcorn spealren och fann den mycket intressant eftersom det var en NAS-disk och hade bittorrent stöd. Men saknar forfarande en sak och det är stöd för uppspeling av rar filer. För film matrial som ligger i rar-filer har vi nog alla och att först via en dator packa upp detta matrial känns verkligen inte aktuellt.

Jag är mycket nöjd med min gamla Xbox och den har fungerat bra till allt men nu så är planen att skaffa en HD-TV och då klarar ju tyvärr inte xboxen de nya x264 formaten. Så en förändring måste nog ske men jag vill ändå inte förlora de fördelarna som xboxen har med rar-streaming och ett brett stöd för olika video/musik codecs.

Finns det något på marknaden för mig vad vore bästa alternativet? Om någon spelare klarar av att spela upp nerpackad film så är det inga problem att köpa till en separat NAS disk men det bästa alternativet vore ju klart en som är både nätverkshårdisk och mediaspelare. Var intresserad av en PS3 el Xbox 360 men vad jag kunde utläsa var man även här tvungen att packa upp allt. Prislappen får heller inte vara högre än 4000kr.

Postad 10 January 2008 - 22:19

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Men saknar forfarande en sak och det är stöd för uppspeling av rar filer. För film matrial som ligger i rar-filer har vi nog alla och att först via en dator packa upp detta matrial känns verkligen inte aktuellt.

Tjo!

Förlåt mitt eventuella påhopp, men jag KAN verkligen inte förstå alla som "kräver" stöd för att köra filmer ur RAR-filer. Jag personligen alltså. Hur svårt och jobbigt är det? Sätt datorn på att packa upp 13 filmer till en hårddisk medan du går till jobbet, handlar, duschar, går och gymmar, är hos en kompis osv. Jo - det blir ett moment till, men hur-svårt-är-det? Vad jag menar är - har du blivit så bekväm med det, så att det verkligen är en dealbreaker? Då har det liksom gått långt. :D

Postad 11 January 2008 - 00:00

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Sean!

Jag har tyckt precis som du, men faktum är att det är inte så tokigt. Egentligen (som jag förstått) så använder man inte RAR i princip alls för komprimeringen, utan endast för uppdelningen i mindre block. Och visst, har du en film på.. säg 15 gig, så tar det ju en stund att packa upp dom... Om det då "bara" krävs att koppla ihop filerna så är det ju inte så dumt!

Men, va fasen, här snackar vi 24-karats I-landsproblem! :D

Men som sagt, kolla upp med någon som kör Ilink till sin Popcorn Hour, så kan du säkert få mer info om hur bra/dåligt det funkar!

Postad 11 January 2008 - 08:33

offline_thk
  • offline_thk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej! ska säga några fördelar med rar stöd då :-) För det första så vill jag endast ta hem matrial som är nerpackat för att vara säker på att ingen modifierat matrialet med virus osv. Finns checksum filer som gör att man kan jämföra detta. Sedan är det en extrem fördel att dela upp filerna i mindre delar eftersom man då kan ta hem en fil från flera klienter och börjar man med fil 1 så kan man börja se filmen/tv serien/bildspelet eller vad det nu rör sig om från 1 sekund som du laddar ner saken, eftersom du streamar ifrån rarfilen så packar den successivt upp matrialet allteftersom och man kan avnjuta det direkt utan vänte tid. Sedan så är min tanke inte att behöva använda en dator för att se på film osv. Jag har automatisk torrent hantering som tar hem de saker jag önskar när de kommer ut så vill bara sätta igång min box morgonen efter och avnjuta utan att behöva packa upp osv. Sen så är faktiskt alla filmer i DVD kvalite åtminstånne över 4GB så då tar det ett bra tag att dels vänta på att filmen är hemma å sen yttligare väntetid p åatt packa upp filmen. Sen så börjar HD matrial bli mer standard och då snackar vi ca 8GB stora filer som är indelade i mindre filer alltså yttligare väntetid på att ladda ner och sedan packa upp. En media spelare med rar stöd är alltså guld värt!

Postad 14 January 2008 - 12:58

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Jag är helt med offline_thk. Det var grymt skönt med xboxens rar-stöd. Bara att gå igenom filerna och klicka och kolla direkt istället för att måste packa upp i några minuter för varje fil man vill snabbkika på. Dessutom känns det väldigt onödigt att ha 13 uppackade filmer på disken samtidigt som man har 13 filmer i rar-format för utdelning. Behövs ju dubbla utrymmet för det :/

Postad 14 January 2008 - 14:01

TsUPeR
  • TsUPeR
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Hej! har läst runt en massa här på forumet men inte hittat en mediaspelare som klarar av allt som jag önskar. Har läst om Popcorn spealren och fann den mycket intressant eftersom det var en NAS-disk och hade bittorrent stöd. Men saknar forfarande en sak och det är stöd för uppspeling av rar filer. För film matrial som ligger i rar-filer har vi nog alla och att först via en dator packa upp detta matrial känns verkligen inte aktuellt.

Jag är mycket nöjd med min gamla Xbox och den har fungerat bra till allt men nu så är planen att skaffa en HD-TV och då klarar ju tyvärr inte xboxen de nya x264 formaten. Så en förändring måste nog ske men jag vill ändå inte förlora de fördelarna som xboxen har med rar-streaming och ett brett stöd för olika video/musik codecs.

Finns det något på marknaden för mig vad vore bästa alternativet? Om någon spelare klarar av att spela upp nerpackad film så är det inga problem att köpa till en separat NAS disk men det bästa alternativet vore ju klart en som är både nätverkshårdisk och mediaspelare. Var intresserad av en PS3 el Xbox 360 men vad jag kunde utläsa var man även här tvungen att packa upp allt. Prislappen får heller inte vara högre än 4000kr.

Popcornhour är svaret :D
Kör min PH i kombination med ReadyNas NV+ där Llink snurrar. Lundman, utvecklaren har en version på g som kan/kommer kunna köras på PH (med lite trix)...
Rarstödet funkar helt klockrent och jag har kört 1080p rullar utan problem.

Postad 14 January 2008 - 14:04

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Ser faktiskt heller inte riktigt meningen med rar-stöd, men vi har ju alla olika krav :D.

Postad 14 January 2008 - 14:06

TsUPeR
  • TsUPeR
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Men saknar forfarande en sak och det är stöd för uppspeling av rar filer. För film matrial som ligger i rar-filer har vi nog alla och att först via en dator packa upp detta matrial känns verkligen inte aktuellt.

Tjo!

Förlåt mitt eventuella påhopp, men jag KAN verkligen inte förstå alla som "kräver" stöd för att köra filmer ur RAR-filer. Jag personligen alltså. Hur svårt och jobbigt är det? Sätt datorn på att packa upp 13 filmer till en hårddisk medan du går till jobbet, handlar, duschar, går och gymmar, är hos en kompis osv. Jo - det blir ett moment till, men hur-svårt-är-det? Vad jag menar är - har du blivit så bekväm med det, så att det verkligen är en dealbreaker? Då har det liksom gått långt. :D

Hur jobbigt är det inte att resa sig från soffan och gå och stoppa in filmen i DVDn? Hur jobbigt är det inte att mjölka en ko för att få mjölk? ett moment till bara :wacko: ....snark

Phindus, skaffa glasögon så ser du kanske bättre :P

RAR ftw!

Redigerat av TsUPeR, 14 January 2008 - 14:07.

Postad 14 January 2008 - 14:10

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Hur jobbigt är det inte att resa sig från soffan och gå och stoppa in filmen i DVDn? Hur jobbigt är det inte att mjölka en ko för att få mjölk? ett moment till bara :wacko: ....snark

Phindus, skaffa glasögon så ser du kanske bättre :P

RAR ftw!

Jag läste inläggen ovan, men tycker fortfarande att RAR är ganska ointressant. Men som sagt, vi har ju alla olika preferenser.

P.S. Hade faktiskt glasögon en på mig i just detta ögonblick :D.

Redigerat av Phindus, 14 January 2008 - 14:11.

Postad 14 January 2008 - 14:11

offline_thk
  • offline_thk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tjo låter ju toppen TsUPeR. Men vad behöver jag egentligen räcker det med att köpa mig en Popcorn + en 500GB HD (Har en 500GB USB redan) och sen ladda ner någon extra programvara? För en PH med en HD blir väl även en NAS-Disk? Eller är det tänk att ha programvaran på en viss NAS-Disk och sedan koppla den till PH? Förstod inte riktigt det så förklara gärna vad om behövs

Postad 14 January 2008 - 14:15

TsUPeR
  • TsUPeR
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Tjo låter ju toppen TsUPeR. Men vad behöver jag egentligen räcker det med att köpa mig en Popcorn + en 500GB HD (Har en 500GB USB redan) och sen ladda ner någon extra programvara? För en PH med en HD blir väl även en NAS-Disk? Eller är det tänk att ha programvaran på en viss NAS-Disk och sedan koppla den till PH? Förstod inte riktigt det så förklara gärna vad om behövs

Idag måste du köra Llink från en anna maskin än PH (*nix eller Win32, kolla lundmans wiki). Det jobbas på en lösning att köra llink lokalt men hur det går vet jag ej..

Postad 14 January 2008 - 14:21

offline_thk
  • offline_thk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Ah oki så då måste jag ändå ha en dator som står och tuggar som server? Var ju inte riktigt vad jag hade tänkt. Hade ju tänkt att allt skulle kunna sköta sig själv via något mediacenter och eventuellt en NAS-disk. Men klart skulle ju kunna ha laptopen igång med det programmet i bakrunden så att PH boxen kan komma åt det. Men ja helt 100% är det ju inte men fint att det fins ett alternativ iaf.

Postad 14 January 2008 - 14:24

TsUPeR
  • TsUPeR
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

allt skulle kunna sköta sig själv via något mediacenter och eventuellt en NAS-disk

En Nas-disk med linux är det jag kör. I NMTs forum finns de de som kör llink på synologys NASar..

Postad 14 January 2008 - 15:09

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Ser faktiskt heller inte riktigt meningen med rar-stöd, men vi har ju alla olika krav :D.

Beskriv gärna hur du kör dina grejer när du inte behöver rar-stöd, vi andra kanske kan lära oss nåt?

Postad 14 January 2008 - 15:11

offline_thk
  • offline_thk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej! det låter ju perfekt, visste inte att man kunde köra linux på en NAS men kansek bara vissa med hackade firmware eller? Vet du vilka NAS diskar som skulle stöda linux så att man kan köra Llink? Har inte så mycket penga att röra mig med så desto billigare desto bättre :-) Men 300GB 500GB får man ju iaf ha

Postad 14 January 2008 - 15:14

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

]
Beskriv gärna hur du kör dina grejer när du inte behöver rar-stöd, vi andra kanske kan lära oss nåt?

Jag köper alla mina filmer/serier på DVD och rippar ned dem på HDD. Planerar även att börja köpa lite från amerikanska iTunes.

Postad 14 January 2008 - 15:19

TsUPeR
  • TsUPeR
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Kolla synology på prisjakt, från 1450:-. Läs lite mer på NMTs forum så ser du hur/vad du kan göra.

Postad 14 January 2008 - 18:34

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

]

Jag köper alla mina filmer/serier på DVD och rippar ned dem på HDD. Planerar även att börja köpa lite från amerikanska iTunes.

Det är det många som behöver lära sig att göra...

Postad 29 January 2008 - 22:08

offline_thk
  • offline_thk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej igen har funderat en del på detta om vad man skall köpa före grejer för att få allt att fungera så smidigt som möjligt utan att lägga ut en massa pengar. Känner att det hela springer iväg lite om man skall köpa en Popcorn Hour 1 985:- sen en Synology Disk Station DS107e 1 444:- Samt 2st hårdiskar på minst 250GB var för att få 500GB totalt. En SATA går som lägst för 554:- och en IDE kostar samma. Allt som allt blir det alltså 4537kr vilket jag tycker är lite mycket finns det verkligen ingen annan lösning? Bygger ju hellre en HTPC för 4500kr om det går att köra streamning utav rar filer då på något sätt. Annars får man väl ta och köpa en gammal Xbox igen och koppla in PC'n via VGA varje gång man ska kolla på HD Matrial. Som läget är idag är inte majoriteten HD matrial (dock är majoriteten av allt uppdelat i rar filer), men vill ju som sag ha möjligheten att göra detta med. Hm.. några idèr?

Postad 29 January 2008 - 22:12

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Köp dina filmer så slipper du problemet med att packa upp och dela ut :)

Maveric ;)

Postad 29 January 2008 - 22:48

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Köp dina filmer så slipper du problemet med att packa upp och dela ut ;)

Maveric :)

Eller så packar man upp dem undertiden man lagar mat, eller gymmar, eller kollar ett TV-avsnitt eller... Jag fattar inte, att det är en sån sjuk dealbreaker för vissa. Jo, jag har fått det förklarat för mig tidigare i tråden och jag förstår visst nyttan, men inte att det ska vara en sån stor grej. Hur - svårt - är - det - att -packa - upp - filerna, liksom. Man behöver ju inte sitta och titta på när datorn packar upp dem. :)

Postad 30 January 2008 - 11:17

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Sean vad är det du inte fattar med att det går åt dubbla diskutrymmet om man vill ha kvar rar-filerna efter man packat upp?
Sen skillnaden mellan att bara trycka på play för att se en film jämfört med att måsta packa upp innan man kan trycka på knappen... är väl lika najs som om man slapp skita innan man trycker på spolningsknappen? :) Skämt åsido, men ifall man var tvungen att läsa in dvdskivan till en iso på en disk i en vanlig stationär dvdspelare istället för att bara trycka på play så skulle nog många klaga..

Postad 30 January 2008 - 12:05

offline_thk
  • offline_thk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
hehe håller med Micke_L och har tidigare förklarat varför jag önskar rar stöd. Till MaVeRiC kan jag bara säga att jag köper mina filmer jag med men det finns en hel del intressant som inte går att köpa.
Hade en fundering till här. Det går inte att lägga in Llink på en billigare NAS-disk såsom Maxtor Shared Storage II 500GB för 1700kr, tyckte den verka prisvärd. Vill ha en NAS disk med misnt 2 USB portar och det verkar vara den billigaste med 2 portar som har en hårdisk i sig.

Postad 30 January 2008 - 13:06

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Sean vad är det du inte fattar med att det går åt dubbla diskutrymmet om man vill ha kvar rar-filerna efter man packat upp?

Varför vill du ha kvar rarfilerna? :)
Varför ska filmerna ligga packade när de ändå inte blir mindre (de komprimeras ju försumbart när de packas?
Varför vill man packa upp till samma enhet? :D

Postad 30 January 2008 - 21:43

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Varför vill du ha kvar rarfilerna? :P
Varför ska filmerna ligga packade när de ändå inte blir mindre (de komprimeras ju försumbart när de packas?
Varför vill man packa upp till samma enhet? :P

Jag tvivlar på att du inte kan lista ut svaren själv?
Jag har inte skrivit att jag vill packa upp till samma enhet och vad har det med saken att göra?
Lite mindre ego attityd vore trevligt.

Postad 30 January 2008 - 21:53

Ramius
  • Ramius
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
VLC klarar biffen med att spela upp en folder med en film i rar.
Så då var det löst

Postad 31 January 2008 - 08:01

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

VLC klarar biffen med att spela upp en folder med en film i rar.
Så då var det löst

Hur får du den att spela upp mer än första rar-filen? För mig kör den iaf bara den :P

Postad 31 January 2008 - 19:50

Ramius
  • Ramius
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Hur får du den att spela upp mer än första rar-filen? För mig kör den iaf bara den ;)

Det kanske blir lite krångligt, men det är bara att blödra så får man fram den
Men det är kanske inte det smidigaste om man har måga filmer i samma kattalog

min poäng vara bara att det finns en spelare som klarar av att spela upp rar-filer
sedan hur man praktiskt vill sköta innehåller i en mapp det är en helt annan sak...

Postad 30 May 2008 - 21:45

Unregistered46e1de31
  • Unregistered46e1de31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Det finns en programvara som heter WinMount som kan skapa virtuella diskenheter direkt ifrån t.ex. rar-arkiv vilket gör att man kan komma åt videofilerna inuti utan att behöva packa upp. Och nej, WinMount packar inte upp hela arkivet till någon temporär mapp och mountar den utan den kör direkt emot arkivet. Det medför att vilken mediaspelare som helst kan spela upp det som finns inuti utan att det behövs packas upp något.

WinMount har även stöd för vissa kommandon via command line och enkelt script-stöd för att göra vissa saker automatiskt. Med lite experimentering går det säkert få till något smidigt system som automatiskt mountar rar-arkiv för den videofil man vill se och startar den i ens mediaspelare. Själv hittade jag dock programmet idag och har inte hunnit testa mig fram till något sådant. Men jag vet att programmet funkar bra och är ganska smidigt med shell-stöd (går högerklicka på en rar-fil och välja WinMount.. Mount as.. osv.).

Så om någon är kunnig nog att lista ut ett smidigt sätt att automatisera RAR -> WINMOUNT -> SPELA UPP och att det funkar i något media center eller så, var inte blyg! ;)

Postad 03 June 2008 - 18:15

TsUPeR
  • TsUPeR
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
googla på Dziobas Rar Player så hittar ni en smidig rarspelare för win. Fö så verkar vissa tor att rarpackade filmer är komprimerade, de är bara splittade i småbitar. Men en rarspelare eller som i fallet med popcornhour och llink så sköter llink transparensen och streamandet av filmen utan uppacknign och extralagring...

Postad 03 June 2008 - 18:54

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Vilket filmbolag säljer sina filmer packade i .rar???

Jag förstår inte problemet?? Det är som någon sa tidigare att detta måste vara dagens i-landsproblem.
Denna tråd måste snudda vad som är tillåtet att diskutera enligt forumreglerna :)

MVH Kribban

Postad 12 June 2008 - 13:56

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Popcornhour är svaret :)
Kör min PH i kombination med ReadyNas NV+ där Llink snurrar. Lundman, utvecklaren har en version på g som kan/kommer kunna köras på PH (med lite trix)...
Rarstödet funkar helt klockrent och jag har kört 1080p rullar utan problem.

Kan man tänka sig att den där kombinationen med NAS och llink funkar med vilken mediaextender som helst, eller är det speciellt framtaget för PH?

Postad 12 June 2008 - 16:24

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
r0bber:

Llink är gjord för Mediaspelare baserade på NMT-mjukvaran från Syabas. Så spelare som kör med NMT funkar Llink på! Så ska du köpa, titta på Popcorn Hour A-100, Curanta Mediabox (eGreat), Istar så är det bara att åk!

Postad 13 June 2008 - 19:42

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Dom som vill ha rar i denna tråd är ju mer dom som tankar ner rippade DVD filmer från diverse torrent siter.

Finns ingen annan anledning till att ha rar funktionalitet till annat än detta.

Redigerat av Packetloss, 13 June 2008 - 19:43.

Postad 14 June 2008 - 00:24

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Vilket filmbolag säljer sina filmer packade i .rar???

Jag förstår inte problemet?? Det är som någon sa tidigare att detta måste vara dagens i-landsproblem.
Denna tråd måste snudda vad som är tillåtet att diskutera enligt forumreglerna

Dom som vill ha rar i denna tråd är ju mer dom som tankar ner rippade DVD filmer från diverse torrent siter.

Finns ingen annan anledning till att ha rar funktionalitet till annat än detta.

Nej men det kan ju finnas folk som gör sina egna lagliga filmer, packar ihop och splittar i lagom stora rar-filer för att sprida dem via fildelningstjänster där rar-packandet fortfarande spelar ngn roll. Denna klick kanske hemskt gärna vill ha rar-stöd i sin mediaextender. :)
(Jag påstår inte att denna grupp är särskilt stor men det lär ju finnas några...)

Packetloss och kribban:
Det jag menar med ovanstående är att jag blir så trött på ifrågasättandet av behovet av viss funktionalitet. Varför yrkar ni inte på att hela mediaextender avdelningen ska stängas isåfall?
Jag menar samma argumentation kan ju appliceras på större delen av de extenders som säljs. Visst det finns folk som konverterar sina egna lagligt inköpta DVD:er till ISO-filer på datorn, gör sina egna Matroska/DivX/XviD filmer, konverterar eller köper MP3/OGG/FLAC/etc låtar för att användas ihop med sin extender men man behöver inte vara statistiker för att klura ut att denna del är en ganska liten minoritet av användarna.
Var samma visa en gång i tiden när MP3-stöd i DVD-spelare lanserades, sedan när DivX/XviD-stöd kom och nu får vi väl se hur lång tid det tar innan stora tillverkare börjar tillverka DVD/Blu-Ray/mediaspelare med Matroskastöd...

Postad 17 June 2008 - 19:32

TsUPeR
  • TsUPeR
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Nej men det kan ju finnas folk som gör sina egna lagliga filmer, packar ihop och splittar i lagom stora rar-filer för att sprida dem via fildelningstjänster där rar-packandet fortfarande spelar ngn roll. Denna klick kanske hemskt gärna vill ha rar-stöd i sin mediaextender. :blink:
(Jag påstår inte att denna grupp är särskilt stor men det lär ju finnas några...)

Packetloss och kribban:
Det jag menar med ovanstående är att jag blir så trött på ifrågasättandet av behovet av viss funktionalitet. Varför yrkar ni inte på att hela mediaextender avdelningen ska stängas isåfall?
Jag menar samma argumentation kan ju appliceras på större delen av de extenders som säljs. Visst det finns folk som konverterar sina egna lagligt inköpta DVD:er till ISO-filer på datorn, gör sina egna Matroska/DivX/XviD filmer, konverterar eller köper MP3/OGG/FLAC/etc låtar för att användas ihop med sin extender men man behöver inte vara statistiker för att klura ut att denna del är en ganska liten minoritet av användarna.
Var samma visa en gång i tiden när MP3-stöd i DVD-spelare lanserades, sedan när DivX/XviD-stöd kom och nu får vi väl se hur lång tid det tar innan stora tillverkare börjar tillverka DVD/Blu-Ray/mediaspelare med Matroskastöd...

Mycket bra skrivet!
Blu-rayspelare med mkv stöd lär väl dröja ett tag då licensieringen kan vara ett problem. Iofs brukar små asiatiska förateg inte ha några större bekymmer av detta :(

Postad 05 May 2009 - 11:04

Unregisteredeebac8d0
  • Unregisteredeebac8d0
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har inte läst om Popcorn på länge så jag undrar om det kom nått rarstöd till slut ?

Postad 05 May 2009 - 11:12

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
DirtMaster:

RAR-stöd på Popocorn har funnits sedan länge med mjukvaran Llink... mer om detta och hur det funkar hittar du på NMT-forumet, eller på Lundmans Wiki om Llink

Lycka till!

Postad 01 July 2013 - 21:38

Unregistered68a3b471
  • Unregistered68a3b471
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Visserligen en gammal tråd. Men hellre att jag väcker liv i en gammal tråd än att startar en ny var min tanke.

Mediaextenders i dagsläget som stöder rar ... ?

Postad 02 July 2013 - 08:37

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 1
Raspberry pi med xbmc

Postad 21 July 2013 - 11:52

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Boxee

Postad 30 July 2013 - 15:22

math1203
  • math1203
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
För det första får du ju ha en server/nas eller liknande där du har dina filer sparade, nerpackade såklart..

Sedan köper du helt enkelt en Raspberry Pi.. http://www.webhallen...pi_enkortsdator
Det kan inte bli mycket enklare/billigare än så..

Sen bara installera OpenELEC (ett linuxbaserat OS som körs i XBMC)

Tack vare att den endast kör XBMC så får du hela ditt mediabibliotek med filmer/serier/musik/bilder etc väldigt fint och snyggt samlat på en plats och den klarar även att känna av och spela upp .rar-filer. Dessutom klarar den klarar 720 utan problem m.m

Postad 31 July 2013 - 14:16

Unregistered68a3b471
  • Unregistered68a3b471
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Slutade med att jag byggde om min gamla stationära till HTPC. Nytt chassie och mer lagring. Grafikkortet räcker till och blir över. Har siktat på OpenELEC men hade kännts smidigt att kunna surfa med tv'n. Har för mig att OpenELEC ej klarade av det.

Skall demontera/montera burken i helgen om jag hinner.

Postad 31 July 2013 - 14:28

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Opera finns som plugin till openelec ....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.