Här finns en länk till trailern.
//Chrono
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 12 January 2008 - 01:41
Denna film kommer på bio den 15 Februari, dock har dom bara sagt realase datum för USA. Mer info kommer senare.
Här finns en länk till trailern. //Chrono Postad 12 January 2008 - 21:46
hmmm.. nja, jag e lite skeptisk. Rådiggade Dawn of the dead, men "dokumentär" filma en zombiefilm. Jag vet inte riktigt.
Postad 27 April 2008 - 08:11 Om du gillar zombiefilmer bör du ta en titt på The Zombie Diaries - den är också lite dokumentäraktig, jag tvärgillade den. Blandar Blair Witch med valfri bra zombiefilm Postad 05 May 2008 - 07:09
Den hade viss charm att se filmen. Fast det lilla sista saknades tyckte jag. Sevärd men inte mer än det.
Postad 05 May 2008 - 08:02
Tycker att denna film var bra. Ger den 3/5.
Den är betydligt bättre än den nya "Day of the Dead"! Postad 05 May 2008 - 10:36 Själv tyckte jag att "day of the dead" var bra, kul också med en kvinnlig skådespelerska i en skräckfilm som, för en gångs skull, inte gallskriker filmen igenom. Vad var det som var så mkt bättre med denna då? Postad 05 May 2008 - 12:14 Själva idén med zombies är att de går sakta. De går sakta men de är många! I Day of the dead springer de snabbare än männsikorna, klättrar på väggar och kan fortfarande "tänka". Det liknade mer 28 dagar senare än de tidigare ...of the dead-filmerna. Jag håller dock med dig om att det var bra att det var en kvinna i huvudrollen. Diary of the Dead följde "reglerna" som en zombifilm bör göra. Vi har även inte fått se en zombiefilm som är filmad på det här sättet. Även om den inte kändes som en dokumentär eller att den var filmad "live" var det lite annorlunda. Det var även mycket media- och samhällskritik i filmen, och det gillar jag Postad 06 May 2008 - 10:01 Hela filmen kändes som vilken zombiefilm som helst som valfri zombieälskande amerikansk filmstuderande collegenerd skulle kunna kasta ihop med sina fulla studiekamrater. OK - kanske snäppet högre i kvalitet då, men det är inte med mycket... För att vara en Romero-film så är det här en flopp. Postad 06 May 2008 - 16:29
Hur kan du veta att zombies inte är så snabba? Har du löpt ikapp med nån kanske.? Tror säkert det finns en del super turbo Zombies också. Listigare än McGyver, Snabbare än Hulken och kan sjunga som Elvis... Postad 07 May 2008 - 07:47 Jag förstår att du överdriver en gnutta nu. Zombies ska vara långsamma. Det är det som är tjusningen med dem. Men vad som gör dem så farliga är att de är så oerhört många! De bara kommer och kommer och kommer! Om man ska följa de tidiga zombiefilmerna så har zombiesarna ingen hjärnfunktion och dylikt. Det enda de går efter är deras instinkt att äta! Jag köper konceptet i t ex 28 dagar senare där det handlar om "rage viruset". Där har det kommit på en ny grej och jag ser inga problem med att de fortfarande kan tänka och springa snabbt. Men när det handlar om zombies som kommer tillbaka från det döda håller jag inte med om det. Postad 15 May 2008 - 18:38
Likstelhet är Romeros förklaring till att dom inte är snabba. Postad 15 May 2008 - 18:48
håller med 100% ..gillar dawn of the dead och romero i allmänhet men denna var helt värdelös. stängde av efter ca 30min. Postad 16 May 2008 - 06:07 Nej, skulle tro att det har med att större delen av hjärnan inte fungerar, dvs. koordination är mer eller mindre satt ur spel - detta enligt Zombie Survival som är väldigt Romeriansk i sitt fokus på zombies (vilket är en måste-bok att läsa om man gillar zombies). Eller har Romero själv sagt det? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |