Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fjärkontroll HTPC

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 January 2008 - 10:59

Unregistered008ba6c0
  • Unregistered008ba6c0
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Hej,

Om man vill ha en Harmony fjärr till sin HTPC vad behövs för att det ska funka? Funkar det till exempel att ta en sändare till ett trådlöst tangentbord/mus och använda den signalen?

Går det att hitta IR sändare att sätta i datorn antingen via USB eller nån annan anslutning.

Har ett

Finns det någon som helst möjlighet för min del att få den styd med en fjärrkontroll??

Postad 15 January 2008 - 11:22

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Vet i tusan om en IR-mottagare för ett tangentbord kan funka, men det borde det nästan. Fast du får nog programmera knapparna manuellt, så att du riktar fjärren mot ir-sändaren på tangentbordet och sedan trycker på de tangenter du vill att fjärren ska simulera...

Annars går det ju alltid köpa t.ex MCE fjärren och harmony fjärren och använda ir-mottagaren till mce fjärren.

Postad 15 January 2008 - 13:44

Unregistered008ba6c0
  • Unregistered008ba6c0
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Vet i tusan om en IR-mottagare för ett tangentbord kan funka, men det borde det nästan. Fast du får nog programmera knapparna manuellt, så att du riktar fjärren mot ir-sändaren på tangentbordet och sedan trycker på de tangenter du vill att fjärren ska simulera...

Annars går det ju alltid köpa t.ex MCE fjärren och harmony fjärren och använda ir-mottagaren till mce fjärren.

Det är ju sjukt trist att köpa två fjärrkontroller, varför kan dom inte fixa så att man bara kan köpa IR-mottagaren eller en RF-mottagare.

Nån som har nått annat tips?

Redigerat av Unregistered008ba6c0, 15 January 2008 - 13:49.

Postad 15 January 2008 - 13:53

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
http://irblaster.info/

Postad 15 January 2008 - 14:04

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Harmony fjärrarna ska ha stöd för tex USB-UIRT via en htpc, jag kan inte bekräfta det men när jag satte upp en Harmony så tror jag att jag såg valet där för en USB-UIRT. Så skaffa en sån...sen kan du installera tex Eventghost som är gratis och ställa in där vad du vill att den ska göra när du trycker en viss knapp, tex starta MCE, pil höger vänster upp ner osv..

Postad 15 January 2008 - 14:05

Unregistered008ba6c0
  • Unregistered008ba6c0
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Det är ju aldrig fel.

Någon som har provat denna Soundgraph iMon Inside verkar ju jävligt schyst att få in IR-mottagaren i datorn så att man kan sätta igång datorn via fjärren. Funkar den till Harmony 1000?
Mina 3,5'' sitter bakom en lucka tror ni den funkar även om luckan är stängd??

Postad 15 January 2008 - 14:11

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Det är ju aldrig fel.

Någon som har provat denna Soundgraph iMon Inside verkar ju jävligt schyst att få in IR-mottagaren i datorn så att man kan sätta igång datorn via fjärren. Funkar den till Harmony 1000?

Den borde fungera med din Harmony, men jag vet inte om koderna är upplagda i databasen eller inte. Är de inte det måste du "lära den" på egen hand, dvs du behöver en fjärrkontroll för att lära harmonyn med.

Ljuset från fjärrkontrollen måste kunna ta sig fram till mottagaren. Dvs det kan inte vara någon ogenomskinlig vägg däremellan.

Postad 15 January 2008 - 14:15

Unregistered008ba6c0
  • Unregistered008ba6c0
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Det är ju aldrig fel.

Den borde fungera med din Harmony, men jag vet inte om koderna är upplagda i databasen eller inte. Är de inte det måste du "lära den" på egen hand, dvs du behöver en fjärrkontroll för att lära harmonyn med.

Ljuset från fjärrkontrollen måste kunna ta sig fram till mottagaren. Dvs det kan inte vara någon ogenomskinlig vägg däremellan.

Så att få den att fungera med Harmony är ju inga problem då man får en fjärrkontroll till iMon Inside.

Då återstår bara problemet att ögat hamnar bakom en ogenomskinlig vägg. Skit också.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.