Problemet är att så fort jag kör HDMI via receivern så får jag blåskärm när Vista bootar (IRQ_LESS_OR_EQUAL) och så startar HTPC:n om.
Vad ska jag göra, någon som råkat ut för liknande?
/Jesper
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vista krashar när jag kör HDMI genom receiver
Startad av
Unregistered596117ad
, Jan 21 2008 11:24
6 svar till detta ämne
Postad 21 January 2008 - 11:24
När jag kör min HTPC (Vista Home Premium, GeForce 8600GT (HDCP) 2xDVI) direkt till min projektor (Optoma HD70) så fungerar allt strålande. Nu vill jag ha in lite annan utrustning och tänkte köra min receiver (Pioneer VSX-AX2AS) som bildväxel.
Problemet är att så fort jag kör HDMI via receivern så får jag blåskärm när Vista bootar (IRQ_LESS_OR_EQUAL) och så startar HTPC:n om. Vad ska jag göra, någon som råkat ut för liknande? /Jesper Postad 22 January 2008 - 08:31
Sitter båda apparaterna i samma strömkontakt? Om inte, testa det. Har haft exakt det problemet på flera maskiner och då har det hjälpt att saätta båda apparaterna i samma strömkontakt.
Postad 22 January 2008 - 08:50
haha va? sorry men det lät bara för roligt. allvarligt hjälper det? Skumt problem dock, testa installera nya drivisar till kortet eller kolla så det inte är något galet med IRQ-inställningarna i bios (hur lätt det nu är att se). Låter som en IRC-konflikt. EDIT: IRQ heter det ju och inte IRC Redigerat av herge, 22 January 2008 - 08:58. Postad 22 January 2008 - 14:01
Visst låter det otroligt......men det är faktsikt sant. Har referenser som kan bekräfta att exakt detta har uppstått när man kört HDMI genom en reciver och haft apparaterna anslutna i olika eluttag. Till trådskaparen.....Fungerar det om du kopplar direkt till TV:n? Postad 22 January 2008 - 15:03
Hej,
Både förstärkaren och datorn sitter i samma kontakt, har bara en i närheten. När man kör diekt till projektorn så fungerar det varje gång, lika som att man får blåskärm varje gån man går genom förstärkaren??? Jag satte ihop burken för typ en månad sedan och drivrutinerna laddades ner då, jag ska kolla om det har kommit några nyare ikväll, kan ju även testa en annan HDMI-kabel. Jag återkommer om några timmar Postad 22 January 2008 - 15:32
Det har inget med IRQ att göra, om du kollar nogrannare på blåskärmen ser du att det står IRQL. De gångerna jag fått denna blåskärm har det alltid varit relaterat till ett dåligt nätaggregat, så förslaget om att sätta dom i samma uttag är nog inte så galet då det förmodligen är nånting med strömförsörjningen som gör det. Jag är ingen elektriker, men kan det inte uppstå skumma fel när man har olika potential i en anläggning? Postad 22 January 2008 - 20:48
Faktum är att jag har köpt ett nätagg för drygt 1500:- just för att få en stabil drift.
Hur som helst så var det drivrutinen, när jag uppgraderade Nividia Forceware från 163.75 --> 169.25 så försvann problemet direkt. Tack alla ni som har hjälpt till med detta. /Jesper 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |