Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dela in "TV-apparater" tråden i två?

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Dela in "TV-apparater" tråden i två olika kunskapsnivåer? (41 medlem(mar) har röstat)

Dela upp forumtråden "TV-apparater" i ett mera avancerat och i ett mindre avancerat, så att man rensar bort många inlägg såsom; -Hej jag ska köpa LCD TV.! -Är full HD bra?m.m.liknande inlägg kan vistas i en tråd som kan kallas för: TV för nybörjare. Va tycker ni om detta? Rösta här: Ja för en uppdelning och Nej för låt vara ...

1. Ja (18 röster [42.86%])

Procent av omröstning: 42.86%

2. Nej (24 röster [57.14%])

Procent av omröstning: 57.14%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 02 February 2008 - 08:22

Beolab
  • Beolab
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Som sagt så har jag tänkt många gånger när jag tittar in på minhembios forum såsom i TV-apparater tråden och högtalar tråden, där tråden svämmar över utav "nybörjar" inlägg. Inget on om att vara nybörjare, men har tänkt att vi kanske skulle rösta om en förändring.

Så alternativen är att dela upp TV-apparater tråden i två.. En för mera avancerade användare, och en för nybörjare.

Vad tycker ni om detta? ?=) Rösta gärna!

Mvh Fredrik L.

Redigerat av Beolab, 03 February 2008 - 07:54.

Postad 02 February 2008 - 09:45

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
vaddå avancerad användare... typ jag tittar bara på TV1 vs jag har CD eller???

jag skulle kunna köpa att man lägger dom officiella trådarna under en egen sektion.

det kanske skulle finnas typ 24h tid mellan registrering o möjlighet att starta en ny tråd. ..

Postad 02 February 2008 - 10:00

Beolab
  • Beolab
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

vaddå avancerad användare... typ jag tittar bara på TV1 vs jag har CD eller???

jag skulle kunna köpa att man lägger dom officiella trådarna under en egen sektion.

det kanske skulle finnas typ 24h tid mellan registrering o möjlighet att starta en ny tråd. ..

Jag tänker mera på att alla nyheter, vettiga "bra att veta inlägg", seriösa, intressanta och mfl typer av inlägg ofta svämmas över utav alla okunniga; jag-orkar-inte-använda-sökmotorfunktionen" frågor/inlägg m.m
Detta tar bort det informativa i tråden som jag tror 99% vill ha ink dom som skriver nybörjar frågor.. För vart ska dom annars skriva om inte i Tv-apparater tråden..?

Så antingen skapa en ny foumsdel med disskutioner om nyhetssläpp och annan informativ teknisk information,
och behålla TV-apparat tråden som den är. Eller helt sonika dela upp den i en avancerad och en nybörjar avdelning.

Många andra frorum har dessa alternativ. Tex som Allänt, Tekniska frågor och Nyheter tex.. För att få en mer städad och lättöverskådlig överblick i trådarna...

Mvh

Redigerat av Beolab, 02 February 2008 - 10:07.

Postad 02 February 2008 - 22:51

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Jag tycker generellt att det som mest förstör trådar är folk som skriver 10 inlägg där man får förlja deras beställning från "skicka order" tills den är hemma. Lika trist är det när folk i detalj ska återge vartenda steg i reklamation av en vara eller liknande. Likaså är det trist när trådarna förvandlas till prisjakts sökmotor i berättarform, sida upp och sida ner med igår kostade x så där och idag kostar den y, undrar vad den kostar i morgon?

Postad 03 February 2008 - 07:50

Beolab
  • Beolab
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jag tycker generellt att det som mest förstör trådar är folk som skriver 10 inlägg där man får förlja deras beställning från "skicka order" tills den är hemma. Lika trist är det när folk i detalj ska återge vartenda steg i reklamation av en vara eller liknande. Likaså är det trist när trådarna förvandlas till prisjakts sökmotor i berättarform, sida upp och sida ner med igår kostade x så där och idag kostar den y, undrar vad den kostar i morgon?

Precis...!

Ser att Nej leder sorligt nog med en röst, men hoppas att moderatorerna tar sig i kragen och gör lite uppdateringar i layouten i detta forum, för att få fler nöjda användare.. För idag är överskådligheten och informativiteten som man vill ha i ett bra forum en enda stor soppa i mina ögon...

"Vill du blogga spaltmeter om din TV/stereo dag för dag eller liknande logga då in på www.blogg.se "

Mvh

Redigerat av Beolab, 03 February 2008 - 07:52.

Postad 03 February 2008 - 14:31

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Detta är om något dömt att misslyckas. Hårdare modererande och en tydlig markering av sök-funktionen är det enda som hjälper.
Uppdelningar eller restriktioner gör bara forumet ointressant.

Postad 03 February 2008 - 14:35

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Då kan vi ju även säga att i den "avancerade"-delen måste man ha gjort MINST 1000 inlägg så man absolut inte kan kallas för nybörjare.... resterande blir tvugna att hålla sig i nybörjar-delen.... ;)

Tycker det var ett av de dummaste förslagen hittils...!!!

Postad 03 February 2008 - 15:53

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Röstade både ja och nej nu.. tycker att denna avdelning borde delas upp på något vis.. frågan är om nybörjardel/har hd-tvdel är så bra? frågan är om nån fler en nybörjare kommer att hänga i den delen av tråden då..

kanske kan man göra så att man skapar ett subforum som heter typ avancerat eller ett subforum för officiella tv-trådar eller nåt sånt och har kvar resten som det är nu..?

Men helt klart så hade det behövts att göra nån sorts uppdelning, eftersom det är väldigt stor omsättning på meddelanden i den här forumdelen

Postad 03 February 2008 - 15:55

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

Då kan vi ju även säga att i den "avancerade"-delen måste man ha gjort MINST 1000 inlägg så man absolut inte kan kallas för nybörjare.... resterande blir tvugna att hålla sig i nybörjar-delen.... ;)

Avancerade delen, minst 1000 inlägg och minst en tv av märket sony?
Okvalificerade delen, minst 1000 inlägg om plasma :D

Postad 03 February 2008 - 17:16

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Nu när jag har läst igenom denna tråd, och funderat lite på vad problemet är, så är det nog kanske att moderatorerna är för snälla. Eller snarare att reglerna är för snälla. Det som verkligen behövs är kanske inte en uppdelning av forumdelen, utan lite åtstramning vad gäller regler. Kanske en tidsspärr för nya medlemmar att starta nya trådar, strama upp reglerna lite vad gäller "spammande" och kanske lite hårdare på off-topic urspårningar och påhopp osv..

Postad 04 February 2008 - 08:08

Beolab
  • Beolab
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Då kan vi ju även säga att i den "avancerade"-delen måste man ha gjort MINST 1000 inlägg så man absolut inte kan kallas för nybörjare.... resterande blir tvugna att hålla sig i nybörjar-delen.... :)

Tack detsamma! (1900++st inlägg)

Så du menar att bara för att man inte hänger på detta "nybörjar-forum" dag o natt så har man inte rätt att skriva detta inlägg?

Kom bara med ett förslag för att städa upp lite i sörjan om du kan förstå det som har skrivit 1900 inlägg...

Om vi lägger till ett avancerat sub forum så skulle mycke lösas..

Mvh

Postad 04 February 2008 - 08:13

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

Då kan vi ju även säga att i den "avancerade"-delen måste man ha gjort MINST 1000 inlägg så man absolut inte kan kallas för nybörjare.... resterande blir tvugna att hålla sig i nybörjar-delen.... :)

Så du menar att bara för att man inte hänger på detta "nybörjar-forum" dag o natt så har man inte rätt att skriva detta inlägg?

Kom bara med ett förslag för att städa upp lite i sörjan om du kan förstå det som har skrivit 1900 inlägg...

Mvh

Du är inte bekant med ordet ironi va?

Postad 04 February 2008 - 08:17

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Delningar hit och dit? Censur?
Vart är forumet på väg?

Jag läste en hel del här innan jag ens började skriva. Jag har aldrig upplevt det som svårt att sovra och sålla bland inläggen. Om nu inte tråden eller trådarna passar mig eller om jag tycker de är ointressanta. Eller gud förbjude oavancerade :) Då hoppar jag helt enkel till nästa. Det borde alla uppdelningsbeivrare också göra.

Eller äter ni av allt på ett smörgårbord? Även det som ni absolut inte gillar?

Postad 04 February 2008 - 09:07

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

Vart är forumet på väg?

Jag läste en hel del här innan jag ens började skriva. Jag har aldrig upplevt det som svårt att sovra och sålla bland inläggen. Om nu inte tråden eller trådarna passar mig eller om jag tycker de är ointressanta. Eller gud förbjude oavancerade :) Då hoppar jag helt enkel till nästa. Det borde alla uppdelningsbeivrare också göra.

Håller med

Postad 04 February 2008 - 10:25

Beolab
  • Beolab
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Vart är forumet på väg?

Håller med

Jag ger upp! Detta forum är hopplöst! Ingen vill ha förändring utan de flesta vill ha denna konservativa form av forum för oavancerade användare så fine for me!

Se inte negativiteten i nytänkande!

Prova, det kostar inget.. Bara att byta tillbaks om det inte blir bra! Vi ska inte flytta till Mars liksom..

Mvh!!!!!!!!!

Postad 04 February 2008 - 11:45

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Vart är forumet på väg?

Håller med

Jag ger upp! Detta forum är hopplöst! Ingen vill ha förändring utan de flesta vill ha denna konservativa form av forum för oavancerade användare så fine for me!

Se inte negativiteten i nytänkande!

Prova, det kostar inget.. Bara att byta tillbaks om det inte blir bra! Vi ska inte flytta till Mars liksom..

Mvh!!!!!!!!!

Jag håller inte med om att forumet är konservativt bara för att det är öppet.

Sen tänker jag att vem vill tillhöra nybörjardelen? Folk vill väl hänga där de tror att det finns mest kunskap och info. Så risken är att nybörjardelen självdör eller åtminstone inte utvecklas.

Högt i tak är viktigt. Lite omak med sållande och letande efter det just man söker blir det förstås, men öppenheten är värd det. Tycker jag.

Mer "reklam" för sökfunktionen från admin/moderatorer kunde kanske vara på sin plats dock.

Postad 04 February 2008 - 13:32

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Varför inte en problemtråd. Då kan man gå in i den tråden och söka efter sina problem istället för behöva läsa tusentals inlägg i den officiela om sin tv eller vad det nu är. Jag har märkt att många har samma problem men väljer att rubricera dem olika så man hittar ju inte när man söker i tex samsungQ serien. vore enklare i en problemtråd med uppdelade problem t.ex anslutnings, bild, ljud -problem osv.
Sedan avd ska vi ah en avancerad tråd till? Ibland när man som värsta färskingen ställer en fråga får man ju ändå ett så avancerat svar så man storknar för en del vill visa vad bra de är. Tror inte de skulle hänga i avancerade tråden för de! Men jag är tacksam för den hjälp jag fått här, tycker det är ett bra forum!

Postad 04 February 2008 - 15:42

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Vart är forumet på väg?

Problemet är ju inte att just hitta trådar som tar upp ens problem, eller vad det nu kan vara. Problemet är snarare så att om man skapar en tråd om ett ämne som inte tagits upp än, så försvinner den långt ner i högen av trådar på ingenting, eftersom det skapas tråd på tråd som tar upp saker som redan finns som tar upp ämnet.

I andra, mindre populära, delforum så kan ju en rubrik ligga kvar på förstasidan kanske veckor innan de försvinner till nästa sida.. Då finns det ju chans att folk hinner svara lite bättre, eftersom kanske inte alla som sitter inne med kunskap hänger här 24/7

Postad 04 February 2008 - 15:52

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

Mvh

Du är inte bekant med ordet ironi va?

Uppenbarligen INTE....!! B)

Vart är forumet på väg?

Håller med

Instämmer till fullo...!! Vill man inte läsa tråd nummer 1000 från en stackare som vill ha hjälp med tv-inköp så kan man ju alltid hoppa över den... svårare än så är det väl inte...??? Meningen är väl att den som vill ha hjälp ska kunna ställa en fråga öven om det ibland kan kännas som om frågan har ställts ett otal gånger innan... och visst i början kan det bli lite fel om man inte läser på... men what-the-hell det brukar ju alltid lösa sig till slut..!! :D

Postad 04 February 2008 - 19:17

Unregistered3ccf9828
  • Unregistered3ccf9828
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Efter att ha läst senaste typen av frågor: ska vi dela in i "plasma - LCD"?
Ska vi dela in i "nybörjare - har inget liv"

Så inser jag att det enda vettiga vore att dela upp i ålderklasser!!

0 - 15 år
15 - 20 år
20 - 25 år
Osv...........

:)

Postad 05 February 2008 - 08:36

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Problemet är ju inte att just hitta trådar som tar upp ens problem, eller vad det nu kan vara. Problemet är snarare så att om man skapar en tråd om ett ämne som inte tagits upp än, så försvinner den långt ner i högen av trådar på ingenting, eftersom det skapas tråd på tråd som tar upp saker som redan finns som tar upp ämnet.

I andra, mindre populära, delforum så kan ju en rubrik ligga kvar på förstasidan kanske veckor innan de försvinner till nästa sida.. Då finns det ju chans att folk hinner svara lite bättre, eftersom kanske inte alla som sitter inne med kunskap hänger här 24/7

Du har en poäng där. En avdelning med specifika problemfrågor skulle vara till nytta för många.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.