CS för nybörjare
40 svar till detta ämne
Postad 03 February 2008 - 18:47
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Tjenare,
Jag är riktigt sugen på att skaffa CS men jag vet inte riktigt vad man ska köpa då, ex anthology eller Source, eller finns det något annat ni rekommenderar så att man kan lira mot sina kompisar?
Vad kostar de å spela mot sina kompisar å vilken sida? Steam eller?
Vad ska man lira, 1.6 eller source, eller finns det något annat? Det är de som jag har hört om iallafall.
Vill gärna ha lite "bra å veta" information. Och lite tips, försom sagt, jag är nybörjare.
P.S. Om ni inte orkar skriva, ge mig en länk eller något, tacksam för all hjälp jag kan få
Postad 04 February 2008 - 15:21
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1742 inlägg
Kolla först upp vad dina kompisar spelar, sedan är det nog billigast att köpa det direkt via steam. Jag gillar source mer än 1,6 för att det känns modernare, men det är ju jag det.
Postad 04 February 2008 - 17:25
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Vad är det som kostar, spelet eller kontot till cs??
Postad 04 February 2008 - 17:29
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Och en sak till, hur skaffar man 1.6?? Medföljer det när man köper source då elr??
Postad 04 February 2008 - 17:51
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3094 inlägg
Tjenare,
Jag är riktigt sugen på att skaffa CS men jag vet inte riktigt vad man ska köpa då, ex anthology eller Source, eller finns det något annat ni rekommenderar så att man kan lira mot sina kompisar?
Vad kostar de å spela mot sina kompisar å vilken sida? Steam eller?
Vad ska man lira, 1.6 eller source, eller finns det något annat? Det är de som jag har hört om iallafall.
Vill gärna ha lite "bra å veta" information. Och lite tips, försom sagt, jag är nybörjare.
P.S. Om ni inte orkar skriva, ge mig en länk eller något, tacksam för all hjälp jag kan få 
CSS = CS Source är det du vill ha. Ladda ner Steam och regga ett konto. Sedan kan du shoppa de spelen du vill ha. Ett annat bra alternativ är att köpa detta: https://www.prisjakt...kt.php?p=104601Då får du HL2 DM, CSS och även DoD Source som jag tycker är riktigt bra.
Redigerat av dunde, 04 February 2008 - 17:51.
Postad 04 February 2008 - 20:59
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Jag har inte köpt något spel än men sen när det ät intsllerat å klart, e det bara å börja lira? Eller är det något man måste göra innan? Går det steg för steg eller?
Postad 05 February 2008 - 04:49
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Jag har inte köpt något spel än men sen när det ät intsllerat å klart, e det bara å börja lira? Eller är det något man måste göra innan? Går det steg för steg eller?
Ja det är svårt att misslyckas. Ladda bara ner från länken ovan. Du kan sen ladda ner på flera datorer via steam, när du väl köpt CSS. Jag spelar från olika beroende på tid och var jag är. Men gör det inte samtidigt. Då blir du sannolkit bannad.
Postad 05 February 2008 - 09:05
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1229 inlägg
Haha, trodde tråden var om CardSharing!
Postad 05 February 2008 - 17:25
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3094 inlägg
Haha, trodde tråden var om CardSharing!
Jo, jag var lite inne på samma spår först...
Postad 06 February 2008 - 17:52
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Jag har fått ett probllem!!
Jag hittar inga servrar, eller bara en eller max 2. Vad är det??
P.S Jag har telia antivirus
Vill spela nu!! Snälla, hjällp mig fort
Postad 06 February 2008 - 18:12
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Rensa filtren ofta nåt skräp där.
Postad 06 February 2008 - 18:48
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Menar du i telia då ellr, inget datageni Eller kan de bero på att jag bara har source??
Postad 07 February 2008 - 08:45
pechas
-
pechas
-
Lärjunge
-
-
387 inlägg
kolla inställningara i spelet, där man väljer server finns även filter. man kan välja endast sverige servrar, ping osv. Kolla så ingen dumt är ifyllt där.
//Pechas
Postad 07 February 2008 - 11:52
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Jag får det inte att funka  Ingen som vet någon sida som det finns steg för steg beskrivning eller så???
Skulle bli jätte tacksam
Är lite trött på att bot hela tiden
Postad 07 February 2008 - 12:32
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
menar möta bots hela tiden
Postad 07 February 2008 - 23:59
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3094 inlägg
Menar du i telia då ellr, inget datageni
Eller kan de bero på att jag bara har source??
Du måste ju givetvis köpa ett spel. Source är grafikmotorn och Steam är Valves Online-plattform. Du får nog handskas lite bättre med begreppen om någon ska förstå vad du menar.
Postad 08 February 2008 - 14:00
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1742 inlägg
Nja, när du kollar efter servrar så har du en filterknapp längst ned. Kolla där så inget dumt är ifyllt.
Postad 08 February 2008 - 18:51
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Nja, när du kollar efter servrar så har du en filterknapp längst ned. Kolla där så inget dumt är ifyllt.
Det är just det som är problemet, det är inget kosntigt som är ifyllt. Inga ikryssade rutor, eller ifyllt. Det kan la inte bero på min bredbandsanslutning? Har 0,25, men min kompis har också det, och för han funkar det. Men kan det vara någon inställning i brandväggen som gör det då?
Postad 08 February 2008 - 19:01
Keepan
-
Keepan
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
Misstänker att det är något med internet uppkopplingen då.
Jag rekommenderar dig till att regga dig på www.fragbite.com istället (hoppas jag inte blir varnad för reklam eller något nu) där finns det mycket geeks som kan spelet ut och in... Räkna med några mindre trevliga kommentarer innan du får hjälp men vanligtvis får man alltid hjälp till slut.
Postad 08 February 2008 - 19:35
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Okej, tack så mycket
Det är väl inget fel på hur ´jag startar det. Loggar in på steam, går in på games och sedan dubbelklickar på Source ikonen. Sedan när det startats så Find servers??
Men tack så mycket för hjälpen.
Postad 09 February 2008 - 01:33
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3094 inlägg
Okej, tack så mycket
Det är väl inget fel på hur ´jag startar det. Loggar in på steam, går in på games och sedan dubbelklickar på Source ikonen. Sedan när det startats så Find servers??
Vad menar du med "Source-ikonen"? Menar du "Counter-Strike: Source" ? Detta är ju helförvirrat
Postad 09 February 2008 - 08:48
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Okej, tack så mycket
Om du vill kan jag gå in via frärrhjälp i MSN och kika på din CSS och Steam o hjälpa dej.
Postad 12 February 2008 - 16:18
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Okej, tack så mycket
Vad menar du med "Source-ikonen"? Menar du "Counter-Strike: Source" ?
Detta är ju helförvirrat 
Jág menar ikonen på skrivbordet
Postad 12 February 2008 - 16:26
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Okej, tack så mycket
Om du vill kan jag gå in via frärrhjälp i MSN och kika på din CSS och Steam o hjälpa dej.
Ja, gärna. Men hur funkar det? Kan jag se va du går in på och så då eller? Gör gärna detta då som en sista nödlösning. Tänker kolla lite på Fragbite
Postad 12 February 2008 - 16:47
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Okej, tack så mycket
Ja, gärna. Men hur funkar det? Kan jag se va du går in på och så då eller? Gör gärna detta då som en sista nödlösning. Tänker kolla lite på Fragbite
Vi kopplar upp oss via msn och den fjärrhjäpen, du ser allt jag gör och ger tillstånd. Se till att du har aktiverat detta i kontrollpanelen system fjärrhjälpsfliken. Brandväggar o annat skall fixa sig själv, oftats........ Hör av dej när du känner för det.
Postad 12 February 2008 - 21:18
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3094 inlägg
Okej, tack så mycket
Vad menar du med "Source-ikonen"? Menar du "Counter-Strike: Source" ?
Detta är ju helförvirrat
Jág menar ikonen på skrivbordet
Vad gör du på skrivbordet när du startat Steam? Och vad är en "Source-ikon"? Vilket spel har du köpt och vilket försöker du köra?
Postad 14 February 2008 - 12:46
mindhunter
-
mindhunter
-
Användare
-
-
113 inlägg
Lösningen till problemen ligger i Telias medföljande Router, In på http://192.168.1.1 logga in och leta upp firewall, stäng sedan av den, då ska man kunna söka servrar igen, Möjligt att det funkar om ni öppnar portarna har inte orkat testa det, ska byta upp till en annan router sedan.
Postad 15 February 2008 - 14:45
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Lösningen till problemen ligger i Telias medföljande Router, In på http://192.168.1.1 logga in och leta upp firewall, stäng sedan av den, då ska man kunna söka servrar igen, Möjligt att det funkar om ni öppnar portarna har inte orkat testa det, ska byta upp till en annan router sedan.
Är inte det "farligt" att stänga av den, eller räcker det med telia brandväggen?
Postad 15 February 2008 - 16:12
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Är det lättare att å virus då?
Postad 16 February 2008 - 16:51
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
DET FUNKAR!!! SÅ ******* GLAD Tack så mycket allesammans för eran hjälp Men ett extra stort tack till mindhunter
Postad 17 February 2008 - 17:35
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
En undran: Kan man ladda ner banor så att det går snabbare att ladda ex, de_dust 2 night?
För ibland kan det ta en evighet
Postad 18 February 2008 - 16:05
mindhunter
-
mindhunter
-
Användare
-
-
113 inlägg
En undran: Kan man ladda ner banor så att det går snabbare att ladda ex, de_dust 2 night? För ibland kan det ta en evighet 
Beror på servern, oftast har dom enbart startat upp servern, men vissa lägger mapsen för nedladdning på en annan plats, s.k.a ftp då går det fortare. Men annars är det tyvär och vänta.
Postad 18 February 2008 - 17:19
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
En undran: Kan man ladda ner banor så att det går snabbare att ladda ex, de_dust 2 night? För ibland kan det ta en evighet 
Beror på servern, oftast har dom enbart startat upp servern, men vissa lägger mapsen för nedladdning på en annan plats, s.k.a ftp då går det fortare. Men annars är det tyvär och vänta.
Men jag googlade lite igår, å då hittade jag massa sidor med banor, men så det spelar ingen rolll om man har laddat ned banan innan då? Det går inte fortare ändå?
Postad 18 February 2008 - 20:33
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Men jag googlade lite igår, å då hittade jag massa sidor med banor, men så det spelar ingen rolll om man har laddat ned banan innan då? Det går inte fortare ändå?
Jo, om servern du spelar på är långsam med nedladdning av kartor. Sen kan det vara så att det inget är värt då en karta inte stämmer, fast du laddat ner den. Men det ser du om det är en vinst eller inte, ialla fall är det en del jobb.
Postad 19 February 2008 - 15:07
dannovarius
-
dannovarius
-
Beroende
-
-
1097 inlägg
Går det snabbt att tanka kartorna från den hemsida du hittat kan det helt klart vara värt att ta hem ett dussin kartor. Alla kanske inte är flitigt använda, men det är alltid bra att ha några i fall det skulle dyka upp.
Postad 19 February 2008 - 15:27
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Okej, tack så mycket
Postad 20 June 2008 - 19:03
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Hallå igen!
Har börjat tröttna på de banor som finns med redan från början. Så jag har nu laddat ner lite banor.
Bara en fråga: Hur gör man för att kunna spela på de? Ska man lägga de i en särskild mapp för att de ska fungera? Och behöver jag köra de genom Winrar först innan eftersom de är i rar. format, alltså komprimerad?
Om ni inte förstår min så skriv det så ska ja försöka vidarutveckla
Postad 21 June 2008 - 00:10
dunde
-
dunde
-
Mästare
-
-
3094 inlägg
Hallå igen!
Har börjat tröttna på de banor som finns med redan från början. Så jag har nu laddat ner lite banor.
Bara en fråga: Hur gör man för att kunna spela på de? Ska man lägga de i en särskild mapp för att de ska fungera? Och behöver jag köra de genom Winrar först innan eftersom de är i rar. format, alltså komprimerad?
Om ni inte förstår min så skriv det så ska ja försöka vidarutveckla 
Om det inte tar toklänge så tankar du ju banan från servern du ska spela på, brukar inte ta alltför länge. När banan är nerladdad så startar banan. Kan inte bli enklare än så. Bantips: Fy_twotower är extremt beroendeframkallande. Jag har nog spelet den för mycket för folk klagar på att jag kör wallhack och aimbot när jag förnedrat dom förlänge på den banan...
Redigerat av dunde, 21 June 2008 - 00:14.
Postad 21 June 2008 - 10:09
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Om det inte tar toklänge så tankar du ju banan från servern du ska spela på, brukar inte ta alltför länge. När banan är nerladdad så startar banan. Kan inte bli enklare än så.
Bantips: Fy_twotower är extremt beroendeframkallande. Jag har nog spelet den för mycket för folk klagar på att jag kör wallhack och aimbot när jag förnedrat dom förlänge på den banan... 
Men nu är det så att det tar för j****a lång tid att tanka banorna från servern, å då tankar jag ner de innan jag spelar så därför undrar jag vart jag ska lägga banorna så att man kan lira på de?
Postad 22 June 2008 - 09:19
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Skulle bli väldigt tacksam för hjälp
Postad 22 June 2008 - 11:42
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
De är lugnt. Fixat allt själv  Men tack ändå för all hjälp
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|