Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung 50" Q96 för 14125:-

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 February 2008 - 22:26

Unregistered44389
  • Unregistered44389
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Behöver en ny tv, sitter för tillfället med en 20" frukost-tv eftersom min CRT pajade för någon månad sedan..

Har ett tag nu varit sugen att köpa Samsung Q96 42" el 50" och ser att Mycom säljer ut den 50":aren 14125:-
Kommer att använda den till PS3 för spel och film. Är det dumt att inte ha en 1080p när man ändå köper en ny tv?

Frågan är, ska man slå till eller vänta på nästa modeller, de borde ju dyka upp under våren (Javet..man kan alltid vänta på det bättre...) =)

Sen stod det HDX i modellnamnet istället för HD, har det någon betydelse?

Postad 06 February 2008 - 22:43

TPS
  • TPS
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0

Behöver en ny tv, sitter för tillfället med en 20" frukost-tv eftersom min CRT pajade för någon månad sedan..

Har ett tag nu varit sugen att köpa Samsung Q96 42" el 50" och ser att Mycom säljer ut den 50":aren 14125:-
Kommer att använda den till PS3 för spel och film. Är det dumt att inte ha en 1080p när man ändå köper en ny tv?

Frågan är, ska man slå till eller vänta på nästa modeller, de borde ju dyka upp under våren (Javet..man kan alltid vänta på det bättre...) =)

Sen stod det HDX i modellnamnet istället för HD, har det någon betydelse?

Svensk TV via cabel, parabol samt marksänt kommer vara 720p, så i ändamål att få ut bästa möjliga bild för vanlig TV-signal är inte 1080p en nödvändighet. Sen ska man veta att det är en otroligt liten skillnad på 720p samt 1080p. Det sägs att höjden på TV-bilden gånger två i avstånd, närmare än så, då kan du se skillnaden på 1080p samt 720p, längre bort så kommer du inte se dem små detaljskillnaderna som blir. Överlag så är inte en plasma att föredra för spel. Det blir absolut inte dåligt, inte på långa vägar, men det blir bättre med en LCD.

Skulle jag vara ute efter en TV, tycker att samsungs Q-serie är en bra TV så hade jag absolut inte väntat. Priset är bra, TVn är bra så ja, slå till!
Givetvis kan du vänta men räkna med att lägga ut runt 20 lök för en likvärdig 2008 års modell.

Postad 06 February 2008 - 23:08

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1429 inlägg
  • 0
jaa de är sant att de nya modellerna kommer att bli dyrare, men förmodligen mycket bättre också, exempelvis de modeller som kommer från LG och Panasonic.

Jag väntar iaf, Q-serien är ju som sagt Långt ifrån felfri.

Postad 07 February 2008 - 20:13

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

jaa de är sant att de nya modellerna kommer att bli dyrare, men förmodligen mycket bättre också, exempelvis de modeller som kommer från LG och Panasonic.

Det är inte i närheten av problemfri skulle jag vilja säga. Mitt sämsta köp någonsin och akta dig för gråimport som jag köpte för du kommer aldrig orka reklamera skiten utan få leva med den. Den ska vara märkt med xxe för att garantin hos samsung sverige ska gälla! Med frakt å så blir den 1-2 tusen billigare än på t.ex expert så köp den där istället om den e gråimport.

Postad 07 February 2008 - 20:41

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Det är inte i närheten av problemfri skulle jag vilja säga. Mitt sämsta köp någonsin och akta dig för gråimport som jag köpte för du kommer aldrig orka reklamera skiten utan få leva med den. Den ska vara märkt med xxe för att garantin hos samsung sverige ska gälla! Med frakt å så blir den 1-2 tusen billigare än på t.ex expert så köp den där istället om den e gråimport.

Du måste fått ett måndagsexemplar. Jag har inte haft några problem med min Q96. Störtnöjd över vad den presterar.

Postad 07 February 2008 - 21:59

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Bara att hålla med.
Köpte min för ca 1 vecka sedan 50" (gråimport) efter mycket studerande på nätet och är kanon nöjd, bilden är över förväntan och till o med sönder komprimerad Divx och analoga sändningar ser riktigt bra ut.
Spel o HD material över Xbox 360 är helt otroligt bra och bilden blir bara bättre o bättre för var dag som går.

Var lite oroliga för innbränningar och ghosting innan köpet
Men struntade ändå i att "köra in" Tv´n utan hade kontrast på 80 från början och kalibrerade mina inställningar efter behag och trots detta kan jag bara se svag ghosting direkt när jag byter källa (mot svart bakgrund) efter en 3-4 timmar lång spel session, Detta förvinner dock väldigt fort med en kort stunds tv tittande.
och ändå har min Tv inte ens passerat 100 timmars gränsen ännu.

Så om du vill ha en kanon bra Tv oavsett källa och inte har råd med en Pioneer KURO eller orkar vänta xx antal månader på något nyare så skulle jag slå till på en gång, helt klart ett av mina bättre köp.

Självklart går det att hitta småfel om man letar riktigt noga ingen Tv är helt utan saker att anmärka på. och så kommer det vara även på de nyare modeller som kommer ut.
Men det finns en anledning till att denna Tv Höjts till skyarna av de flesta användare på olika forum och fått bra betyg i olika tester.

Postad 07 February 2008 - 22:45

Unregistered3811f9da
  • Unregistered3811f9da
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en Q96/97 eller en Panasonic PX70 av 50" modell nästa månad men har en fundering.
Samsungen har som jag har förstått inte stöd för 1080p signal men 1080i, däremot har Panasonic'en stöd för 1080p.
Jag sitter på en PS3'a och vill ha ut det bästa men frågan är om det är någon skillnad? Någon som kan förklara lite enkelt om det spelar någon roll om den stödjer 1080p eller inte?

Redigerat av Unregistered3811f9da, 07 February 2008 - 22:46.

Postad 08 February 2008 - 07:59

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Bara att hålla med.
Köpte min för ca 1 vecka sedan 50" (gråimport) efter mycket studerande på nätet och är kanon nöjd, bilden är över förväntan och till o med sönder komprimerad Divx och analoga sändningar ser riktigt bra ut.
Spel o HD material över Xbox 360 är helt otroligt bra och bilden blir bara bättre o bättre för var dag som går.

Var lite oroliga för innbränningar och ghosting innan köpet
Men struntade ändå i att "köra in" Tv´n utan hade kontrast på 80 från början och kalibrerade mina inställningar efter behag och trots detta kan jag bara se svag ghosting direkt när jag byter källa (mot svart bakgrund) efter en 3-4 timmar lång spel session, Detta förvinner dock väldigt fort med en kort stunds tv tittande.
och ändå har min Tv inte ens passerat 100 timmars gränsen ännu.

Så om du vill ha en kanon bra Tv oavsett källa och inte har råd med en Pioneer KURO eller orkar vänta xx antal månader på något nyare så skulle jag slå till på en gång, helt klart ett av mina bättre köp.

Självklart går det att hitta småfel om man letar riktigt noga ingen Tv är helt utan saker att anmärka på. och så kommer det vara även på de nyare modeller som kommer ut.
Men det finns en anledning till att denna Tv Höjts till skyarna av de flesta användare på olika forum och fått bra betyg i olika tester.

Läser man i tråden för Q modellerna finns det massa folk med problem med denna tv (om det är mer än någon annan tv vet jag ej). Måndags ex vet jag inte om jag skulle kalla det, möjligen har man för stora förväntningar och om nu personen funderar på en gråimport så bör han ändå varnas för han kan ju få ett måndags ex han med och det är ingen lek att reklamera.
En fråga om du ahr grå import. Funkar den inbyggda digitala turnern för dig och ahr du testat med Ca- modul? Jag testade de fria kanalerna i början men eftersom jag inte har någon modull körde jag vidare med boxern sedan. När jag nu skulle testa om det blev skillnad i bilden (dvs slippa de rullande linjerna) om jag struntade i boxern så vägrar tvn söka de digitala kanalerna så den finner inget :(

Postad 08 February 2008 - 11:38

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Är det bara den inbyggda digital-tv tunern som krånglar?. Jag har comhem så jag använder mig inte av denna

Postad 08 February 2008 - 12:41

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Är det bara den inbyggda digital-tv tunern som krånglar?. Jag har comhem så jag använder mig inte av denna

Har inga analoga kanaler i mitt hus men den gör den sökningen iaf men hittar så klart inga eftersom jag har boxer och egen antenn.

Menar du att du är nöjd med den bilden som du får via comhems analoga tv? Den bilden ska ju va skräp på alla tv enligt många här.

Redigerat av Jimpatheking, 08 February 2008 - 12:42.

Postad 08 February 2008 - 16:09

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Läser man i tråden för Q modellerna finns det massa folk med problem med denna tv (om det är mer än någon annan tv vet jag ej). Måndags ex vet jag inte om jag skulle kalla det, möjligen har man för stora förväntningar och om nu personen funderar på en gråimport så bör han ändå varnas för han kan ju få ett måndags ex han med och det är ingen lek att reklamera.
En fråga om du ahr grå import. Funkar den inbyggda digitala turnern för dig och ahr du testat med Ca- modul? Jag testade de fria kanalerna i början men eftersom jag inte har någon modull körde jag vidare med boxern sedan. När jag nu skulle testa om det blev skillnad i bilden (dvs slippa de rullande linjerna) om jag struntade i boxern så vägrar tvn söka de digitala kanalerna så den finner inget :)

Köpte en Q91 exakt samma som Q96 men utan digitalbox, så kan tyvär inte svara på om den inbyggda boxern är något vidare.
Har bara analoga kabel-tv signaler i min lägenhet :lol:

Postad 08 February 2008 - 16:48

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

En fråga om du ahr grå import. Funkar den inbyggda digitala turnern för dig och ahr du testat med Ca- modul? Jag testade de fria kanalerna i början men eftersom jag inte har någon modull körde jag vidare med boxern sedan. När jag nu skulle testa om det blev skillnad i bilden (dvs slippa de rullande linjerna) om jag struntade i boxern så vägrar tvn söka de digitala kanalerna så den finner inget :)

Köpte en Q91 exakt samma som Q96 men utan digitalbox, så kan tyvär inte svara på om den inbyggda boxern är något vidare.
Har bara analoga kabel-tv signaler i min lägenhet :lol:

Kan inte alla med comhem välja att övergå till det digitala? Annars kan du alltid skaffa det fria utbudet från boxer och en billig box så har du iaf lite digital tv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.