Jag har tittat på ett par DALI Elegance 5.1
Och ett par KEF KHT-2005.2
Vilka av dessa bör jag köpa?, de kostar lika mycket och jag har beslutsångest, snälla hjälp.
//Tack på förhand
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
KEF KHT-2005.2 eller DALI Elegance 5.1?
Startad av
Axel24
, Feb 12 2008 16:42
3 svar till detta ämne
21 relaterade trådar
Postad 12 February 2008 - 16:42
Hej skall köpa ett par högtalare till min nya hembioreciver,
Jag har tittat på ett par DALI Elegance 5.1 Och ett par KEF KHT-2005.2 Vilka av dessa bör jag köpa?, de kostar lika mycket och jag har beslutsångest, snälla hjälp. //Tack på förhand Postad 12 February 2008 - 20:13
Har tyvärr inte lyssnat på Dali-paketet, men KEF-paketet låter väldigt trevligt. Sedan är KEF-paketet 100 ggr (minst) snyggare, Dalihögtalarna ser ut som vilket billigt budget-paket som helst.
Redigerat av Unregistered53c3a6cc, 12 February 2008 - 20:17. Postad 04 March 2008 - 12:06
Hej!
Jag har Dali Elegance sedan 2-3 år tillbaka, och kan bara rekommendera!!! Har lyssnat både i butik och hos bekanta på andra system i samma och dyrare prisklass, och har ännu inte stött på ett system som framförallt klarar att spela BÅDE musik och film så bra i den storlek på högtalare. Gedigna med aluminiumchassi, som återger ett mellanregister som ofta faller bort i surroundsystem. Dessutom mycket prisvärda i jämförelse med andra system med samma prestanda. Smak är som bekant olika, och jag har inte sett KEF-högtalarena "live". Men att KEF skulle vara så mycket snyggare har jag svårt att se, med Dalis mycket snygga finish i aluminium istället för som dom flesta surroundhögtalare som är gjorda i utseendemässigt billig plast. Smak är som sagt olika, men vill man ha en stilren högtalare som utseendemässigt håller ett antal år - välj Dali! / Markus Redigerat av Unregisteredc402c21a, 04 March 2008 - 12:17. Postad 23 April 2008 - 13:00
Hamnade i samma sits, men jag valde KEF istället och dom är inte i plast!
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |