Eftersom att en bilstereo inte tar någon plats så hade jag tänk att använda mig av en sådan.
Hur får jag ström till den? Har testat en universal adapter (3V, 6V, 7.5V, 9V,12V) med 500miliamp utan någon framgång.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 22 February 2008 - 11:05
Håller på att bygga om köket och har satt infällda högtalare i taket.
Eftersom att en bilstereo inte tar någon plats så hade jag tänk att använda mig av en sådan. Hur får jag ström till den? Har testat en universal adapter (3V, 6V, 7.5V, 9V,12V) med 500miliamp utan någon framgång. Postad 22 February 2008 - 11:17
Hej
Det enda jag kan tänka mig är ett nätaggregat till en dator. Det kan mycket väl funka. Större aggregat av annan typ kommer kosta skjortan! Tjuvkoppla nätaggregatet och du kommer få en "On/Off"-knapp som du kan koppla till en vanlig strömbrytare på väggen. Tänk på att nätaggregatet måste ha gott om kylning, och väsnas en del med sin fläkt. Lycka till, och återkom med resultat och idéér om du får för dig att genomföra bygget Redigerat av jollek, 22 February 2008 - 11:19. Postad 28 February 2008 - 16:32
Jag har själv kopplat in en bilstereo med ett nätagg till en dator, mitt är på 300w, viktigt är också att det verkligen ger
12v mät mellan gul och jord svart på en av kontakterna , annars funkar det kanon bra. Postad 12 March 2008 - 18:18
en bilstereo borde väl utan större problem klara sig på en 5-6A såna transformatorer är väl inte så dyra ?
Transformator där är ett ex, den lämnar dessutom 13.2 volt vilket är nästan perfekt spänning för en bilstereo... Postad 01 October 2008 - 13:04
Jag går lite i samma banor och funderar på en liknande lösning till mitt kök.
Har kollat på en transformator från Jula : http://www.jula.se/e-Sales/esa/ Undrar om den kan funka, ger 12V och 5A.. Eller skulle det gå att köra en vanlig bilsterero på den strömen tro? Grejen är ju att i köket behövs inget superljud men jag behöver en stärkare för att kunna sända ljudet trådlöst från vardagsrummet.. Postad 01 October 2008 - 13:12
Jag köpte en begagnad T-Amp Gen 1 till mina inbyggnadshögtalare. Liten, tyst och sval.
Perfekt om man ska streama med tex Soundbridge 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |