Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Clouding på LCD - hur vanligt är det? (omröstning)

54 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du clouding på din LCD? (209 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
Benq G2420HDBL (Datorskärmar) 5 8.82456 (56) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 February 2008 - 01:51

gupp
  • gupp
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Det är så att jag har köpt en 40" M86 som har lätt clouding:

Postad bild

Det ser mycket värre ut på bilden än vad det är eftersom jag drog upp backlighten på 10 och kamerans ljuskänslighet på max. Det visar dock tydligt de områden (främst till höger) som är påverkade. Den röda fläcken i mitten är reflektion från kameran. När man använder TV:n syns enbart ett lätt ljusare parti längst ner till höger, och då enbart om man har släckt ner rummet och tittar på en mörk scen i en film eller liknande. Tittar man i ett upplyst rum syns det inte alls även om bilden är svart. Vad jag undrar är följande:

Finns det nån LCD som inte har någon som helst clouding, eller är det något som man helt enkelt får acceptera och vara nöjd över att man inte har värre fel?

"inte någon som helst clouding" syftar du på om du släcker ner rummet, sätter TV:n på en oanvänd ingång så att bilden blir helt svart, sätter dig rakt framför TV:n och då inte märker minsta lilla ojämnhet i ljusstyrkan på TV:n.

Redigerat av gupp, 28 February 2008 - 01:55.

Postad 28 February 2008 - 07:02

Unregistered51225ab5
  • Unregistered51225ab5
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag har varken cloudning eller backlight bleeding på min Samsung 37M86 (även på max backlight). Det var det första jag tittade efter när jag fick hem TV:n. Jag hade nog skickat tillbaka om jag hittat nåt fel.

Postad 29 February 2008 - 08:54

Testman
  • Testman
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag har en Sony 46W2000 som har clouding men inte så mycket att det syns vid normalt tittande, inte ens vid mycket mörka bilder. Sedan har jag en Sony 40W2000 som är helt perfekt inte ett spår av clouding.
Tyvärr kan jag inte rösta för man får ju bara rösta en gång så det blir ju fel vad jag än röstar på.

Postad 29 February 2008 - 13:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tror inte det. Har inte tittat efter så noga. Har en Sony KDL-V2000

Postad 29 February 2008 - 20:24

marre66
  • marre66
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
jag hade en LG42LF65 som hade MYCKET värre clouding än det du visar upp...det syntes jätte väl i högra hörnet syntes även mycket vid dagsljus och jag fick lämna tillbaks tvn som tur var pga detta. såg man på en film i ett mörkt rum och det var en mörk scen så var d mer grått än svart på bilden nästan hehe, bytte till en samsung plasma nu är det KOLSVART =)

Postad 03 March 2008 - 15:10

gupp
  • gupp
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
börjar störa mig lite smått på nedre högra hörnet på min :/ aja, man får väl "ta" det så att säga, chansen att få en felfri lcd-tv verkar ju vara 0.

Postad 04 March 2008 - 12:00

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Har en LG47LY95 med hyffsat mycket clouding, och några döda pixlar. Men jag orkar bara inte bry mig längre, orkar inte med att skicka runt tvn hit och dit. Har haft säkert 20 olika LCD-skärmar av olika storlek och märken, men ingen har varit felfri. Någonsin.

I just detta fall bryr jag mig inte alls om döda/frusna pixlar, men clouding är lite störig faktiskt...rör jag på skärmen så fördelas cloudingen ut lite, så jag kan ju välja att placera var jag vill ha den haha...förutom på ett ställe där den är fast. Hmm, damn kanske skulle ringa ett samtal, skräpet kostade ändå 30k när det väl begav sig för ett tag sedan=/

Postad 13 March 2008 - 10:03

gupp
  • gupp
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Har en LG47LY95 med hyffsat mycket clouding, och några döda pixlar. Men jag orkar bara inte bry mig längre, orkar inte med att skicka runt tvn hit och dit. Har haft säkert 20 olika LCD-skärmar av olika storlek och märken, men ingen har varit felfri. Någonsin.

I just detta fall bryr jag mig inte alls om döda/frusna pixlar, men clouding är lite störig faktiskt...rör jag på skärmen så fördelas cloudingen ut lite, så jag kan ju välja att placera var jag vill ha den haha...förutom på ett ställe där den är fast. Hmm, damn kanske skulle ringa ett samtal, skräpet kostade ändå 30k när det väl begav sig för ett tag sedan=/

Jo, kan förstå att du inte orkar... att det ska vara så ###### svårt att slippa dessa jobbiga fel :/ Min clouding har börjat störa mig rätt mkt nu, högra delen av bilden är märkbart ljusare i väldigt mörka sekvenser i film och spel. Jag kan också "fördela" ljuset bättre genom att vrida lite på skärmen, men det ska man ju inte behöva göra.

Postad 04 April 2008 - 22:58

xabba
  • xabba
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av Samsung, hur de hanterar sådana reklamationer?

Postad 20 April 2008 - 00:55

ClHe
  • ClHe
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenhet av Samsung, hur de hanterar sådana reklamationer?

Jag undrar detsamma! /Ny M86 med clouding.

Postad 20 April 2008 - 00:58

ClHe
  • ClHe
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Dubbelpost.

Redigerat av ClHe, 20 April 2008 - 00:59.

Postad 20 April 2008 - 16:16

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0
Clouding är sådant man "får ta", men om ni handlat på nätet så kan ni returnera inom 14 dagar bara ni har emballaget kvar. Det gjorde jag, och köpte en plasma istället.

Postad 21 April 2008 - 15:10

gupp
  • gupp
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Clouding är sådant man "får ta", men om ni handlat på nätet så kan ni returnera inom 14 dagar bara ni har emballaget kvar. Det gjorde jag, och köpte en plasma istället.

Du menar att de inte tar reklamationer på det? Har du provat själv eller vet nån som har gjort det? Specifikt hos Samsung? Vore ju rätt surt isf, det borde ju anses vara ett fel eftersom det kan vara riktigt störande.

Postad 21 November 2008 - 18:15

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Du menar att de inte tar reklamationer på det? Har du provat själv eller vet nån som har gjort det? Specifikt hos Samsung? Vore ju rätt surt isf, det borde ju anses vara ett fel eftersom det kan vara riktigt störande.

Köpte själv en LG 42LCD för ca. 1,5 år sen och tyckte efter ett par veckor att där var en lite störande bleeding i ena hörnet. Tog då kontakt med LG och fick svar om att om jag tyckte det var störande kunde jag byta den direkt.
Vet inte om det är skillnad på hur dom olika märkena resonerar.
Nu blev jag aldrig färdig med att byta direkt och tyckte att bleedingen började började försvinna.
Efter ca. 200 tim. var bleedingen helt försvunnen. Har kvar den än idag, fast den fått flytta in i sovrummet.
Köpte en ny Sony 52W4500 till vardagsrummet med helt 100 jämt bakgrundsljus redan från början.

Postad 05 January 2009 - 22:12

Unregistered94d65f28
  • Unregistered94d65f28
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Köpte en Samsung 40A557 i fredags, molnigt...ringde på lör. Det var bara att komma in och byta. Åkte dit idag och fick bytt. Men den nya...ännu värre...dessutom saknas möjligheten att stänga av lampan under tv:n i meny:n vilket fanns i den andra...????

Postad 06 January 2009 - 13:55

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Jag har inga cloudingproblem med min Samsung 40R87. Kan det bero på panel typ vilken som har clouding? Jag har S-panel.

Postad 08 January 2009 - 14:18

Steel
  • Steel
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Så här ser min två år gamla Samsung LE32R72B ut, enligt tekniker på komplett.se är felet inte tillräckligt för en reklamation.
Jag överväger just nu att ta ärendet till ARN.

Postad bild

Redigerat av Steel, 08 January 2009 - 15:32.

Postad 08 January 2009 - 14:39

Fräddä
  • Fräddä
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Har du haft problemet sedan ny eller har det uppstått på senare tid? Antar på senare tid då du inte reklamerat tidigare och jag förstår att Komplett inte är så pigga på att byta ut den (de lämnar väl bara 1 års garanti på Samsung). Tråkigt hur som helst....

Redigerat av Fräddä, 08 January 2009 - 14:40.

Postad 08 January 2009 - 15:31

Steel
  • Steel
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har du haft problemet sedan ny eller har det uppstått på senare tid? Antar på senare tid då du inte reklamerat tidigare och jag förstår att Komplett inte är så pigga på att byta ut den (de lämnar väl bara 1 års garanti på Samsung). Tråkigt hur som helst....

Jepp, problemet har uppstått succesivt dom sista månaderna.
Jag som konsument har 3års reklamationsrätt om varan avviker från vad vad man med fog kunnat förutsätta enligt konsumenköplagen, vilket jag anser.

Postad 08 January 2009 - 18:32

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Jepp, problemet har uppstått succesivt dom sista månaderna.
Jag som konsument har 3års reklamationsrätt om varan avviker från vad vad man med fog kunnat förutsätta enligt konsumenköplagen, vilket jag anser.

Problemet med reklamationsrätten är att efter de 6 första månaderna är det DU som konsument som måste bevisa att felet funnits där sedan tillverkningen, alltså fabriksfel. Reklamationsrätt är inte detsamma som garanti och ger ej kunden samma trygghet som "vanlig" produktgaranti. Hade apparaten varit en svenskimporterad via Samsung Nordic så hade du kunnat kontakta Samsung eller närmaste serviceverkstad som säkerligerigen hade bytt panel om det är så kraftig som din bild visar.

Postad 09 January 2009 - 12:22

Steel
  • Steel
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Problemet med reklamationsrätten är att efter de 6 första månaderna är det DU som konsument som måste bevisa att felet funnits där sedan tillverkningen, alltså fabriksfel. Reklamationsrätt är inte detsamma som garanti och ger ej kunden samma trygghet som "vanlig" produktgaranti. Hade apparaten varit en svenskimporterad via Samsung Nordic så hade du kunnat kontakta Samsung eller närmaste serviceverkstad som säkerligerigen hade bytt panel om det är så kraftig som din bild visar.

Tror att det är ändrat så att den bevisbördan ligger på leverantören.
Jag har hursomhelst skickat det till ARN nu så vi får se om jag får rätt.

Postad 09 January 2009 - 19:39

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Eftersom problemet inte uppstått från början kan man ju börja undra om det är något som kommer med tiden. En Tv-apparat och i detta fall LCD åldras ju. Men R7 modellen är ju rätt ny. En Tv ska ju kunna hålla länge utan att sådana betydande problem uppstår.

Jag tycker du ska gå till ARN eller ring Konsumentrådgivaren i din kommun.

Postad 09 January 2009 - 22:31

Unregistered94d65f28
  • Unregistered94d65f28
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Samsung lämnar 2 års garanti.

Postad 10 January 2009 - 00:10

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Samsung lämnar 2 års garanti.

Samsung Nordic Lämnar 2års garanti på de apparater som gått via dem, inte de som är gråimporterade.

Postad 10 January 2009 - 00:14

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Tror att det är ändrat så att den bevisbördan ligger på leverantören.
Jag har hursomhelst skickat det till ARN nu så vi får se om jag får rätt.

Det har inte ändrats, fortfarande konsumenter som måste kunna bevisa:
http://www.konsument...ngArticleId=129

Intressant att se vad som händer med ditt ärende hos ARN.

Postad 27 February 2009 - 06:57

rl1979
  • rl1979
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har en alldeles ny SAMSUNG 52" 866 med clouding :)

Vet inte hur jag ska uppskatta grovheten i det, eftersom det är första tvn jag ser detta på.. men störande är det.
Det syns endast vid helt svart bakgrund, och då har jag liksom som "gråa/vita" moln längs kanterna, vilket gör att bilden in är helt svart!
Störande på en tv som kostar 24k!

Tror ni man kan få hit en samsung kille (på plats service) o be dom uppskatta? har ingen vidare lust o skicka tvn fram o tillbaka, då nästa tv kanske är likadan eller värre?

Postad 27 February 2009 - 12:51

Janne-Loffe
  • Janne-Loffe
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har haft 2 stycken samsung 46a656 med kraftig bleeding och clouding! Extremt störande så jag lämnade igen båda och har nu beställt en philips istället. Någon som vet om philips har liknande problem?

Postad 27 February 2009 - 13:20

indianajonas86
  • indianajonas86
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag har en ny samsung 556 med en död pixel och lätt clouding. Lite störande är det men jag pallar inte skicka den nånstanst då jag troligtvis får bråka med tillverkaren och vara utan tvn i flera veckor. Lite clouding får man stå ut med.

Postad 27 February 2009 - 14:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
skogga

Jag har reklamerat min laptop efter 1,6 år..Behövs inte bevisa nå ..Sa som det var att jag kanske fällt ihop skärmen 5ggr sen den var ny och att gångjärnet sprack..Fick det fixat utan problem....

Tomas_D700 skriver såhär i en tråd

Reklamationsrätt betyder inte att man ska bevisa något utan att du i tre år från varans avlämnande har rätt att reklamera så kallade ursprungliga fel. Bevisbördan beror på flera saker. Har mindre än sex månader gått så är det enligt sexmånadersregeln säljaren som ska bevisa att felet inte fanns vid avlämnandet. Har någon lämnat en garanti så är det under hela garantiperioden återigen säljaren som har bevisbördan. Om mer än sex månader passerat och det samtidigt inte finns någon garanti så är det köparen som ska visa att felet fanns redan vid avlämnandet.
Att som köpare visa detta är dock inte speciellt svårt eftersom mycket lindrade beviskrav ställs på en konsument, speciellt vid tekniskt komplicerade varor. Detta lindrade beviskrav har använts av både allmänna reklamationsnämnden och högsta domstolen. I regeringens proposition gällande konsumentköplagen som beskriver lagstiftarens intention med lagen så kan man läsa följande:

Utdrag ur Regeringens proposition 2001/02:134
Rent allmänt måste dock sägas att tillämpningen av denna bevisbörderegel är förhållandevis generös gentemot köparen. Så anses det vanligen att bevisfrågan inte bör kopplas direkt till frågan om varan varit felaktig vid avlämnandet. Ofta är det ju nämligen omöjligt för en enskild konsument att i efterhand bevisa att varan redan vid den tidpunkten haft det fel som först senare och efter en tids användning ger sig till känna. I stället brukar det anses att bevisfrågan bör avse huruvida felet har sin grund i köparens vanvård eller onormala användning av varan eller om felet beror på att varan varit utsatt för någon olyckshändelse. Om köparen kan uppfylla ett relativt lågt ställt beviskrav för att felet inte berott på någon sådan omständighet, anses han normalt ha fullgjort sin bevisskyldighet.

Postad 12 May 2009 - 13:57

viggo
  • viggo
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Det är LED-backlight med local dimming som gäller om man vill ha en LCD utan backlight bleeding. Rent teoretiskt kan förståss en sådan panel också släppa igenom ljus oregelbundet men eftersom led-zonerna dimmar ner så kraftigt ska det till väldiga panelfel för att få samma symptom som en LCD med CCFL-rör som jämt är på.

Min Toshiba 42XV550 innan den blev återlämnad:

Bifogad fil  post_14247_1233090703.jpg   575.4K   6 Antal nerladdningar

Postad 12 May 2009 - 23:36

cardiel
  • cardiel
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Jag har en Sony 40W4500 som lider av clouding , och jag vill byta in den mot ett annat ex eller ny tv. Men dom i affären säger att dom vill prova att laga den först. Någon som vet om det är möjligt att laga den så cloudingen försvinner? Måste dom byta ut hela panelen då? eller nån som vet hur det går till?

Postad 13 May 2009 - 07:55

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0
Clouding är ett karaktärsdrag hos LCD, precis som bristfälliga betraktningsvinklar och blåaktig lysande svärta. Det är möjligt att den blir bättre om du skickar in den på lagning men räkna inte med att bli av med problemet helt.

Postad 13 May 2009 - 10:18

ja.jo
  • ja.jo
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Jag har en Sony 40W4500 som lider av clouding , och jag vill byta in den mot ett annat ex eller ny tv. Men dom i affären säger att dom vill prova att laga den först. Någon som vet om det är möjligt att laga den så cloudingen försvinner? Måste dom byta ut hela panelen då? eller nån som vet hur det går till?

Det enda sättet att "laga" clouding är att byta ut hela panelen. Däremot kommer de inte att byta tills de hittar en panel som är fri från clouding - de byter en gång och skickar sen tillbaka tvn till dig. Den panelen kan vara bättre eller sämre. Helt perfekt och cloudingfri skulle jag dock inte förvänta mig - W4500 är ju kända för att vara dåliga på just detta och om du vill slippa det hade jag tittat på en annan modell eller helst av allt - annan teknik (plasma).

/ Jacob

Postad 13 May 2009 - 16:45

cardiel
  • cardiel
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Det enda sättet att "laga" clouding är att byta ut hela panelen. Däremot kommer de inte att byta tills de hittar en panel som är fri från clouding - de byter en gång och skickar sen tillbaka tvn till dig. Den panelen kan vara bättre eller sämre. Helt perfekt och cloudingfri skulle jag dock inte förvänta mig - W4500 är ju kända för att vara dåliga på just detta och om du vill slippa det hade jag tittat på en annan modell eller helst av allt - annan teknik (plasma).

/ Jacob

Ok, dom får väl prova att laga den en gång men om den inte är cloudingfri när jag får tillbaka den så kommer jag att kräva byte till en annan tv. En tv som kostar ca 12 tusen ska det ju inte vara några fel på. tycker inte jag iaf eftersom det är en del pengar

Postad 13 May 2009 - 17:54

ja.jo
  • ja.jo
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Problemet är att Sony inte tycker att clouding är ett "fel". Det är oftast inom ramarna för specifikationen för panelen. Dock brukar de flesta seriösa tillverkarna gå med på kreditering om man är riktigt missnöjd. I det avseendet har Samsung varit fantastiska.

/ Jacob

Postad 13 May 2009 - 19:41

cardiel
  • cardiel
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Problemet är att Sony inte tycker att clouding är ett "fel". Det är oftast inom ramarna för specifikationen för panelen. Dock brukar de flesta seriösa tillverkarna gå med på kreditering om man är riktigt missnöjd. I det avseendet har Samsung varit fantastiska.

/ Jacob

Jag pratade faktiskt med sony först och dom sa att jag skulle kontakta återförsäljaren så dom kunde antingen laga det eller byta ut den.. så får hoppas på det sistnämnda då jag inte tror att jag kommer få en w4500 som inte har backlight bleeding så kommer jag istället byta till en samsung le40b65x eller b750 ;P då det verkar vara mer tv för mindre pengar

Postad 14 May 2009 - 08:59

ja.jo
  • ja.jo
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Jag pratade faktiskt med sony först och dom sa att jag skulle kontakta återförsäljaren så dom kunde antingen laga det eller byta ut den.. så får hoppas på det sistnämnda då jag inte tror att jag kommer få en w4500 som inte har backlight bleeding så kommer jag istället byta till en samsung le40b65x eller b750 ;P då det verkar vara mer tv för mindre pengar

Du kan råka ut för bleeding/clouding där också. Alla tre samsung-skärmar jag haft (inkl två LED) har haft bleeding. Dessutom är Samsung avsevärt mycket sämre på rörelser än Sony.

Om du inte har problem med flimmer och phosphor trails på plasma skulle jag köpa en sån istället.

/ Jacob

Postad 14 May 2009 - 15:49

cardiel
  • cardiel
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Du kan råka ut för bleeding/clouding där också. Alla tre samsung-skärmar jag haft (inkl två LED) har haft bleeding. Dessutom är Samsung avsevärt mycket sämre på rörelser än Sony.

Om du inte har problem med flimmer och phosphor trails på plasma skulle jag köpa en sån istället.

/ Jacob

Jag har inte läst om nån som haft bleeding på dom nya B65x skärmarna, så det verkar ju lovand iaf. flimmer har jag inte haft på min W4500 men trails har jag haft lite problem med i mörka scener men jag stängde av nåra funktioner ( kommer inte ihåg vilka nu ) o då försvann det mesta. Dessutom har ju den nya B65x serien manuell inställning av 100hz , o det ska tydligen fungera mkt bra vad jag läst iaf.

Postad 17 September 2009 - 21:15

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Min Samsung LE46B755:

Bifogad fil  IMG_5217.JPG   2.47MB   6 Antal nerladdningar

Redigerat av DennisA, 17 September 2009 - 21:17.

Postad 26 December 2009 - 15:03

sjobas
  • sjobas
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
å så här ser min lg lh4000 ut, har dragit upp bakljuset till max,

Bifogad fil(er)

Postad 24 January 2010 - 15:01

Izak80
  • Izak80
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

å så här ser min lg lh4000 ut, har dragit upp bakljuset till max,

Och vad vill du säga med den bilden, att du inte har ngn clouding på din LH4000 eller?

Postad 31 May 2010 - 18:26

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Clouding är ett karaktärsdrag hos LCD, precis som bristfälliga betraktningsvinklar och blåaktig lysande svärta. Det är möjligt att den blir bättre om du skickar in den på lagning men räkna inte med att bli av med problemet helt.

Nej, clouding är inte alls något "karaktärsdrag" hos lcd, och blåaktig svärta beror helt och hållet på bakgrundsbelysningens färgtemperatur, vilken kan variera med typen av lysrör/dioder.

Problem med dassig kontrast/svärta vid olika betraktningsvinklar finns däremot hos alla lcd och kan sägas vara ett karaktärsdrag.

Rätt skall vara rätt.

Postad 05 June 2010 - 14:59

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Tog bort inlägget då de disktuterades samma sak i en annan tråd.

Redigerat av Flash78, 06 June 2010 - 13:09.

Postad 26 October 2013 - 19:12

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0
Cloudingen lär väl ha blivit bra mycket värre på senare år kan jag tänka mig. Min 8 år gamla sony är i alla fall mycket bättre än min 2013 sony :)

Postad 10 November 2013 - 13:47

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Det skulle kunna bero på att man sätter Ledlamporna i kanten på tevena. Är de dåligt monterade kommer en viss skillnad i ljuset synas på kvällen.

Postad 11 November 2013 - 18:23

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Det skulle kunna bero på att man sätter Ledlamporna i kanten på tevena. Är de dåligt monterade kommer en viss skillnad i ljuset synas på kvällen.

Fram för allt är det väl jakten på tunnare tv-apparater som dessvärre också lett till sämre bild. Måste väl vara ett av få tillfällen där de nya produkterna faktiskt är sämre än de tidigare.

Postad 14 November 2013 - 13:30

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Ha underbart är lamporna monterade på kanten så är de ju per definition felmonterade om målet är en jämn bakbelysning. Blir ju bara skadekontroll .

Kan inte sluta sparka på gammal häst.

Postad 18 November 2013 - 16:43

Jimmy_A
  • Jimmy_A
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Det sjuka är att det verkar vara lika hög andel toppmodeller som budgetmodeller med cloudingproblem. Man kan ju tycka att kvalitetskontrollen borde vara betydligt bättre på dyra skärmar... <_<

Postad 23 August 2014 - 11:37

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0
Märkligt hur kan 30 % ha clouding fri tv :)

Postad 26 January 2015 - 07:54

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Någon kunnig som kan säga om detta är mycket eller lite clouding?

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   583.05K   8 Antal nerladdningar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.