I SBn spelar kan man spel musiken från egna spellistor, album, artist osv. Men jag vill se det mappsystem som jag har byggt upp i min min dator (eller NAS) i SBn. Går detta?
Postad 06 March 2008 - 21:47
I SBn spelar kan man spel musiken från egna spellistor, album, artist osv. Men jag vill se det mappsystem som jag har byggt upp i min min dator (eller NAS) i SBn. Går detta?
Postad 06 March 2008 - 22:07
Postad 06 March 2008 - 23:27
Om du letar reda på ett inlägg jag gjorde i den Officiella Popcorn tråden så testade jag SB mot den medföljande UPnP server och där gör det att köra både mot databas/index samt filstruktur.
Så slå till på en SB + en Popcorn med HDD så gör du 3 flugor på smällen
Du får då en bra mediaspelare för filmer med egen mediaserver + NAS samt en bra mediaspelare för musiken.
Redigerat av Vtunabo, 06 March 2008 - 23:27.
Postad 07 March 2008 - 08:17
Du kan utan problem bläddra bland dina foldrar som du har byggt upp på datorn eller på NASn. Men som tidigare sagt - ingen equalizer, saknar det heller inte. Min ena är kopplad till en Audio Pro Stereo one och den andra till ett par enkla PC högtalare med Subwoofer.
Postad 07 March 2008 - 16:54
Det beror alltså på vilken mediaserver du kör på NAS/PC. Firefly klarar inte det. Lacie Ethernet Disk Mini (som kör Twonky) klarar det om man installerar en patch som öppnar upp config-dialogen som Lacie stängt ner som default.Jag kör 2 Soundbridge mot en NAS (Lacie Ethernet Disk mini).
Du kan utan problem bläddra bland dina foldrar som du har byggt upp på datorn eller på NASn. Men som tidigare sagt - ingen equalizer, saknar det heller inte. Min ena är kopplad till en Audio Pro Stereo one och den andra till ett par enkla PC högtalare med Subwoofer.
Postad 07 March 2008 - 16:58
Postad 07 March 2008 - 20:15
Postad 07 March 2008 - 21:21
Postad 09 March 2008 - 05:50
Twonky på Lacie Ethernet Disk mini behöver ingen patch för att man ska kunna browsa det folder system man byggt upp.
Postad 09 March 2008 - 21:49
Jo, det finns en Sleep-timer, men dessvärre kommer du inte åt den via fjärrkontrollen som följer med. Du måste ladda ned en fjärrkontroll till PCn från nätet. Där kommer du åt både sleep-timer och alarm funktion.
Dum fråga kanske men hur når jag timern, om datorn inte är på, eller det kanske inte går.
Postad 11 March 2008 - 05:41
Postad 11 March 2008 - 11:32
Postad 11 March 2008 - 14:35
Aaah, det stämmer, Folder fanns med i defaultinställnigen.Twonky på Lacie Ethernet Disk mini behöver ingen patch för att man ska kunna browsa det folder system man byggt upp.
Däremot kommer man åt en del andra bra funktioner om man installerar config-patchen. Man kan anpassa vilka val man vill ha i bläddringsmenyn t.ex.
Postad 12 March 2008 - 18:12
Om jag kopplar SBn mot en popcorn hour slipper jag då krånglet med att uppdatera SBn varje gång jag lägger in nya filer i PCHn?
Redigerat av Tobin, 12 March 2008 - 18:26.
Postad 12 March 2008 - 19:02
Jag gjorde en snabb recention av PCH + SB HÄR
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?