Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bekväma och luftiga lurar för långlyssning? <1000 Kr

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 March 2008 - 23:58

NewToasted
  • NewToasted
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Har fått mig ett extra rum, där min ursprungliga stereoanläggning kommer bra mycket bättre till sin rätt än i mitt lilla sovrum/datorrum, varför jag nu sitter med ett högtalarlöst rum. Ett par små högtalare vore visserligen en väg att gå, men jag sitter mestadels uppe på nätterna och lyssnar igenom gamla album, varför ett par bra lurar vore att föredra.

Har idag ett par Koss Porta Pro för joggingrundor/laptopen, och deras ljudbild är visserligen bastung och något odefinierad, men deras ljud är ändå behagligt. Till min kära elbas har jag ett par Koss Pro 4 AAT, som återger ljudet naturligt och linjärt, med den nackdelen att ljudet i mina öron ofta känns "vasst" vid vanlig musiklyssning. De är heller ingen hit att ha på sig i flera timmar...

Det jag söker är alltså en (öppen?) hörlur under 1000 Kr som jag kan använda till musiklyssning med ljudidealen öppet, luftigt och behagligt. Ett basregister åt det varma hållet är ingen nackdel för min del.

Någon som hört/äger några som ni tror passar hyfsat in på ovanstående beskrivning?

Tackar på förhand! :)

Postad 07 March 2008 - 00:21

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Sennhesiser hd555 kan vara värd att lyssna på. https://www.prisjakt...ukt.php?p=18597.
Använder dem uteslutande till film, vilket de klarar galant med tanke på priset. Satt något hårt i början, men de har mjukats upp betydligt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.