Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vincent T100 monoblock.

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 March 2008 - 18:09

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Är lite i uppbyggnadsfasen utav mitt nya HIFI/hemmabio system och hade tänkt att komplettera med ett par bra mono block till mina canton vento 890. Har tittat endel på Vincents T100, men kan inte hitta någon vettig butik som säljer dem på svensk mark?

Någon som har något tips som kan underlätta mitt letande?

J

Postad 09 March 2008 - 10:51

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Den svenska generalagenten har väl slutat tagit in Vincent så det kan bli svårt att hitta i Sverige, men prova och ring ljudmakarn som står listade att ha T100, jag vet att de sålde ut alla Vincent modeller till halva priset.

Annars är det beg. marknaden eller tyskland som gäller.

Postad 09 March 2008 - 12:47

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Den svenska generalagenten har väl slutat tagit in Vincent så det kan bli svårt att hitta i Sverige, men prova och ring ljudmakarn som står listade att ha T100, jag vet att de sålde ut alla Vincent modeller till halva priset.

Annars är det beg. marknaden eller tyskland som gäller.

Mm misstänkte nästan de :) Slängde iväg ett mejl till dem så får vi se, dock så känns det lite sådär när det är rör prylar som man är intresserad utav.. Synd på så bra elektronik.

Någon som har nått annat förslag vettiga monoblock till ett par vento?

J

Postad 10 March 2008 - 09:22

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Hur mycket har du tänkt att lägga?

Postad 11 March 2008 - 21:07

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Hur mycket har du tänkt att lägga?

Beror på lite, har ida en onkyo 875 som jag kör bi-ampat till mina 890, och känner att det fungerar riktigt bra till film/spel och dyl. men till musik både CD/vinyl så saknas det lite. Så vill att det skall vara en klar förbättring jämfört mot 875`an sen vad det kan tänka sig kosta kanske någonstans mellan 10 och 20.000. Huvudsaken är att det skall låta bra. Kikat lite på rotel och som sagt vincent?!

Va tror du? Nått annat å föreslå?:(

Postad 12 March 2008 - 11:24

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Rotel och Vincent skiljer sig ganska mycket åt, Vincent drar mer åt det varmare hållet, speciellt T100 som du kollat på eftersom den har rör. Gillar du rör ljudet kan du kolla in Primaluna, Copland CTA eller kanske Primare A30.2.

Annars för mer neutralt ljud så är väl Rotel bra, kolla även om du kan lyssna på Nuforce mono steg.

Alla dessa borde gå att hitta beg. för att komma ner lite i pris.

Postad 12 March 2008 - 16:49

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Rotel och Vincent skiljer sig ganska mycket åt, Vincent drar mer åt det varmare hållet, speciellt T100 som du kollat på eftersom den har rör. Gillar du rör ljudet kan du kolla in Primaluna, Copland CTA eller kanske Primare A30.2.

Annars för mer neutralt ljud så är väl Rotel bra, kolla även om du kan lyssna på Nuforce mono steg.

Alla dessa borde gå att hitta beg. för att komma ner lite i pris.

Mm vet, men känner att det är dessa två ljudbilder jag står och väljer lite emellan.. Venton i sig är ju väldigt detaljerad och analytisk nästan så är nästan ute efter lite mer värme men framförallt en bredare ljudbild och känslan av att man utnyttjar högtalarna till en bra nivå även på lite lägre volymer..

Och känner väl att monoblock skulle passa in väldigt bra.. Lite svårt dock när lyssningsmöjliheterna är väldigt begränasade, hur stor skillnad tror du vincent T-100 eller Rotel 1080 skulle göra mot 875`an?

Ska no låna hem rotel steget lite senare..

J

Postad 12 March 2008 - 17:02

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Jag gillar ju värme i ljudet :D så hade jag haft samma dilemma med Canton så hade inte valet varit svårt.

Vad tycker du saknas i Onkyo stärkaren och vart bor du? Kan bli lättare att tipsa om affärer. ;)

Redigerat av Mr_Empa, 12 March 2008 - 17:03.

Postad 12 March 2008 - 18:49

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Jag gillar ju värme i ljudet :blush: så hade jag haft samma dilemma med Canton så hade inte valet varit svårt.

Vad tycker du saknas i Onkyo stärkaren och vart bor du? Kan bli lättare att tipsa om affärer. ;)

Dte är det jag känner med, men man vill ju inte förlora allt för mkt i detaljer och upplösning :D

Saknar lite spelglädje och upplösning framförallt på låga volymer, känns som att stärkaren känns lite ansträngd. Låter väldigt bra ändå måste jag säga, men mkt vill ha mer :D Nä men vet vad högtalarna kan prestera med bättre grejer så det känns som man vill utnyttja dem:D Så tror i alla fall att vincent eller rotel skulle kunna fixa det jag saknar, har även tittat lite på nån 2 kanalare med main in men tror jag har avskrivit de.

Norrköping så när det gäller slutsteg och mono block så är det ju lefflers eller hifi klubben som gäller om man inte vill beställa i blindo :) Men tror lefflers skulle kunna fixa vincent blocken, men dom har ju bytt leverantör så priserna har ju stuckit iväg lite ;) Men va tror du?

Postad 14 March 2008 - 14:21

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Norrköping är inte mina hemtrakter direkt, kanske ta e heldag i huvudstaden och lyssna runt?

Prova även om du kan byta rubrik till Tips på slutsteg 10-20K så kanske det dycker upp mer tips på steg och affärer B)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.