Förutom då du spelar techno, rnb, rock, hip hop och house
MVH Flingan
Lirar just nu Infected Mushroom på min ZTX och det låter otroligt

Korrekt bas är mycket viktigare än hissad bas. Med korrekt bas kan man spela mycket högre och få ut en renare och mer "tillfredsställande" bas. Med en hissad bas blir det fort bumligt och otydligt.
Det är otroligt hur många felaktiga myter som sprids på hififorum. Myten om att XTZ skulle sakna bas är helt felaktig. Däremot återger den basen på skivan korrekt så om det inte finns så mycket bas på skivan så kommer det inte så mycket bas ur högtalaren och vice versa.
Får väl påpeka att jag har förstärkare från Harman Kardon, Marantz och XTZ. Den förstärkare som imponerar mest på mig gång på gång är faktiskt XTZ.
På XTZ har man ju fördelen att du kan anpassa förstärkaren efter musiken. Om man ska spela något finstämt så sätter man den i läge A och får en stor och detaljerad ljudbild. Om man ska spela något dragigt så sätter man den i läge AB och får mer kraft till transienterna samtidigt som du ändå får mer detaljer, större ljudbild och mer naturligt ljud än HK970.
Missförstå mig inte; HK970
är bra. Det är bara det att XTZ är bättre på allt och den är inte särskilt mycket dyrare.
Redigerat av Unregistered1197, 23 March 2008 - 09:36.