Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vågar jag slå till på denna PS3a?

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 March 2008 - 14:33

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Hej, sitter febrilt och letar billiga PS3or då jag vill ha en så fort som fysiskt möjligt men hatar att göra en dålig affär så därför köper jag inget nytt från svenska affärer. Hur som helst hittade jag en annons på blocket där det var 6 spel, 3 kontroller varav en med sladd och självklart konsollen på som var på 60GB.

I annonsen stod det att den fanns runt Östermalm i Stockholm men när jag sedan mailade honom så sa han att det var fel utan att den egentligen fanns i Malmö och att han redan hade lämnat in den hos ett företag som hette Delivery service där han betalar frakten och att det bara skulle ta en dag innan den var hos mig.

Han ger mig ett kontonummer där jag ska betala in så skulle han skicka iväg den varpå jag får hem den och skriver under. Och något trackning nummer fick jag inte föränns jag hade betalat och dem hade skickat iväg paketet.

Jag ställer mig kritisk till detta då jag inte fått någon säkerhet på att han äns har ett PS3. Varför skulle han lämna in det till ett bud redan innan han la ut annonsen? Och finns det ett företag som heter Delivery Service? Har ni något förslag på hur han kan bevisa att han gjort något av stegen?

Om tråden ligger fel så flytta den gärna moderatorer, vet inte äns om det är tillåtet med sådana här trådar men värt ett försök iallfall.

Mvh Jesper

Postad 28 March 2008 - 14:37

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Personligen skulle jag aldrig köpa på det sättet.
För stor risk att bli blåst på pengarna.
Då tycker jag det är värt det lilla extra att köpa i butik!
Men det är jag.

/VV

Postad 28 March 2008 - 14:38

Unregistered9c603b2b
  • Unregistered9c603b2b
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Sjælv så hade jag ALDRIG litat på det!

Luktar ju bluff långa vægar...!

Postad 28 March 2008 - 14:42

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0
Köp min 40gb istället (marknaden).

Postad 28 March 2008 - 14:48

Unregistered1369
  • Unregistered1369
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
:huh: Min käre vän . Köp INGET från den där killen på blocket, sj blivit blåst när jag vart mindre med åldern .

Om du vill inhandla billigast kan du köpa Ps3 för 5200 som billigast i butik men jag råder dig att göra det. Då får du kvitto , garanti , allt i perfekt skick . Annars är det också väldigt bra idé att handla på annons . Om du gör det på www.Tradera.se givetvist . Där är mera parter i och hjälper dig om du blir lurad genom få fast killen . Men knappt nån som kan lura på tradera, där är alla hederliga och där finns betalnings-alternativet " Payson " Som jag själv har använt . Tar ca 5 dagar allt som allt och sen har du ditt ps3 vid köp direkt , eller budgivning .

Payson är underbart för båda parter, dock 5-7 dagar segt men fett värt det . Hoppas jag vart till någon hjälp , /mvh Marco

Postad 28 March 2008 - 14:50

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Precis som du säger! Konstigt att han redan har lämnat in konsolen till en fraktfirma, tänk om det är någon i närheten som vill köpa den.

Nej , det luktar bluff ....

Postad 28 March 2008 - 15:04

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Japp, nu har sagt förväl till den PS3an och killen... Blocket funkar bra men då ska ju båda parterna komma överänns och man ska skicka den med blockets köpsystem där det också är omöjligt och luras. Hoppas han förstår att ta bort annonsen.

Får helt enkelt fortsätta vänta.
Ni får gärna ta bort eller låsa tråden nu, har fått mina svar.

Redigerat av Keepan, 28 March 2008 - 15:05.

Postad 28 March 2008 - 15:12

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Har en fråga, bor du i närheten av Östermalm? Ville du träffa honom och få varan av honom? Isf är det ju inte konstigt att han ändrade sig vart han bodde så att han säkert kunde "skicka" varan till dig.

Postad 28 March 2008 - 15:25

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Har en fråga, bor du i närheten av Östermalm? Ville du träffa honom och få varan av honom? Isf är det ju inte konstigt att han ändrade sig vart han bodde så att han säkert kunde "skicka" varan till dig.

Jo jag bor i närheten? Varför vore det så normalt att han ville skicka den? Så att jag inte skulle märka att den gått sönder eller vadå?

Han tog iallfall bort annonsen nu så jag antar att han gav upp.

Postad 28 March 2008 - 19:56

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Jo jag bor i närheten? Varför vore det så normalt att han ville skicka den? Så att jag inte skulle märka att den gått sönder eller vadå?

Han tog iallfall bort annonsen nu så jag antar att han gav upp.

Om man ska luras så vill man nog inte att folk kommer hem till dig och tittar på en antagligen påhittad vara?
Då vill han ju givetvis "skicka" varan... Inte så konstigt?

Har en polare vars korkade "styvpappa" skulle köpa en guldlänk på blocket för 20000Kr (jag är guldsmed och så jag vet att det var ett otroligt bra pris med tanke vad det var, 220gram), han ringde till säljaren och frågade om han kunde komma och titta på den eftersom det var inom rimligt avstånd, det ville bestämt inte säljaren, dock köpte idioten ändå halsbandet som han fick hemskickat, ett silverhalsband på 100gram...
Men han var ju så jäkla dum att han nästan förtjänade det...lol

Postad 28 March 2008 - 22:42

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Hehe, det är ju såklart sant men varför väljer man då att bo i Stockholm där det finns flest potentiella köpare. Skulle han valt kalix området eller nåt uppe i norrland vore det ju fullt förståeligt att det ska skickas.

Postad 28 March 2008 - 23:01

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Hehe, det är ju såklart sant men varför väljer man då att bo i Stockholm där det finns flest potentiella köpare.

Storstad, lätt att gömma sig i. Det är min gissning.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.