Den räcker mer än väl och du kan behålla förstärkaren om du i framtiden byter upp dig till mer krävande högtalare.
Tänk på att kolla om du är nöjd med basnivån i högtalarna eftersom XTZ saknar basreglage.
Hej
Nog så så viktigt för mig visade det sig:
Jag har skaffat en class A100d (hade Rotel RC972 och RB971) och blev faktiskt riktigt besviken på "draget" i XTZ.
Visst, högt och fint går det spela, men basen (trycket) är för mig väldigt mesigt om man inte drar på riktigt ordentligt.
Ok, kalla mig för hängmatta etc men för mig var det en besvikelse (T.o.m frugan saknade det tidigare öset.
Nu har jag kopplar i Rotels försteg (Rc972 som har tonkontroller)och använder XTZ som slutsteg, och då blev det åka av vill jag lova.
Notera är att man inte behöver använda tonkontrollerna (fast ärligt talat så är basen lite uppvriden) för att stor skillnad skall uppstå.
Det är bättre ljud (drag också)i XTZ som slutsteg, än Rotel rb971 (fast specen är väldigt snarlik).
Jag funderar faktikt på att skaffa en equalizer av bättre sort som "estetiskt" passar XTZ för Rotel-försteget ser inte roligt ut jämte XTZ.
Det verkar vara för-steget i XTZ som inte passar mitt öra så bra..
Vad har jag då för högtalare? Jo Dynavoice F6 . Jo ja vet......men...
Funderar också på Canton 409, kanske behövs ingen equalizer då eller???
Mvh Löfke